Har du poeng hos Miles&More? Det er helt latterlig billig i business, kun 35k hver vei om jeg husker riktig. Om du booker med Discover er det nesten ikke noe drivstofftillegg heller, så vidt jeg husker. Kanskje du kan få kjøpt poengene (dette er vel noe folk burde begynne å lære om nå som det er så mange senatorer i Skandinavia ) og betale omtrent like mye totalt for biz som du ellers hadde betalt i økonomi...
Om du skal kjøpe Miles må det vel kjøpes et visst antall... Enten 3.000, 10.000, 50.000 eller 100.000. 50.000 koster vel rundt 12.000 kr.
Ja, man må sikkert kjøpe et visst antall, men de skal ikke koste så mye. Som jeg skrev, folk må vel begynne å lære seg andre programmer enn Eurobonus snart. De hadde tydeligvis akkurat et salg, men det er over nå: https://onemileatatime.com/deals/buy-lufthansa-miles/ Da kunne man kjøpt 150k poeng til $1990, dvs. ca. 22k NOK med dagens kurs. Klassikeren med Miles&More ellers er å kjøpe avisabonnementer. Da kan man betale så lite som ca. 10€ per 1000 M&M-poeng. Så 70.000 poeng (35k t/r) ville kostet i underkant av 9000kr om man finner rimelige abonnementer. Men det tar tid, da hvert abo bare gir mellom 15.000 og 60.000 poeng og jeg tror det tar tid før poengene blir kreditert (kommer kanskje også an på hva slags abo det er snakk om).
Enig i at man kan finne noen småpene deals ved booking av Miles & More poeng kjøpt via kampanjer som den nevnte. Men hvordan booker du gjennom Discover?? Er noen temmelig høye avgifter ved booking hos Lufthans
Sorry, du har rett. Discover flyr ikke til NBO. Og det virker også som de har innført/økt avgiftene... Jeg husker det fordi jeg booket en reise til faren min, og da mener jeg at det var vesentlig billigere med 4Y enn med LH... Edit: SN flyr til NBO, og de er i hvert fall litt billigere enn LH. Alternativt kan man også fly LH og betale 48k hver vei, da fjernes tulleavgiftene og man betaler bare skattene. Men uansett, jeg tipper at det ikke er relevant for OP - ville bare nevne det siden 35k/48k er en veldig, veldig bra deal for en så lang flight...
Å legge til som tilslutningsflight? Jeg har fått lagt til OSL-CDG med AF på en hvor det opprinnelig var OSL-AMS-CDG med KLM (kun det som dukket opp ved søk OSL-endelig destinasjon).
Jeg fant OSL-CDG da jeg søkte på kun det, men den dukket ikke opp i alternativene ved søk på OSL-GIG.
Liten observasjon jeg gjorde meg. Kansellerte EZE-BGO den 3 februar i går med KLM. Den har ikke dukket opp igjen i søket etterpå. Kan være lurt å ha i bakhodet om man skal gjøre en endring og agenten sier det bare er å kansellere og bestille på nytt med evt retur/endring.
Har flere reister jeg prøver å bestille helr hjem til Ålesund, uten at det finnes bonusreiser på passende tidspunkt. Så ser jeg at problemet er at det er siste leg fra OSL til AES som mangler ledige bonusseter. Der er reiser mange dager før og etter, men ikke de som passer best for meg/familien. Har det alltid vært slik at det ikke legges ut bonusseter i hele tatt de mest lukrative dagene? Fulgte med nøye 330 dager før reisedato, og det kom opp fortløpende helt til aktuell dato i høstferien (men kom til Oslo). Ser også at juli og august har samme syndrom, men da også til Oslo. Jeg trodde historisk at det ble lagt ut noen få seter også på disse dagene som standard, med førstemann til mølla. Men tok visst feil der.. edit: det mangler altså faktisk OSL-AES, ikke bare i kombinasjon med hele reisen.
Business-tur fra SVG for 2 til Stillehavet eller Sør-Amerika, høsten 2025. Hvor er det egentlig realistisk å reise til? Finner ikke noe til Rio, Sao Paolo, Buenos Aires, Quito, Sydnes eller Auckland. Gjør jeg noe feil når jeg søker? Er det andre steder som det er lettere å finne billetter til?
Det legges lite eller ingenting ut i høstferie/vinterferie/jul og påske. Kan komme billetter tettere på tidspunktet når de ser hvordan bookingen/belegget er. I verste sommerferietiden er det også ofte færre seter på populære ruter, prioriterer å selge setene for cash, kanskje ikke unaturlig med den øk.situasjonen SAS har vært/er i..
Sør i Sør-Amerika iallefall virker å være sinnsykt vanskelig å komme seg ned til. Jeg sjekket perioden 1. oktober-7 november 2025 til Buenos Aires, Santiago, Lima, Rio og Sao Paolo, fra CDG, AMS og OSL på alt. Kun en eneste dag blant de da 456 alternativene var det ledige billetter, og det var til Rio som da var ca 360 dager fram. Returbilletter er det masse av fra Buenos Aires og Santiago. Fant greit til Venezuela og Equador (Quito) t/r, men det fristet ikke meg. Jeg ville nok søkt fra OSL,CDG,AMS og heller bekymret meg om SVG senere.
Tilgjengeligheten er faktisk så skandaløst dårlig at jeg vurderer å hoppe av hele bonuskjøret med SAS. Har heldigvis fremdeles *A gold, og har vel etter hvert blitt mer og mer overbevist om at det blir der jeg legger lojaliteten.
Ja, du må nok opprette en konto. Trenger ikke å bruke den til noe da. Bare vær forsiktig når du bestiller billetter - da må du være 100% sikker på at du ikke er innlogget, evt. bruke incognito-modus (eller omvendt, bruk incognito-modus når du logger inn for å se etter bonusseter - da fjernes innloggingen når du lukker nettleservinduet). Flere har meldt om at flighter ellers ble kreditert til FlyingBlue, selv om de hadde lagt inn SAS-nummeret ved innsjekking osv. https://onemileatatime.com/insights/flying-blue-award-calendar/
Det er derfor jeg har slakket av på farta angående inntjening av poeng, jeg gir ikke full gass lengre. SAS må vise meg at det er realistisk å få booket reiser fremover, og har de ikke fikset det innen juni neste år, så dumper jeg alle kortene, og kjører en annen stil i stedet for.
Er oversikten på hvor mange bonus flygninger jeg har hatt blitt fjernet fra nettsiden/app? Kan ikke se det lengre..