Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,189
    Bonuspoeng:
    183
    Lenge siden du booket? Hadde du fått billettene?
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis den er billettert( du har fått electronic ticket pr mail) så er dette rimelig drøyt.

    Er billettene fjernet uten ditt samtykke og du i tillegg ikke har blitt informert har du muligens en god sak i evt nemd/rettsvesen
     
    themichael, voriake and marekz like this.
  3. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    683
    Likes mottatt:
    640
    Bonuspoeng:
    93
    Vi vet med sikkerhet at SAS medarbeidere leser på denne siden, dette fikk vi bekreftet i tråden om Ny SAS app for en stund siden.
    Så lenge vi kommer med godt begrunnet kritikk og forslag til endringer skal vi ikke se bort fra at dette vil kunne gi resultater.
    Brukeren Massimo er jo en SAS medarbeider som har deltatt i diskusjonen, men jeg tipper det er flere som er inne og leser her :)
     
    eventyrer and voriake like this.
  4. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Kan det være at siden de unngår EU261 for en flight fra UK til en destinasjon utenfor EU med et non-EU selskap velger å kaste akkurat disse kundene under bussen? De lar jo ellers mange "feilbookinger" med VN stå. I så fall har kynismen nådd nye høyder i SAS.
     
    voriake liker dette
  5. voriake

    voriake Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Liten oppdatering :)

    Ringte inn, forklarte situasjonen og oppga booking referanse.
    Ble satt i vent i ca 45 min. Plutselig la de på.

    Ringte inn igjen, og mens jeg ringte så kom flygningen opp på appen/websiden igjen. Så nå er alt fint igjen.
    Hun sa at bookingen ble aldri "100%" gjennomført av en uvisst grunn. Så de skulle booke den på nytt nå etter at jeg måtte oppgi litt kort detaljer.

    Blir små skremt når hele flygningen plutselig blir borte. Beklager unødvendig grining folkens. Mer erfaring :p
     
    Nordlands, Spielhaug, obay and 4 others like this.
  6. natto

    natto Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    I fjor forsvant plutselig min reise fra OSL til HND uten at jeg ble varslet på noe som helst vis, så at dette skjer er ikke utenkelig.
    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-til-tokyo-igjen-fra-våren-2023.18416/
     
    voriake liker dette
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,441
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, godt poeng. Var litt rask på avtrekkeren her.

    Syns det er ekstra spesielt at SAS bryr seg så mye på det som gjelder egne flighter. De er jo i utgangspunktet tjent med at man fly SK enn partnere så mye som mulig. Med fyllingsgraden SAS har jevnt over så burde de kunne friselge veldig mange billetter på eget metall uten noen alternativkostnad. Feks har jeg hatt SVG-FRA-LHR med LH fordi SAS ikke hadde bonusbilletter og ikke ville friselge for oss. Jeg sjekket aldri belegget på den aktuelle flighten, med det illustrerer vel litt av poenget.
     
    themichael and Kjetil L like this.
  8. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    163
    Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Kan vel også være effektivt om mange sender hver sin klage. Men det hadde vært digg om noen kan skrive en mal og dele hans epostadresse...
     
    eventyrer and Hanen like this.
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Hvem ville du sendt klagen til om du var en "vanlig EBD kunde"? Diamant mailen eller vanlig kundeservice via feedback formularet? Jeg regner med at ingen av betydning leser det uansett.
    Jeg har mine synspunkt klare og ønsker gjerne å sende noe til SAS.
     
    LaDuden, Kjetil L and Hanen like this.
  10. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    720
    Likes mottatt:
    2,170
    Bonuspoeng:
    93
    Overalt. Direkte til Aron, Diamant-mailen, Twitter, Facebook.
     
    veeegard, Maggie, Teknolai and 4 others like this.
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis 100 stk her gjør det i de fora du ramser opp blir det garantert lagt merke til.
     
  12. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har mailadressen hans? Jeg signerer også gjerne på en "fellesmail" om det er mer effektivt.
     
    Xflipper and Hanen like this.
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Poster her også;
    Kan vi slå sammen trådene hvor diskusjoner rundt poengreiser foregår? Vi har jo 2 veldig aktive tråder hvor vi diskuterer det samme nå :)
    Admin?
     
    Frode789, ari1000 and WingmanWizard like this.
  14. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    18
    De var også rimelig klare på at jeg kun kunne ha en open jaw når jeg forsøkte å redde ferien.
     
  15. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    100 av x 6 millioner medlemmer?
    Ikke for å være pesimist, men det burde vel hvert vesentlig flere som klagde da?

    Jeg håper du har rett selvfølgelig for er trist å lese om alle disse endringene. Jeg sitter bare og håper på at et *A selskap slipper noen gode løsninger for oss i Norge.
     
  16. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Om 100 hadde skrevet skal jeg love deg at det hadde blitt lagt merke til. Av de 6 millionene medlemmer er det en liten andel som står for mye av inntektene de har på programmet og kringtjenester i tillegg til å være ambassadører, så det ville hatt noe å si. Å få 100 til å si ifra er en helt annen ting, det ligger ikke helt i nordmenns natur å være framoverlent for å klage eller bytte leverandører/tjenester (les: bank og mobil).

    En ting er også å si ifra til SAS, men om folk f.eks begynner å si opp kortene sine hos Am.Ex med begrunnelse, så vil det definitivt bli et push fra partnersiden også. Eurobonus eksisterer ikke i et vakuum og SAS må få beskjed når de begynner å kutte av den grenen de sitter på.

    Å sy sammen legs er kanskje for en liten andel av medlemmene, selv om det er meget viktig, men strupingen av tilgjengelighet vil definitivt merkes for alle. Spørsmålet er hvor lang tid det går før nok har uttrykt sin misnøye og om man da er forbi the point of no return. Jeg har hvertfall brukt to kanaler i dag og om ikke det kommer noen nyheter/uttalelser snart som tyder på en endring, så får man fortsette trykket eller faktisk finne et alternativ.
     
  17. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Liar liar pants on fire…

    Han fikk en lang avhandling av meg på linkedin mail nå..


    :p
    IMG_4330.jpeg
     
    Last edited: 14. sept 2024 kl 00:46
  18. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,997
    Likes mottatt:
    7,685
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg selv ikke vert inne å søkt, men ut ifra det som skrives her er jeg veldig glad for at jeg booket 3 reiser t/r BKK med EVA i Biz før vi skrev september. Videre er 2 reiser kjøpt for Cash. Nå har jeg bare en tur til i mars som må kjøpes, utover det er alt i boks fram juni 2025. Så får en se saken litt an, men dersom ingen bedring, så vil jeg vurdere AMEX Plat med Points Plus, overføre til BA og videre til QR som er det mest sannsynlige valget for mine reiser i framtiden.
     
    Flymunda liker dette
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Kan noen si noe om verdien av poengene som tjenes opp med amex plat konvertert til long haul biz vs feks sas mc og EB? Er det ca 1:1 eller er verdien 50% sett opp mot sas mc og EB?
     
    Frode789 and eventyrer like this.
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Fælt så fort panikken sprer seg. Folkens, vi er fortsatt kun på dag 14 i Skyteam.
    Tror det er lurt å ta noen dype magadrag og la det gå litt tid. På samme måte som hele alliansen ikke klarer å få registrert EB i siste systemer så har SAS også sitt å stri med. Jeg tror det kommer til å gå måneder før vi ser hvordan normalen kommer å være.

    Det er en stor overgang fra gamle fungerende rutiner og løsninger med *A, selv om ikke alt fungerte bra der heller, til en helt ny allianse hvor absolutt alt skal på plass.

    Når det er sagt synes jeg det er fint om det kommer klager frem til SAS slik at de forstår at frustrasjonen finnes!!
     
    paramberg, Omaniac, Nordlands and 8 others like this.

Del denne siden