Det er jo fantastisk gode nyheter! Jeg har mer eller mindre hoppet av hele karusellen pga manglende muligheter, men dette gir jo håp.
Ok, det er når man hører at man er premium kunde hos sas i telefonen, at man treffer på VIP kundeservice, ikke sant? Men uansett - dette er fantastiske nyheter! Enda en nyttig EBD+ gode hvis det er det som blir tilfellet.
Ja, så lenge man er innenfor åpningstiden og køen ikke er for lang - da havner man plutselig hos engelsktalende kundeservice.
Om du får en spesiell velkomsthilsen kan jeg ikke huske, men det ble etablert en egen avdeling på ca 10 personer etter fjorårets (eller året før?) night of conversation. Tror ikke jeg har trengt å bruke HUACA en eneste gang etter det. Hvis ikke de fikser noe kan du bare glemme det. De har stålkontroll og er ekstremt serviceinnstilte. Og jeg som droppet å ta en MR for de siste 20K poengene for å nå diamant for sjette året på rad fordi det ikke ga noen mening lenger. Karma comes to bite you, si
Det er det, da jeg ringte for å endre same day på fredag så ble jeg ønsket velkommen som premium kunde
Må man fremdeles ringe det gamle CT-nummeret om man skal bruke CT, eller kan disse på VIP Kundeservice også fikse det?
Aha, så EBD får annen behandling en EBG hos kundeservice? Må gire opp aktiviteten og komme meg tilbake på EBD
Ikke bare det, men en helt annen avdeling med hyggelige og hjelpsomme folk. De følger opp bookinger og ringer tilbake om de har lovet det.
Finnes det en oversikt noen plass over "gode reiser" til Asia f.eks, fra Tromsø? Da er gode definert som minst mulig flybytter og kort reisetid Har lagt bonusjaget litt på hylla etter overgangen til Skyteam, men det var kanskje ikke nødvendig? Det går jo noen ruter fra Tromsø med Airfrance til CDG. Evt så flyr jo SAS selv til London. Derfra bør det vel være mulig å komme seg rundt
Tåpelig hele greia. At man må ha en egen avdeling for å betjene «premiumkunder» er jo bare et signal på at ordinær kundeservice ikke holder mål. Ikke misforstå - er veldig glad for at i alle fall noen får hjelp hos kundeservice, men det burde bare vært en selvfølge at alle kunder får god og kvalifisert hjelp.
Say what? Helt uten noen former for OD-restriksjoner eller annet snacks? Kan man da booke hele reisen på telefon? Om dette stemmer er det jo helt fantastisk, men når noe høres ut som å være for godt med SAS så....
OD-restriksjoner vil det jo forsatt være, men da kan man jo hvertfall booke ting i riktig rekkefølge.
Sikkert jeg som har litt treigt for det, men hva er eksempelvis fordelen for oss EBD kontra "vanlige" bookinger. Hva er det som nå åpner seg som ellers ikke er mulig?
Regner med at man kommer dit når man ringer CT nummeret også? Synes å huske at jeg fikk melding om at jeg var premium kunde da jeg ringte i begynnelsen av november …
SAS Plus (og snart business) er jo kjent for å ha OD restriksjoner. Spesielt til LHR. Om agenten legger inn OSL-LHR først unngår du det problemet. Løsningen med feederflights løste jo en del av utfordringene, men det er forsatt begrensninger mtp å booke en reise og legge til et segment som går i en annen sone feks. Du sparer også endringsgebyrene.
Det er vel ikke mulig å bestille CT reiser der? Så da må man bestille leg for leg der og legge på CT etterpå?
Mulig jeg virker gretten nå, spesielt siden jeg ikke er EBD. Men dette burde da ikke vært en statusfordel i det heletatt. Ser for meg at dette åpner for 3.part eksempelvis chatflights hvor de kan bruke sin egen status for å ta seg betalt av denne fordelen.