Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,323
    Bonuspoeng:
    93
    Med Gull har jeg stort sett fått booket reise med CT ved å ringe vanlig SAS nr så lenge det er i CT telefonens åpningstid. Eneste problemet er om Lotte svarer. Hun henviser alle poengreiser til CT telefonen - uavhengig om det er CT eller ikke.

2. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Alt man lærer på en onsdagskveld.... Nå mangler det bare at de kan fikse bruken av CT også ;)

oslo.to.unknown liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,437
    Bonuspoeng:
    293
    For å svare meg selv. Det funket hos Virgin Atlantic dagen etter. Enten tar det tid å "overføre billetten", eller så var det fordi jeg ikke skrev alle navnene mine. Skrev bare inn første fornavn og etternavn, da fungerte det.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,811
    Bonuspoeng:
    293
    Det er lov å være gretten, men for meg har det vært åpenbar mangel på incentiver for å strekke seg til EBD tidligere.

Nå begynner det å bli litt, same day change og dedikert profesjonell help line er tiltak som virkelig monner, for meg iallefall.

Ja, jeg ser nå at det faktisk er et rasjonale å holde på EBD.

Du får jo hjelp uten å være EBD og, men må stå lengre i kø og slite med folk under opplæring. Der er jo ikke SAS noe dårligere enn andre selskaper. Hadde jeg ikke vært EDB så ville jeg ikke hatt noe problemer med det heller.

Akkurat som jeg har full forståelse for at de gjør mye for de med kråka (Pandion). Bruker du mange penger på selskapet, så bør de gi deg service deretter og. Ellers mister de deg.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,693
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke et problem at de gir ekstra fordeler til EBD. Problemet er når de reduserer fordeler for lavere status eller alle (i dette tilfellet strammer inn på bookingvilkår) for så å reintrodusere fordelene for EBD. Da har man jo ikke fått noen nye fordeler i praksis.

polarexpressen and eventyrer like this.
  6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Fristende å spekulere i om det stadig reduserte nivået hos vanlig kundeservice har en sammenheng med at avtalen med callsenteret i Sveg er under oppsigelse: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/callcenter-i-sveg-laggs-ner-200-blir-utan-jobb

Vi har tidligere sett indikasjoner på at agentene kun vil gjøre ett søk pr samtale, mulig antall gjennomførte salg er noe agentene og leverandøren måles på og at de nå har bestemt seg for å kjøre en strengere linje?

Kjetil L and Xflipper like this.
  7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,157
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er EBD nå og tenker dette er superbra! Om jeg hadde vært EBG hadde jeg vært mindre fornøyd.

Det er som det klassiske ordtaket, «dobbeltmoral er dobbelt så bra».

NoLimit, Jeanette, Lnbre and 6 others like this.
  8. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,802
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er helt enig i at EBD skal ha fordeler over EBG og resten av medlemsmassen. Men at man skal ha ulike vilkår på bestilling av bonusbiletter er jeg ikke enig i.
    Ja man kan legge til feeder flights etter å ha booket online. Men det å kunne sy sammen en rute akkurat som man vil (gitt at det er ledig biletter på alle strekk og ingen O/D restriksjoner) kun om du er EBD blir helt feil etter min mening.
    Ja jeg unner 'dere' gratis bytte samme dag, 'vip' tlf, høyere verdi på bud, gratis drikke i go, inkl resten av fordelsslista og muligens en bedre lounge i fremtiden. Men som også @Jorge er inne på, stramme inn på vilkår uten varsel for så å introdusere det som en fordel for EBD syntes jeg er rart.

Regner med sas IT ikke klarer å håndtere dette slik at kun EBD reisende kan booke reisen og vi sitter da igjen med et nytt marked hvor 3dje part kan ta seg ekstra betalt med å booke en 'leg for leg' reise på vegne av andre EBB, EBS og EBG.

EDIT: Dette er også rettet mot partner awards, dvs at så lenge det er mulig med 'leg for leg' kan vell ikke SAS reklamere med dette som en statusfordel så lenge skyteam partnere og skyteam booking system tillater det.

Last edited: 28. nov 2024 kl 10:07
    Jeanette, eventyrer, veeegard and 4 others like this.
  9. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    398
    Bonuspoeng:
    83
    Mulig dette allerede har vært diskutert, men TAROM flighter kommer opp i Eurobonussøket på nett, men Diamanthjelpen får ikke til å booke. En av de jeg snakket med sa det kom opp på skjermen at flight ikke var sperret for EB.

Er det sånn nå at om jeg finner Virgin fra London til India og sas fra oslo til London får jeg ikke boooket dette på telefon? (Oslo-London-India kommer ikke opp når jeg søker selv, får også opp AMS-CPH-LHR-India, men ikke CPH-LHR-India).

10. Chr1st1an

Chr1st1an Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har logget med av bonusjakten i lang tid av ulike årsaker og med endringen til ST har jeg mistet litt motet....
    Nå har jeg derimot 4 CT, hvorav 2 går ut 31.12 og nok bonuspoeng til å dra hvor som helst. Litt kjipt å miste de 2 CT så vurderer nå å få booket noe før 31.12.

I den forbindelse håper jeg noen kan svare på et par korte spørsmål.
    Vi er 2 pax (egentlig 4 men ser ut som det er klin umulig å få med barna på en biz reise slik status er i ST fremfor SA)

Har allerede vært over "hele verden" så denne turen blir nok en destinasjon vi allerede har prøvd.
    Ønsker primært IKKE å dra til Trump land og har en forkjærlighet til Asia.
    Ønsker å reise en gang mellom juni og desember 2025, så ganske flex.

1.
    Jeg ser flere har vellykkede bookinger med Virgin og det virker som det er størst sannsynlighet for biz billetter med dem. Er det korrekt?

2.
    Er det store forskjeller på skatter og avgifter på f eks Virgin, KLM, AF?
    (Virgin "må" vel innom LHR for flere av destinasjonene og LHR er jo svindyre på avgifter)

3.
    Er det noen destinasjoner det er enklere å få billetter til enn andre?

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,811
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke flyselskapene som utgjør forskjell her, men hvor du starter fra. Reiser du f.eks LHR - ATL er det store avgifter til UK.
    Reiser du OSL-LHR-ALT er LHR transit, og UK sin avgiftspolitikk slår ikke inn.

På generelt grunnlag, reis dit det er lavsesong og ikke mega hub. F.eks Washington DC i januar er sikkerstikk. Mener ikke at du skal reise til Washington DC i januar altså, bare for å illustrere.

Nordlands liker dette
  12. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Muligens besvart men spør allikevel: Noen som har lyktes med å legge til tilslutning til/fra LHR? Og hvilket utslag gjør det eventuelt på skatter og avgifter?

13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,937
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke gjort det med ST enda, men ser ikke at det skal være noe problem så lenge du ikke "må" ha direkte OSL-LHR en bestemt dato. Avgifter er enkelt å sjekke i konfigurator, f.eks:
    22.jan LHR-JFK biz -> kr 4344,-
    22.jan OSL-AMS-JFK biz -> kr 2037,-

14. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,143
    Bonuspoeng:
    93
    I dag var det en norsk agent som svarte på CT-telefonen (Er diamant). Fikk helt utrolig god service. Første gang på flere år jeg slipper å høre "tyverr":eek:

Spielhaug and Kjetil L like this.
  15. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg finner altså ikke gjennomgående billett OSL-LHR-SEA-LHR-OSL, men OSL-LHR og LHR-OSL separat. Håper å kunne legge disse til på samme dato som utreise/hjemreise ellers, og at LHR da regnes som transit slik at avgifter kuttes noe.

16. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Smakket akkurat med en hyggelig svenske på CT telefonen.
    Jeg er ”bare” EBG(i 48 timer til:eek:) Men fikk også beskjed om at jeg var Premium kunde. Spurte han om jeg ev kunne booke leg for leg nå i ST, og det var ikke noe problem.. Testet ikke ut en booking da jeg kun skulle bruke en CT på en reise med 3 personer(splittet booking) :)

17. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,695
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg havnet i samme situasjon hvor de på CT-telefonen fikk feilmelding da de la til en RO-flight. Noe typ ‘not allowed to sell seat’ eller noe. Noen jobbet rundt dette på backoffice, for jeg fikk tilslutt utstedt billettene. Dette var i eco.

18. Gresshopper

Gresshopper Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    278
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke LHR, men MAN. Fikk en del penger tilbake.

Del denne siden