Hvis den er billettert( du har fått electronic ticket pr mail) så er dette rimelig drøyt. Er billettene fjernet uten ditt samtykke og du i tillegg ikke har blitt informert har du muligens en god sak i evt nemd/rettsvesen
Vi vet med sikkerhet at SAS medarbeidere leser på denne siden, dette fikk vi bekreftet i tråden om Ny SAS app for en stund siden. Så lenge vi kommer med godt begrunnet kritikk og forslag til endringer skal vi ikke se bort fra at dette vil kunne gi resultater. Brukeren Massimo er jo en SAS medarbeider som har deltatt i diskusjonen, men jeg tipper det er flere som er inne og leser her
Kan det være at siden de unngår EU261 for en flight fra UK til en destinasjon utenfor EU med et non-EU selskap velger å kaste akkurat disse kundene under bussen? De lar jo ellers mange "feilbookinger" med VN stå. I så fall har kynismen nådd nye høyder i SAS.
Liten oppdatering Ringte inn, forklarte situasjonen og oppga booking referanse. Ble satt i vent i ca 45 min. Plutselig la de på. Ringte inn igjen, og mens jeg ringte så kom flygningen opp på appen/websiden igjen. Så nå er alt fint igjen. Hun sa at bookingen ble aldri "100%" gjennomført av en uvisst grunn. Så de skulle booke den på nytt nå etter at jeg måtte oppgi litt kort detaljer. Blir små skremt når hele flygningen plutselig blir borte. Beklager unødvendig grining folkens. Mer erfaring
I fjor forsvant plutselig min reise fra OSL til HND uten at jeg ble varslet på noe som helst vis, så at dette skjer er ikke utenkelig. https://insideflyer.no/forums/threads/sas-til-tokyo-igjen-fra-våren-2023.18416/
Ja, godt poeng. Var litt rask på avtrekkeren her. Syns det er ekstra spesielt at SAS bryr seg så mye på det som gjelder egne flighter. De er jo i utgangspunktet tjent med at man fly SK enn partnere så mye som mulig. Med fyllingsgraden SAS har jevnt over så burde de kunne friselge veldig mange billetter på eget metall uten noen alternativkostnad. Feks har jeg hatt SVG-FRA-LHR med LH fordi SAS ikke hadde bonusbilletter og ikke ville friselge for oss. Jeg sjekket aldri belegget på den aktuelle flighten, med det illustrerer vel litt av poenget.
Kan vel også være effektivt om mange sender hver sin klage. Men det hadde vært digg om noen kan skrive en mal og dele hans epostadresse...
Hvem ville du sendt klagen til om du var en "vanlig EBD kunde"? Diamant mailen eller vanlig kundeservice via feedback formularet? Jeg regner med at ingen av betydning leser det uansett. Jeg har mine synspunkt klare og ønsker gjerne å sende noe til SAS.
Poster her også; Kan vi slå sammen trådene hvor diskusjoner rundt poengreiser foregår? Vi har jo 2 veldig aktive tråder hvor vi diskuterer det samme nå Admin?
100 av x 6 millioner medlemmer? Ikke for å være pesimist, men det burde vel hvert vesentlig flere som klagde da? Jeg håper du har rett selvfølgelig for er trist å lese om alle disse endringene. Jeg sitter bare og håper på at et *A selskap slipper noen gode løsninger for oss i Norge.
Om 100 hadde skrevet skal jeg love deg at det hadde blitt lagt merke til. Av de 6 millionene medlemmer er det en liten andel som står for mye av inntektene de har på programmet og kringtjenester i tillegg til å være ambassadører, så det ville hatt noe å si. Å få 100 til å si ifra er en helt annen ting, det ligger ikke helt i nordmenns natur å være framoverlent for å klage eller bytte leverandører/tjenester (les: bank og mobil). En ting er også å si ifra til SAS, men om folk f.eks begynner å si opp kortene sine hos Am.Ex med begrunnelse, så vil det definitivt bli et push fra partnersiden også. Eurobonus eksisterer ikke i et vakuum og SAS må få beskjed når de begynner å kutte av den grenen de sitter på. Å sy sammen legs er kanskje for en liten andel av medlemmene, selv om det er meget viktig, men strupingen av tilgjengelighet vil definitivt merkes for alle. Spørsmålet er hvor lang tid det går før nok har uttrykt sin misnøye og om man da er forbi the point of no return. Jeg har hvertfall brukt to kanaler i dag og om ikke det kommer noen nyheter/uttalelser snart som tyder på en endring, så får man fortsette trykket eller faktisk finne et alternativ.
Nå har jeg selv ikke vert inne å søkt, men ut ifra det som skrives her er jeg veldig glad for at jeg booket 3 reiser t/r BKK med EVA i Biz før vi skrev september. Videre er 2 reiser kjøpt for Cash. Nå har jeg bare en tur til i mars som må kjøpes, utover det er alt i boks fram juni 2025. Så får en se saken litt an, men dersom ingen bedring, så vil jeg vurdere AMEX Plat med Points Plus, overføre til BA og videre til QR som er det mest sannsynlige valget for mine reiser i framtiden.
Kan noen si noe om verdien av poengene som tjenes opp med amex plat konvertert til long haul biz vs feks sas mc og EB? Er det ca 1:1 eller er verdien 50% sett opp mot sas mc og EB?
Fælt så fort panikken sprer seg. Folkens, vi er fortsatt kun på dag 14 i Skyteam. Tror det er lurt å ta noen dype magadrag og la det gå litt tid. På samme måte som hele alliansen ikke klarer å få registrert EB i siste systemer så har SAS også sitt å stri med. Jeg tror det kommer til å gå måneder før vi ser hvordan normalen kommer å være. Det er en stor overgang fra gamle fungerende rutiner og løsninger med *A, selv om ikke alt fungerte bra der heller, til en helt ny allianse hvor absolutt alt skal på plass. Når det er sagt synes jeg det er fint om det kommer klager frem til SAS slik at de forstår at frustrasjonen finnes!!