Blande gammel *A med ST er vel "no-go". Det sa vel SAS også ganske tydelig. Men hvis du finner ST både på utreise og hjemreise så får du endret den.
Løste det seg med seter? Jeg får lastet inn booking i Virgin app og valgte seter, men de koster penger. Skal det egentlig bære gratis på bonusbilletter?
Jeg fikk valgt seter på Virgin sin side helt uten problemer. Har booket business da, vet ikke om det kan ha noe å si?
Ligger EB-nummer inne riktig? Jeg fikk valgt seter på Virgin sine sider (med VS sin PNR) på en billett i eco. Når jeg tenker meg om var dette tatt på avgang, så mulig det spiller inn.
Jeg fikset det på CT-Telefonen i dag tidlig, endret også hvilken by jeg reiste hjem fra. Skulle reist hjem fra Mumbai, men byttet til hjemreise fra Delhi i stedet for
Ja. Dagen etter fikk jeg logget inn med SAS PNR. Brukte bare første fornavn og etternavn, vet ikke om det hadde noe å si. For et par dager siden fikk jeg epost fra Virgin med nytt PNR. Kom ikke inn på My Bookings med det, men prøvde ikke mer, siden jeg fikk valgt seter tidligere.
Jeg fikk velge seter på nettsiden til en tur i februar, eco ene veien. En del av setene koster derimot penger, mens de mer ukurante er gratis. Har en statusløs datter på egen PNR, fikk velge på henne også.
Er der nogen der har fået til i Skyteam at booke leg-for-leg, som dette eksempel ?: Jævnfør CT tlf. efter kl. 17.00 er det kun muligt at booke Europa til slutdestination også efterpå betale ændringsgebyr for at få tilslutningsfly til Hub
11 dager før. Ser ikke et spesifikt mønster i det dessverre. Utreise 11 dager før og retur 18 dager før
Ifølge et annet forum, så er det mulig som en prøveordning for EBD-medlemmer - som ringer diamant-telefonen.
Jeg forsøkte idag å booke OSL-AMS-JED-KUL i Biz. OSL-AMS er selvsagt SK, og dermed kun Plus. Den første agenten jeg pratet med sa han skulle ordne dette. Null problem. Han fikk lagt inn alle fligher men så ble vi brutt. Ringte så inn og snakket med to nye agenter. Ingen ville gjøre dette. Bookingklasser kan ikke blandes på tur (bare ulik på tur/retur). Så hvordan en skal kunne booke Biz-billetter med start i Norge (uten at det er ledig med KL/AF) det er det ingen som vet ...
Det er bare å vise til hva https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/ sier om serviceklasser på SAS short haul: Kan problemet være at agentene kun finner Go / Economy når OSL-AMS skal kombineres med videre forbindelse fra AMS?
SAS har utstrakt bruk av origin/destination availability, slik at ledige billetter i Plus ved søk OSL-AMS ikke nødvendigvis betyr at disse dukker opp hos agenten i kombinasjon med andre flyvninger.
Er det denne setningen du mener? Kundeserviceteamet vårt kan hjelpe medlemmer med å legge til mellomlandinger (inkl. flygninger i ulike bestillingsklasser) i bonusreiser med partnerne våre hvis prisen på den opprinnelige bestillingen ikke endres (innenlands eller bestilling i samme geografiske sone) og hvis bestillingen er i samme eller lavere bestillingsklasse enn den opprinnelige bestillingen.
Er det ikke sånn at man kan legge til feeder-flighter i en annen klasse senere, bare ikke når bookingen opprettes? Ville bare prøvd å bestille fra AMS og lagt til OSL-AMS etterpå. Det er jo 24 timers gratis kansellering uansett.
Det var mer en henvisning til at SAS Plus selges som Business i SkyTeam-søket, men dette er selvsagt avhengig av at agenten finner setene. Finner de derimot kun Go kan du starte med AMS-KUL og legge til OSL-AMS som en endring.
Har en reise imorgen hvor KL leg er blitt kansellert. Flighty meldte kl 12, sms fra KLM kl 13. SAS har ikke registrert kanselleringen i sine systemer kan ikke gjøre noe… det er vel bare å vente da?