Merk at KLM også flyr til LCY med tilsynelatende god tilgjengelighet. Kanskje det finnes muligheter dagen i forveien med flyplassbytte?
Ringte vanlig SAS kundeservice istedenfor, møtte svenske Emil. Han fiksa alt uten problem, la til retur og endret utreisen til Open Jaw. La til ekstra legg i economy selv om hele resten av reisen er i Business. Strålende - så lenge de blir billettert da
Det funka ikke.. fikk mail om at Vi kan tyvärr inte boka om till CGK-DPS på utresan då befintlig resa från AMS-CGK-SIN är ett married segment Jaja.. får vel bare reise AMS-CGK-SIN-DPS istedenfor da. So close!
Er det slik at du ikke finner ledige seter med KLM eller at kundeservice ikke vil la deg knytte dem til reisen fra LHR?
Førstnevnte - men som sagt: Etter at SAS la ned SVG-LHR så er dette blitt en stor utfordring for reisende fra Sør-Vestlandet. Mange aktuelle datoer for andre reiser til London er også forsøkt, uten særlig hell - hvis man er flere enn 1-2. Kan hende jeg må kjøpe de billettene jeg ser på, og så vente med å koble på SVG-London om en stund når SAS slipper (forhåpentligvis).
Jeg er basert i Bergen og fant en del med KLM derfra. SAS også for så vidt, men om dem ikke lar seg kombinere med Virgin så er man jo like langt. Hadde vært interessant å finne ut om noen har fått det til med KLM.
Jeg tror nok de kan kombineres. Men det blir mye endringer, mye styr etterhvert. Hadde det vært fra AMS hadde alt blitt mye enklere.
Jeg booket som sagt MAN-ATL-CUN på nettsiden og la så til CUN-MEX og HAJ-AMS-MAN (med KLM). Jeg fikk ikke lagt til HAJ-CPH-MAN (med SAS), selv om det var tilgjengelig via SkyTeam-søket. Telefonagentene kunne ikke finne CPH-MAN-flighten.
Mulig det bare er meg, men ut fra hva jeg har lest her inne, så virker Skandinavia kronisk vanskelig å kombinere med Virgin fra UK. Usikker på om jeg har lest et eneste eksempel på at det faktisk har fungert..
Har et problem med booking av innenriksflight i USA i forbindelse med hjemreise til Norge. Har 2 stk. bonusbillett fra Boston - Stavanger, men reisen vår starter i San Antonio, og jeg har prøvd iherdig å legge til en innenriks tur mellom San Antonio- Boston slik at vi får hele hjemreisen på samme booking. På telefon så får jeg nei (eventuelt booke om via Atlanta / Amsterdam i eco) men når jeg sendte mail til SAS så bekreftet de at det skulle være mulig, noen som vet hva som er korrekt?
Ok, da virker isåfall disse OD-restriksjonene å være litt vilkårlige, alternativt er det hovedflyplassene som funker, mens oss i distriktene som må lide. Worst case for jeg jo finne tilslutningsfly til OSL, men hadde jo vært ok å slippe. Eventuelt om det er mulighet for å ligge til feeder i to omganger (først OSL og deretter ringe på nytt for BGO).
Du trenger ikke å gjøre det i to omganger. Når du har dem på tråden ber du dem først legge på den første feederen du trenger, deretter den andre. Så gjøres det som en endring. Det er for øvrig ingen problem legge på ferder i tom omganger. Feks i ditt tilfelle om det ikke er ledig helt fra ønsket startpunkt så kan du legge til ferder fra OSL og deretter legge til BGO-OSL senere om det dukker opp flighter. Min erfaring så langt er St du kan trikse og mikse en del på eksisterende bookinger så lenge du holder det i samme sone og at det ikke blir å fly åpenbare omveier. Selv har jeg lagt til tre flighter på slutten av en booking gjort online. (Den jeg snippet i en tidligere post)
Det stemmer det som er sagt her! Jeg booket LHR-ATL med VS i business siden OSL-ATL ikke viste business. Men pga en (million) grunner - ønsket jeg også feeder på ATL-MEX enden. Ringte inn på kvelden og traff en indisk konsulent (tipper det pga aksent). Hun var meget behjelpelig og la til på begge ender og rekalkulerte skatt og avgifter (hun fikk sjokk da jeg skulle få tilbake penger med 5 ekstra leg lagt til - det er jo pga LHR). At var ok hos henne, men backoffice var ikke glad i at reisen min kun skulle vare 8 timer i MEX, så jeg måtte ta vekk ATL-MEX, fikk kjørt den gjennom og la på ATL-MEX dagen derpå. 150kr, men vel verdt syns jeg.
Noen som har erfaring med dobbel open jaw eller hva enn det heter? Det er snakk om en tur til Florida, der jeg finner Oslo - Miami og Orlando - Stavanger, men ingen andre kombinasjoner der samme flyplass benyttes i en av endene. Er dette noe som aksepteres i og med at det er samme soner/områder etc., eller er det en glemmesak?