Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,368
    Bonuspoeng:
    93
    En slik mail er vel et varsel om at Backoffice ikke godkjente reisen. Jeg har også fått det tidligere - og de inneholder lite konkret informasjon. Jeg ville ringt inn og sjekket.

2. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    366
    Bonuspoeng:
    63
    Shit. Du hadde rett.

Jeg vet booket på HAJ-AMS-MAN-ATL-CUN-MEX.
    Men jeg må starte i ARN istedenfor HAJ.
    Fant ARN-AMS med SK, men det ble altså ikke godkjent.
    Begrunnelse fra agenten var at det er married segments og «du får ikke lov å endre utgangspunktet på reisen». Det siste må jo være feil, for jeg har endret utgangspunktet før, og lagt til feedere (reisen startet opprinnelig i MAN).
    Da jeg snakket med SAS tidligere i dag tilbød de også å booke om til ARN-MAN, men det passet ikke så bra for meg (midt i arbeidstiden og jeg vil helst fly KLM pga. millionen)…

3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,744
    Bonuspoeng:
    183
    Med de nye reglene for endring og "feeder flights" må du antagelig ta det i to omganger, hvor du først fjerner HAJ-AMS for deretter legger på ARN-AMS som en ny endring.

4. Gresshopper

Likes mottatt:
    366
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det virker sånn. Skjønner da bare ikke at den første (norske) agenten sa at de ikke kunne endre det pga. married segments.
    Men fikk en ny (engelsktalende) agent til å prøve å fjerne HAJ-AMS fra billetten. Han venter nå på backoffice-support og skal ringe meg tilbake...

5. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Sorry litt repetrende spm.
    Men har forstått at noen bruker sas sin egen side for booking, noen bruker KLM og noen seats.areo for å finne billetter.
    Hvilken kilde er tryggest å stole på?

Leser ovenfor at dere som er EBD og EBG får satt sammen leg for leg.
    Jeg er kun EBS og har funnet noen turer på sas sin side men som må tas leg for leg. Det kan jeg da bare glemme?

SPM 2:

Jeg har allerede en reise men ønkser å endre på hjemreisen. Finner leg separat på sas sin side, men ikke samlet.

Kan jeg bestille de hver for seg, ringe inn til kundeservice og knytte de sammen. erstatte de jeg har hjem allerede og da på CT`en som er koblet opp til den turen? Eller kræsjer det ref spm 1 med leg for leg.

Last edited: 30. nov 2024
  6. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,164
    Bonuspoeng:
    93
    Nei var en ung dame fra østlandet, glemte å notere meg navnet:p

7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,383
    Bonuspoeng:
    183
    1:
    Du kan legge på feeder-flights. Dvs «småturer» innen samme region for å koble på langstrekket. Feks hvis du har AMS-BKK, så kan du legge til OSL-AMS. Du kan ikke legge til BKK-SYD, for det går ut av regionen til BKK.
    2: Nei, det går ikke an å koble sammen allerede bestilte reiser. Det enkleste er å ringe inn og høre om du kan endre. Prøv flere agenter hvis første ikke vil/kan. Du skal kunne endre CT-reise så lenge det ikke fører til endring i poengpris.

mariusberg89 liker dette
  8. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,016
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde det tidligere i uken. Ut fra refund-mailen jeg fikk får vi 2105,- (x5) tilbake, så det blir jo noen kroner.

thool liker dette
  9. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Så når jeg har funnet cancun til JFK, også JFK til LHR og videre til OSL så er det bare å glemme å få flettet første leg sammen med resten da?

10. Gresshopper

Likes mottatt:
    366
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg booket MAN-ATL-CUN på nett, og la så til HAJ-AMS-MAN og CUN-MEX over tlf.
    Så jeg tipper det du kan gjøre er å booke JFK-LHR på nett (evt. mer enn det, om det er mulig), og så legge til CUN-JFK og LHR-OSL over tlf. Det skal gå fint, siden både CUN og JFK og LHR og OSL er i henholdsvis samme sone.
    Ville bare gitt det et forsøk, du har jo 24 timers gratis kansellering uansett.

mariusberg89 liker dette
  11. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    484
    Bonuspoeng:
    63
    Får man tilbake avgiften på partnerbooking innen 24t også eller kun prisen på selve reisen?

12. Gresshopper

Likes mottatt:
    366
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er litt usikker på hva du mener.
    Poengprisen må jo være den samme, siden avreisested og destinasjon må holdes i de samme sonene som før.
    Men alle skatter og avgifter rekalkuleres. Så om du f.eks. booket LHR-LAX i biz (høy APD) og legger til OSL-LHR, så vil skattene reduseres drastisk, så du får penger tilbake (men så kommer det jo noen nye avgifter i tillegg fro avreise fra OSL).
    Men alt beregnes på nytt, det trekkes fra et 15€-endringsgebyr., og om du har penger til gode til slutt, så får du dem utbetalt.

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,067
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du får også tilbake 450kr.

eventyrer, tmolvik and Gresshopper like this.
  14. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, hadde det bare hvert hverdag og mulig å få tak i noen, ser den ene flighten har røket nå.
    Men takk for svar :)

15. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,016
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått rekalkulert LHR-avgifter? Hvordan ble dette gjort i praksis?

Jeg bestilte tur forrige uke, og betalte full avgift. La til feeder-flights og fikk etterhvert refund-mail fra SAS. Regnet så med at jeg skulle få tilbakebetalt differansen.

Nå er plutselig transaksjonene borte fra kortet, med unntak av endringsgebyret på €15 pr. pers. Blir de trukket på ny med de rekalkulerte avgiftene, eller er det noe humbug?

16. OSLOJW

OSLOJW Flyr litt...

Likes mottatt:
    148
    Bonuspoeng:
    33
    Ser det er masse flighter med AF hvor det er god tilgjengelighet med både Delta og VS' programmer, men ikke med SAS. Har man fått klarhet i dette i samtaler med SAS hvorfor andre programmer har så mye bedre tilgjengelighet på tross av uttalelser om at "alle har samme inventory"?

Eksempel under med CDG-OSL - men er jo et tonn fler.

Attached Files:

17. Gresshopper

Likes mottatt:
    366
    Bonuspoeng:
    63
    Tipper at SAS rett og slett betaler mindre for bonusbillettene…

furlong and OSLOJW like this.
  18. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Skulle ringe inn nå og endre en booking som er med *A hvor jeg har funnet ny retur med ST. Da sa hun at jeg hele flighten måtte gjøres om til ST i såfall, det var ikke mulig å blande. Mener jeg har lest ovenfor at andre her har fått til det?

19. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Ser dette er fra awardflight. funker bra om dagen?

20. OSLOJW

OSLOJW Flyr litt...

Likes mottatt:
    148
    Bonuspoeng:
    33
    Funker som alltid har gjort etter min erfaring...?

mariusberg89 liker dette

Del denne siden