En slik mail er vel et varsel om at Backoffice ikke godkjente reisen. Jeg har også fått det tidligere - og de inneholder lite konkret informasjon. Jeg ville ringt inn og sjekket.
Shit. Du hadde rett. Jeg vet booket på HAJ-AMS-MAN-ATL-CUN-MEX. Men jeg må starte i ARN istedenfor HAJ. Fant ARN-AMS med SK, men det ble altså ikke godkjent. Begrunnelse fra agenten var at det er married segments og «du får ikke lov å endre utgangspunktet på reisen». Det siste må jo være feil, for jeg har endret utgangspunktet før, og lagt til feedere (reisen startet opprinnelig i MAN). Da jeg snakket med SAS tidligere i dag tilbød de også å booke om til ARN-MAN, men det passet ikke så bra for meg (midt i arbeidstiden og jeg vil helst fly KLM pga. millionen)…
Med de nye reglene for endring og "feeder flights" må du antagelig ta det i to omganger, hvor du først fjerner HAJ-AMS for deretter legger på ARN-AMS som en ny endring.
Ja, det virker sånn. Skjønner da bare ikke at den første (norske) agenten sa at de ikke kunne endre det pga. married segments. Men fikk en ny (engelsktalende) agent til å prøve å fjerne HAJ-AMS fra billetten. Han venter nå på backoffice-support og skal ringe meg tilbake...
Sorry litt repetrende spm. Men har forstått at noen bruker sas sin egen side for booking, noen bruker KLM og noen seats.areo for å finne billetter. Hvilken kilde er tryggest å stole på? Leser ovenfor at dere som er EBD og EBG får satt sammen leg for leg. Jeg er kun EBS og har funnet noen turer på sas sin side men som må tas leg for leg. Det kan jeg da bare glemme? SPM 2: Jeg har allerede en reise men ønkser å endre på hjemreisen. Finner leg separat på sas sin side, men ikke samlet. Kan jeg bestille de hver for seg, ringe inn til kundeservice og knytte de sammen. erstatte de jeg har hjem allerede og da på CT`en som er koblet opp til den turen? Eller kræsjer det ref spm 1 med leg for leg.
1: Du kan legge på feeder-flights. Dvs «småturer» innen samme region for å koble på langstrekket. Feks hvis du har AMS-BKK, så kan du legge til OSL-AMS. Du kan ikke legge til BKK-SYD, for det går ut av regionen til BKK. 2: Nei, det går ikke an å koble sammen allerede bestilte reiser. Det enkleste er å ringe inn og høre om du kan endre. Prøv flere agenter hvis første ikke vil/kan. Du skal kunne endre CT-reise så lenge det ikke fører til endring i poengpris.
Jeg gjorde det tidligere i uken. Ut fra refund-mailen jeg fikk får vi 2105,- (x5) tilbake, så det blir jo noen kroner.
Så når jeg har funnet cancun til JFK, også JFK til LHR og videre til OSL så er det bare å glemme å få flettet første leg sammen med resten da?
Jeg booket MAN-ATL-CUN på nett, og la så til HAJ-AMS-MAN og CUN-MEX over tlf. Så jeg tipper det du kan gjøre er å booke JFK-LHR på nett (evt. mer enn det, om det er mulig), og så legge til CUN-JFK og LHR-OSL over tlf. Det skal gå fint, siden både CUN og JFK og LHR og OSL er i henholdsvis samme sone. Ville bare gitt det et forsøk, du har jo 24 timers gratis kansellering uansett.
Jeg er litt usikker på hva du mener. Poengprisen må jo være den samme, siden avreisested og destinasjon må holdes i de samme sonene som før. Men alle skatter og avgifter rekalkuleres. Så om du f.eks. booket LHR-LAX i biz (høy APD) og legger til OSL-LHR, så vil skattene reduseres drastisk, så du får penger tilbake (men så kommer det jo noen nye avgifter i tillegg fro avreise fra OSL). Men alt beregnes på nytt, det trekkes fra et 15€-endringsgebyr., og om du har penger til gode til slutt, så får du dem utbetalt.
Ja, hadde det bare hvert hverdag og mulig å få tak i noen, ser den ene flighten har røket nå. Men takk for svar
Noen som har fått rekalkulert LHR-avgifter? Hvordan ble dette gjort i praksis? Jeg bestilte tur forrige uke, og betalte full avgift. La til feeder-flights og fikk etterhvert refund-mail fra SAS. Regnet så med at jeg skulle få tilbakebetalt differansen. Nå er plutselig transaksjonene borte fra kortet, med unntak av endringsgebyret på €15 pr. pers. Blir de trukket på ny med de rekalkulerte avgiftene, eller er det noe humbug?
Ser det er masse flighter med AF hvor det er god tilgjengelighet med både Delta og VS' programmer, men ikke med SAS. Har man fått klarhet i dette i samtaler med SAS hvorfor andre programmer har så mye bedre tilgjengelighet på tross av uttalelser om at "alle har samme inventory"? Eksempel under med CDG-OSL - men er jo et tonn fler.
Skulle ringe inn nå og endre en booking som er med *A hvor jeg har funnet ny retur med ST. Da sa hun at jeg hele flighten måtte gjøres om til ST i såfall, det var ikke mulig å blande. Mener jeg har lest ovenfor at andre her har fått til det?