Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    683
    Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Det er kun 13 dager siden overgangen og jeg tror vi bør ha litt tålmodighet før vi problematiserer den minste endringen :)
     
    Cumulus, 1884derby, haakonks and 6 others like this.
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom det er slik at SAS struper tilgang på seter hos partnere samtidig som de gjør det vanskeligere å sy sammen fornuftige reiser så gjelder det å si ifra. SAS har gjort tilsvarende stunts tidligere og endret praksis etter protest fra kunder.
     
  3. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    Det har du rett i. På en annen side at bestillingene er låste og at man må finne hele reisen som en billett/reise er en skikkelig stor endring for meg. Har gjort en del morsomt de siste årene, men det har vært å legge på legs underveies og bytte ut om det kom noe bedre, det virker tilnærmet umulig nå. Håper bare noen smarte hoder i forumet finner en work around..
     
    Skarven and eventyrer like this.
  4. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,170
    Bonuspoeng:
    93
    ^^
    Send klage til SAS. Og prat gjerne med avisene også.

    Her pusher de ut haugevis med poeng til intetanende folk via kampanje på dyre kredittkort med ett års bindingstid. Samtidig struper de tilgangen på business og har strammet inn på ruting-regler til de mest populære destinasjonene (du finner feks ikke VN til BKK lenger). Og på toppen av det hele får man nå ikke lenger søke segment for segment..
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,813
    Bonuspoeng:
    183
    Der slo jeg av overføring fra Trumf til EuroBonus akkurat nå, også bryr jeg meg mindre om Trumf bonus fremover. Jeg tror signaler SAS får ved at salget av poeng begynner å gå tregt er signalet vi bør gi.

    Da vil SAS begynne å lure på hvorfor salget går tregere og sette i gang undersøkelser, og da vil de få meldingen om hvorfor.
     
  6. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har også slått av denne nå og klage er sendt til SAS (diamantmailen), men sistnevnte forventer jeg ikke noe fornuftig svar på. Tror eneste offisielle svar vi kan få her er om noen har en hotline inn til Aron ellers blir det vel egentlig bare å stole på agentene. Noe diamanttreff er vel heller ikke planlagt (noe de sikkert gjør "lurt" i).
     
  7. coccifera

    coccifera Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Endringen fra *A til ST var ikke så verst de første dagene med den gode tilgjengeligheten, og jeg var en av de som var forsiktig positiv til ST før byttet. Men dette ble nå langt verre enn mange fryktet. Som andre sier, nå er det på alvor tid å se på å bytte til andre bonusprogrammer. Kombinasjonen det som nå er elendig tilgjengelighet i ST-søkemotoren, ekstrem rate-limiting på 5-6 søk så er du utelåst, CT-begrensninger som ødelegger for familier, ingen kombinering av klasser og selvsagt viktigst av alt ingen mulighet å sy sammen egne legs gjør EB nesten ubrukelig.

    Ser ut som det blir noen legs med Lufthansa i høst.
     
    Last edited: 13. sept 2024
  8. nemanjaa

    nemanjaa Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Virker veldig hjernedødt av SAS hvis dette er slik det blir fremover. Ser ingen grunn til å beholde Amex / SAS MC heller hvis dette er hva man kan forvente egentlig. Men hva er alternativene til Eurobonus? Lufthansa?
     
  9. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,170
    Bonuspoeng:
    93
    Foreløpig er det bare ett alternativ som gir god poengopptjening. Amex plat med Points Plus. Kan overføres til BA, og videre derfra til Iberia, Qatar og Finnair.
     
    Frode789, magnusant, Ruby and 3 others like this.
  10. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan jo booke SAS-flightene først, så ringer inn og få lagt på partner-awards.


    Det virket som de gjorde noe med søkemotoren i går eller onsdag. Tidligere har det feks ikke vært noen treff fra/til ABJ selv om det ved kryssjekking på andre programmer burde vært det. Da jeg søkte i går fant jeg plutselig alt som forventet basert på andre program.

    De driver vel å fintuner søkemotoren nå i innkjøringsfasen. De har vel sagt noe om 'de fleste destinasjoner' og 'de fleste selskapene'.

    Min umiddelbare tanke da ingenting viste til/fra ABJ var at det muligens finnes tilgjengelighet, bare at den ikke vises, og at man bør sjekke på tlf om de kan finne setene som skal være tilgjengelige ref andre program.
     
    Last edited: 13. sept 2024
    themichael liker dette
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bare å sende Aron Backstrom i SAS en mail.

    Når jeg sendte en frustrert, men saklig mail ifbm dobbel pris på bla VN fikk jeg personlig svar i løpet av 2 arbeidsdager.
    Noe jeg tolker som at det var få andre som hadde klaget direkte.


    Tviler desverre på at klagene til kundeservice sendes veldig mye høyere opp i systemet.
     
    themichael and milehigh like this.
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Får vi fortsatt endret bonusreiser ved å legge på eller bytte ut enkeltsegment?
     
  13. runesole

    runesole Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Finner heller ingen availibility i dag. Tror jeg tar med meg mangårige EBD kortet og legger på røret til Sky Team for godt. Dette er lavmål fra SAS. Har heldigvis LH Senator i backup, HON next på agendaen... Får ta en statusmatch til Norwegian for innenriks
     
    magnusant liker dette
  14. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,729
    Likes mottatt:
    9,317
    Bonuspoeng:
    183
    Helt håpløst dette, og får virkelig håpe SAS tar til fornuften.

    Felles klage til Aron, signert med x antall Insideflyers?
     
    Gribb, themichael, milehigh and 6 others like this.
  15. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,170
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, ny informasjon (ubekreftet) tilsier at endringer må også søkes end-to-end. Dvs man får ikke overstyrt O/D-tilgjengelighetskontrollen til SAS, og om du tar de siste setene på longhaul får du ikke søkt den opp igjen selv om den i utgangspunktet kunne kombineres med shorthaul som du nå vil legge på.
     
    NoLimit and WingmanWizard like this.
  16. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Om andre flyselskap ikke følte seg velkomne med kredittkort og attraktive bonusprogram i Norge fra før så har jaggu SAS selv sørget for invitasjonen her.

    Noen som vet om slike restriksjoner er normalt i andre bonusprogram?
     
    Frode789, Cumulus and WingmanWizard like this.
  17. raggobas

    raggobas Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen som vet om bortfallet av alle poengreiser er en bevisst "struping" av tilgangen fra sas/flyingblue sin side, eller bare kluss med søkemotoren hos sas ?
     
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet at feks United tillater multi city-søk på nett for bonusbilletter, men det blir jo ikke helt det samme og det kan hende det ikke prises likt som t/r. Vet heller ikke om det fungerer med partnere.

    Det er faktisk en mulighet for at vi har vært litt bortskjemte hos SAS (rundt akkurat dette ihvertfall) og at dette er en devaluering til "industristandard"
     
    WingmanWizard liker dette
  19. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,170
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vet at feks Aeroplan og Flying blue klarer dette.
     
  20. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis Flying Blue klarer det så er det vel litt gjennomsiktig at SAS skylder på Skyteam?
     

Del denne siden