Corona-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 06. mars 2020.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,690
    Likes mottatt:
    872,285
    Bonuspoeng:
    293
    Dr.Dropin Bergen sentrum 995kr …
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,292
    Likes mottatt:
    6,426
    Bonuspoeng:
    183
  3. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,100
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,842
    Likes mottatt:
    8,356
    Bonuspoeng:
    183
    TElg78 and trygveat like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,511
    Likes mottatt:
    62,925
    Bonuspoeng:
    293

    Attached Files:

    Insomnia4u, trygveat and TElg78 like this.
  6. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,100
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg blir helt forvirret av hele greia... takk for lenken... det vil gjøre ting enklere i hvert fall, men ikke betydelig billigere siden jeg trenger en til og en fra Norge
     
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    På forumet har vi nå flere gode tråder med ressurser og tips for hvordan finne fram i jungelen av reiserestriksjoner. Men det korte svaret er at dersom du vil reise internasjonalt utenfor Europa i 2022, må du legge ned tid i research og bygge egen erfaring.

    Litt som med bonusturer og poeng/miles, krever det innsats for å få oversikt. Det er ingen som lander på insideflyer.no/forums og forstår mye på dag én.

    Etter hvert har du en følelse på hvor du må gå for å finne svaret, hvordan søke, hvilke kilder som er å stole på, hvilke er mangelfulle og hvordan du kan navigere dette fagfeltet.

    Dersom jeg blir utålmodig med noen spørsmål, fordi det oppleves som enkelt og kjapt for meg å finne svaret – prøver jeg å minne meg selv på at reiserestriksjoner har jeg fulgt med på nesten daglig i 676 dager.

    Wow, vi har holdt på med covid-19 en stund.

    Google er ganske flinke til å vekte søkeresultat slik at mest relevante sider kommer øverst. Likt algoritmen deres, kan du tenke på hvem som henviser til kilden. Men en tung referanse betyr ikke at henvist kilde er oppdatert eller tilstrekkelig alene. Du må kaste opp flere baller.

    [​IMG]
     
    Leon, Meursalt, NoLimit and 12 others like this.
  8. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    OK. Da er planen å dra inn i USA på 90 dagers fristen med brev fra fastlege. Skal så videre til SXM & AXA, før re-entry til USA.

    Re-entry til USA er på dagen 90 dager siden positiv prøve (inkl avreisedag). Regner med dette skal gå bra. Innspill? :p

    (Skal uansett testes flere ganger på reisen, men greit å slippe nok en hurtigtest 24t før avreise igjen om ikke krav)

    Teksten sier "no more than 90 days". 90 er jo ikke mer enn 90. Ift tidspunkt så står test utført 10:33, mens fly går 15:20 (lokale tider).

    "If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel)"
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde aldri giddet å gamble med en tur og innreise til Statene for å slippe kostnaden og tiden det tar å ordne en antigen hurtigtest. Helt uforståelig for meg.
     
    Henrik, Meursalt, NoLimit and 6 others like this.
  10. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Spm var rettet til de som forstod det :D :D :D
     
  11. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    4,080
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg spurte fastlegen min om jeg kunne få dokumentasjon på gjennomgått Covid, basert på positiv test tatt i utlandet, og det kunne jeg ikke:
    https://www.fhi.no/om/koronasertifi...anlige-problemstillinger-om-koronasertifikat/
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Hva skal du bruke dokumentasjonen til?
     
  13. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    514
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Hei :) Er det noen som har reist til Spania/Gran Canaria i det siste og kan bekrefte at man ikke trenger test før avreise om man enten er vaksinert eller har gjennomgått covid-19? Og om man har gjennomgått Covid-19 så skal det være tilstrekkelig å vise digitalt EU-coronapass. Man trenger ikke å ha med bekreftelse fra lege i tillegg? Jeg tolker reglene fra offisielle spanske nettsider slik. Men man kan jo aldri være sikker i disse dager :/
     
  14. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    4,080
    Bonuspoeng:
    93
    Tanken var å unngå test dagen før avreise til USA.
     
    Edvard liker dette
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,292
    Likes mottatt:
    6,426
    Bonuspoeng:
    183
    Med positiv PCR-test fra utlandet trenger du bare en legeerklæring som sier at du er ute av isolasjon / fit for flight. Recovery-sertifikatet som du får ved etterregistrering i MSIS kan uansett ikke brukes ved innreise til USA.
     
  16. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    4,080
    Bonuspoeng:
    93
    Kan hende det har vært en misforståelse mellom meg og fastlegen, men det var dette jeg forsøkte å be om og ikke kunne få.
    CDC kaller det:
     
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Documentation of recovery from COVID-19 er to ting. Det positive testresultatet som du har og legeerklæring på at du er frisk. Erklæringen trenger ikke nevne flyreise engang, bare at du er ferdig med karantene/isolasjon. CDC link og link
     
    Insomnia4u, trygveat and KRS like this.
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,484
    Likes mottatt:
    25,268
    Bonuspoeng:
    183
    Hva skal man med en positiv test når man har en legeerklæring på at man er frisk og dokumentasjon på at man har hatt covid siste 90 dager?
     
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan klarer du å dokumentere covid de siste 90 dagene uten en positiv test?
     
    Insomnia4u liker dette
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,484
    Likes mottatt:
    25,268
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg misforstått. Jeg trodde man måtte avlevere ny test 1 døgn før avreise som er kravet til Usa i tillegg til legeerklæring på at man er frisk og dokumentasjon på at man har hatt covid siste 90 dager.
     
    Edvard liker dette

Del denne siden