Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,813
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har faktisk fått til en double open jaw før :cool:... tar det steg for steg, og bruker Sør Øst Asia som eksempel:

    bookinge ende opp som KRS - OSL - CPH - HKG - BKK // DPS - IST - CPH

    Steg 1: Du går inn på nettet og booker en utreise på en dato i det området du ønsker, med en retur på hvilken som helst dato. Så legger du inn CT.
    *** KRS - OSL - CPH - HKG - BKK // BKK - OSL - KRS + CT

    Steg 2: Du ringer inn og endrer hjemreise, du vil jo hjem fra DPS Bali, samme sone, det er svært viktig! Reisen må enten gå via der du ønsker å hoppe av, eller ett sted der det var direkte flyvning til. Jeg ville avslutte reisa i CPH på grunn av ei dame der. Så valgte å ha mellomlanding i CPH.
    *** KRS - OSL - CPH - HKG - BKK // DPS - IST - CPH - KRS + CT

    Steg 3: Du ringer SAS igjen ett par dager senere, da for å fjerne det siste segmentet på den allerede ferdige bookingen, og resultatet ble:
    *** KRS- OSL - CPH - HKG - BKK // DPS - IST - CPH + CT :cool:

    Det er slike tilfeller der du passer på å ta ett trinn av gangen. Viktig å ikke avsløre hva den endelige planen er til agenten i åpningen i noen av samtalene. Planen blir resulatetet av hva du gjør etter å ha matet agenten steg for steg med teskje for å komme deg dit. Når du i tredje samtale med SAS ligger med det resulatet du planla fra begynnelsen, så skriver dere bare ut billetten også koser du seg med at du har lurt "herr tyvär" trill rundt :cool: ... Men slike ting fungerer ikke nå lenger frykter jeg :(
     
    Last edited: 12. sept 2024
    stekje, milehigh, haifinn and 2 others like this.
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    https://info.altinn.no/skjemaoversikt/skatteetaten/endring-av-navn/

    Stein, saks, papir er det eneste rettferdige i denne situasjonen. Foreslår best av tre.
     
    indahla, LufthansaKar, EndreD and 2 others like this.
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,813
    Bonuspoeng:
    183
    SAS med enorm devaluering av sitt bonusprogram

    Gjelder denne begrensningen Skyteam delen av en booking, altså den delen av bookingen som omfatter det andre selskapet i bookingen? Eller gjelder det hele bookingen inkludert SAS flyvninger?

    Hvis det gjelder det andre Skyteam-selskapet i bookingen, så er det en kjedelig begrensning i seg selv, men ikke en dealbreaker i seg selv. Hvis derimot ikke kan endre billetten på SAS delen av reisa heller, da blir det svært vanskelig, altså da vil jeg kalle det en dealbreaker. Da blir Eurobonus såpass vanskelig fremover at jeg i fremtiden vil fraråde mine venner å bruke eurobonus. Synd for både meg og SAS, men sånn blir det da.
     
    Frode789 and natto like this.
  4. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilke 3 er det som har dobbel poeng, Air Vietnam, Korean og?
    Ellers var det å sy sammen segmenter også umulig for meg i Star A nå i sommer. Umulig å legge til OSL ARN til ARN BKK (TG), og samme hjem BKK FRA, da var det ikke mulig å henge på FRA OSL selv om det var seter tilgjengelig. Det var iflg agentene, TG som ikke tillot dette.
     
  5. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,169
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjelder alle bookinger. Du kan forsatt ha mixed class på rene SAS-awards (men ikke partnerawards), og du kan forsatt legge til segmenter på både SAS og partner awards
     
    Last edited: 13. sept 2024 kl 14:36
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,813
    Bonuspoeng:
    183
    Da er ikke forskjellen så stor, da er det bare byen nye agenter som blir litt forvirret først, men det går seg til :)
     
  7. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,169
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, i praksis får du ikke lagt til SAS flighter på på en partneraward lenger. Tidligere har workaround vært å legge de inn først eller booke de i økonomi, men nå går jo ingen av delene lenger.
     
  8. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Det var enkelte restriksjoner i Star også, men nå skal jo dette gjelde absolutt alt.
    Om man i det hele tatt finner noe i søkefunksjonen så må man altså bare ta det.
    Alt som er vanlig priset kommer nok til å forsvinne fort, og da sitter vi igjen med tilgjengelighet hos selskapene som koster dobbelt så mye....

    Det som har reddet meg er jo å kunne sy sammen leg for leg, og gjerne gjøre endringer når det dukker opp bedre alternativ.

    Kan ikke si nyhetene rundt kampanjer og restriksjoner den siste uken har gjort det fristende å fortsette med Eurobonus.

    Kanskje man skal hive seg rundt og ta 6 legs med Lufthansa allikevel :rolleyes:
     
    Frode789 liker dette
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde det bare fantes et kredittkort som ga opptjening i miles&more så hadde det vært enkelt.
     
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bare å håpe på at det kommer et norsk kredittkort som gir opptjening i en annen alliance så slipper man mer SAS og ST.

    Det var et sjokk da SAS varslet *A exit. Dette er et like stort sjokk.
     
    Frode789, themichael and mariusberg89 like this.
  11. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,169
    Bonuspoeng:
    93
    Eneste reelle alternativet er Amex plat med points plus. Kan feks kombineres med 3x avios boost når du overfører for å kjøpe poeng til en hyggelig pris.
     
    Last edited: 12. sept 2024
  12. natto

    natto Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    For en enorm devaluering om denne beskjeden til agentene ikke reverseres… Må vurdere om jeg i det hele tatt gidder å beholde status hos SAS.
     
  13. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Enten så forsvinner ST award billetter før man får snudd seg eller så driver de å fjerner diverse options for the fun of it(?)

    Hadde en reise jeg så på tidligere i dag med masse ledig rundt alle datoene jeg kunne vurdert. Nå 3 timer senere er absolutt alle datoene forsvunnet.

    Hmmm og en liten grr!
     
    Frode789 liker dette
  14. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Jaja, det får bli som det blir, tenker jeg. De som tror at de biter negler i Frösundavik, tenk om igjen. Nå som enhver Tom, Dick and Harry kan finne like bra bonusreiser som oss på sas.no skal man ikke se bort fra at det faktisk gir en boost for Eurobonusprogrammet. De eneste taperne er vel oss her inne og våre likesinnede.

    Jeg har fortsatt nok poeng til ti "sydenturer" for meg og madammen med FP4, men om jeg går for de to siste årene mot LTG? Vel der har SAS akkurat gjort bakken litt brattere og viljen litt vondere. Det gjelder nok også for mange andre som flyr en del. Kanskje det er rett og slett er turister SAS skal leve av fremover?

    I så fall depper jeg ikke. Jeg er sikker på at selskaper i *A og OW står klar til å fylle vakuumet og vil lansere muligheter for både kredittkort og annet i Skandinavia. Det bor jo "noen" mennesker her også, og interessen har garantert aldri vært større.
     
    Last edited: 12. sept 2024
  15. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Fant en reise, leg for leg osl til BNE. fire pers eco alle steder, men det var ok. Ringte den inn for to dager siden og alt så ok ut. Ikveld kom tlf fra SAS om at det ikke var mulig å sy sammen reisen selv, måtte finne en billett hele veien. Jeg viste det var umulig å kombinere ECO og BIZ, men trodde den var god. Nå blir det vrient å reise langt.
     
    Frode789 and Malmo like this.
  16. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    de ringte før den ble billetert eller etter?
     
    Frode789 and WingmanWizard like this.
  17. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Var det billettert allerede og så kansellerer de en booket reise? Skal de nå ringe rundt og kansellere alle som har booket leg for leg?
     
  18. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Før. Så den var lagt inn og ventet på behandling, de var visst plutselig blitt klar over nye regler i ST. Dette skulle bli enda klarere fremover sa mannen over tlf.
     
  19. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde jeg vært dere hadde jeg aldri rørt på en reise som var booket leg for leg og billettert nå. Dette gjorde jeg mye før.
     
    oddA liker dette
  20. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Om dette betyr en forbedring av søkefunksjon på nett som gjør at den faktisk kobler sammen reisene som man vanligvis måtte finne leg for leg så er jo dette helt topp, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke å tro at det er tilfelle.
     
    eventyrer and 1884derby like this.

Del denne siden