Ok, da får man jo kanskje prøve seg. Hvordan er det med bookinggebyret på partnerawards? Om jeg booker ut fra LHR også finner ikke konsulentene noen feeders selv om de kommer opp individuelt, slik at det ikke reelt sett finnes noen fornuftig tur, får man ta tilbake gebyret også om man avbestiller innen 24t? Eller blir det sunk cost for hver gang man prøver...?
Jeg har en booking til Orlando med retur CUN-MEX-AMS-CPH. Det har nå åpnet seg en ny avgang fea CUN-MEX som korter ventetiden på MEX med 2 timer. Jeg har ringt flere agenter og alle sier nå at de ikke kan slette eller endre feeder fra CUN men at hele strekningen må søkes op på nytt. Skulle ikke det dette være fikset nå? Er det agentrulett som gjelder her?
Det blir to separate bookinger i såfall. De aksepterer ikke double open jaw (eller har ihvertfall ikke gjort det tidligere).
Så mange CT-er har jeg ikke, men ser ut som om det kan gå med riktig agent, så er vel bare til å gjøre et tappert forsøk.
Har en open jaw tur til California neste år. Utreise er foreløpig OSL-CDG-SFO, Hjemreise er LAX-CPH-OSL. Forsøkte i dag å endre utreisen. Fant da billetter LHR-SFO. Det var også ledig OSL-LHR. I utgangspunktet virket det ikke å være noe problem å endre dette. Men problemet oppstod da de først måtte billettere LHR-SFO, for deretter å legge på feeder fra OSL. Dette ble avslått fordi jeg da ville ha en dobbel open jaw. Er det noen som har en workaround på dette? Forslaget fra CT telefonen var å avbestille returen, og booke retur via LHR om det dukker opp noe.
Ikke funnet det foreløpig. Heller ikke veldig gira på å kjøre opp til San Francisco igjen for deretter å fly tilbake til LA. Men takk for forslag.
Har booket en tur til NYC med Virgin Atlantic på returen. Men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan få valgt seter på flighten. Får bare feilmelding med booking ref. og navn på Virgin sine sider. Fikk faktisk opp reisen på Garuda sine sider, men der fikk jeg heller ikke lagt til seter på Virgin Atlantic-flighten. Noen som har noe tips?
Jeg kunne velge seter på virgin sine sider. Rart at du ikke får opp reisen. Jeg brukte sas booking ref.
De har egen bookingref som du kan få av SAS. Evt får du trolig snart en mail fra dem om du har lagt inn kontaktinfo.
Fikk bestilt meg tur til Florida til slutt, og slapp open jaw. Bestilte LHR - TPA på nett i tre omganger, og la til feeder pr. telefon etterpå (med layover i Oslo). Fem reisende, hvorav to barn og et "barn". Ene bestillingen var uten CT, men fikk ingen merknad på det. Business bort, men dessverre bare økonomi hjem. Så til de dumme spørsmålene; - Jeg måtte jo betale en formue i avgifter ettersom turen har utgangspunkt i London. Etter at feederene er lagt til er avgiftene regnet om til litt mer akseptable priser, men ser ingen "minussum" i de oppdaterte kvitteringene. Mener jeg har fått dette tidligere ved omregning av avgifter? - Jeg får ikke valgt sete kostnadsfritt på SAS-strekningene, hverken på app eller hjemmeside. Status ligger inne (EBG), men de vil likevel forlange 99,- av meg. Noen triks her? Jeg fikk velge på Virgin, via Virgin sine sider uten problem. - Jeg ligger inne med en bagasje på strekket hjem, regner med jeg likevel har to som Elite plus(?) ...og en liten observasjon; man har ikke gratis setevalg i økonomi hos Virgin, selv om man er Elite plus/EBG.
Pratet med VIP kundeservice nå. De kan bekrefte at de igjen kan booke segment for segment - men kun for EBD+ og kun i VIP-telefonens åpningstider.