Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. JonathanI

    JonathanI Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Noe må ha skjedd med søkemotoren, jeg finner ikke lenger masse reiser jeg fant tidligere, helt konsekvent, enkle ruter som før dukket opp. Tror ikke på at absolutt alt har blitt støvsugd av andre bonusjegere.

    For en uke siden fant jeg for eks business Oslo-Bogota stort sett hver eneste dag de neste to mnd. Nå ingenting.

    (Forøvrig skuffet over å ikke finne noe i business Oslo-Mexico, der pleide *A å ha veldig god tilgjengelighet)
     
    Frode789 and yki like this.
  2. JonathanI

    JonathanI Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Og "Søkegrensen er nådd" ser ut til å poppe opp for hvert tredje klikk.....
     
    yki liker dette
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    +1

    Fulgte med på noen ruter på forskjellige datoer med AF, alle disse er borte.
    At alle disse skulle bli booket fra en dag til en annen etter å hatt tilgjenglighet siden forrige uke synes jeg er rart. - virker som det er mye long haul med AF/KLM som er borte..
     
    Frode789 and JonathanI like this.
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Er reisene fortsatt tilgjengelig fra CDG/AMS?
     
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    I mitt tilfelle gjelder det bl.a CDG-ICN for Juli 2025 - her var det endel CDG-ICN direkte med AF for 4 stk i biz

    Nå er det stort sett bare CDG-AMS-ICN som dukker opp i Eco - med Korean på langstrekket - selv om jeg bare søker på 1 stk.

    Hvis dette ikke er en midlertidig glitch virker det som noen har trekt i bremsene.
     
  6. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    161
    Bonuspoeng:
    43
    Om det stemmer at det både er innført en ny regel om å ikke kunne sy sammen reiser, og det i tillegg er blitt mindre tilgjengelig i søkemotoren er det jo ganske krise. Får nesten mistanke om at dette er en ny Singapore-situasjon, og at det blir booket for mye inventory fra SAS-kunder, og at enten SAS eller AF-KLM har satt på bremsen. I så fall skjønner jeg ikke at SAS overholder det de har sagt om tilgjengelighet etc.
     
  7. JonathanI

    JonathanI Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Nei.
     
  8. natto

    natto Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Blir vel som å tro på julenissen. Det er tross alt SAS IT vi snakker om…
     
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    Tidligere har Delta tilgjenglighet via awardfares stemt rimelig bra med det jeg har funnet på Eurobonus.

    Søkt med Delta sin motor på CDG-SIN i Mai - der hvor Delta viser endel tilgjenglighet med AF i Biz - vises ingen av disse plassene på SAS sin motor, kun enkelte plasser i Eco.

    Så det virker definitivt som tilgjenglighet er strupet inn...
     
  10. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Booket en reise tidligere idag. CT telefonen fant en reise som sas.no ikke viste meg, kanskje det er håp om at det kun er midlertidig struping?
     
    Shyneno and Lars J like this.
  11. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Oppsumert nå (Rett meg gjerne) ;
    - Maks 1 ct pr. Bestilling som gjør reiser med barn/famile tilnærmer umulig
    - Ingen booking av individuele legs.

    Lukter en liten rip på bonuslivet her nå.
     
  12. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her.. Hadde ca 10 ruter til USA i går, hvor alle er borte i dag. Om dette ikke er en glitch i systemet er det en regelrett skandale. Må vel være mulig å få noen i SAS i tale?
     
  13. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer at det kun er 1 CT pr booking, men booket nylig for 7 personer, 4 bookinger og brukte 3 ct’er. To CT fra min konto og 1 fra min pointearner.

    Hun som booket, booket 7 seter, for så å splitte de opp parvis, endret den ene bookingen som inneholdt point earner til hennes EB nummer. Sikkerhetskode ble sendt ved hver booking, så point earner sin mobil måtte være lett tilgjengelig. Det var visstnok lagt inn kommentar om linking mellom bookingene.

    Sånn sett er det håp, men verre med å ikke kunne selv sette sammen leg for leg. Noe av moroa for meg var muligheten for stopover på mange forskjellige steder…
     
    Skarven and oddA like this.
  14. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har sikkert litt treigt for det, men er det du sier at om jeg finner en reise med AF/KLM/Virgin f.eks fra LAX til LHR, så kan jeg legge på LHR-AMS-BGO med KLM som et segment, selv om ikke hele turen kommer opp på sas.no, fordi begge er partner? Men jeg kan ikke legge til SAS-flighter?
     
  15. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Du får ikke lagt på noen ting.
     
    Shyneno liker dette
  16. dannils

    dannils Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    13
    Dette er deal breaker, med mindre som nevnt tidligere at søkemotor blir forbedret til at man nå kan finne de reisene som man vanligvis brukte egen tid på å finne for så ringe inn og sy sammen. Men det gjør det jo også enklere for alle å finne bonusturer som kanskje da påvirker tilgjengeligheten i veldig stor grad. Nå var jo inngangsportalen til kule turer det at man måtte legge litt arbeid selv, kanskje det også påvirker business som feks chatflights om sas klarer gjennomføre forbedret søkemotor.
     
    Frode789, oddA, eventyrer and 4 others like this.
  17. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Halve moroa var å få til reiser som "vanlige" ikke greide å få til...
     
    indahla, Frode789, dannils and 6 others like this.
  18. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,112
    Likes mottatt:
    1,505
    Bonuspoeng:
    113
    dette er jo katastrofe...
     
  19. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Kan ikke se at dette vil utgjøre noen stor forskjell for tilgjengeligheten. Skal man f.eks reise med barn, så er i prinsippet nesten alle dører (hvertfall for planlegging) lukket. SAS legger jo ikke ut noe med 2+ annet enn en gang i skuddåret og da stort sett til uinteressante reisemål, mens det hos partnerne nesten er håpløst å finne en routing som går helt til en av distriktsflyplassene i Norge. (I tillegg får man vel bare bruke 1 CT per booking i skrivende øyeblikk, som gjør det enda mer håpløst). For min del er derfor egentlig muligheten til å bruke opp bonuspoengene til noe fornuftig i praksis fjernet, så her blir det å se seg om etter noe annet, selv om jeg ikke trodde den dagen skulle komme. At SAS-IT klarer å forbedre noen søkemotor i den neste tiden er vel kanskje mest utopi av alt, men uansett vil den nok ikke klare routing med f.eks overnatting på ruter hvor man kan reise samme dag osv.
     
    magnusant liker dette
  20. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Den nye motoren foreslår mellomlandinger på opptil 24t, så dette er til en viss grad dekket.
     
    Rapolo liker dette

Del denne siden