Corona-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Woodswing, 06. mars 2020.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,027
    Bonuspoeng:
    183
    Med noen kommende turer nærmeste uker/mnd og fortsatt ingen covid i kroppen lurer jeg på følgende.
    I går ble isolasjonstiden satt til kun 4 dager etter positiv test(så fremt man er symptomfri). Koronapasset del tre blir først ok 11 dager etter positiv test.
    Er det mulig reise rundt i Europa og til Usa i denne perioden mellom 4 og 11 dager, så lenge man har en legeerklæring på gjennomgått?
     
    Last edited: 02. febr 2022
  2. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Print ut en kopi av koronapasset før du blir smittet, så går det fint.
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,027
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man reise til fks Usa 4-11 dager etter smitte, om man har legeerklæring på gjennomgått?
    Trenger man fortsatt legeerklæring på gjennomgått etter 11 dager?
     
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Svaret er nei, må ha gått 10dagar:
    Ref:
    https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/international-travel/index.html

    Do NOT travel if…

    • You are sick.
    • You tested positive for COVID-19.
      • Do not travel until a full 10 days after your symptoms started or the date your positive test was taken if you had no symptoms.
    • You are waiting for results of a COVID-19 test.
    • You had close contact with a person with COVID-19 and are recommended to quarantine.
      • Do not travel until a full 5 days after your last close contact with the person with COVID-19. It is best to avoid travel for a full 10 days after your last exposure.
      • If you must travel during days 6 through 10 after your last exposure:
        • Get tested at least 5 days after your last close contact. Make sure your test result is negative and you remain without symptoms before traveling. If you don’t get tested, avoid travel until a full 10 days after your last close contact with a person with COVID-19.
     
    Last edited: 03. febr 2022
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Noen med erfaringer fra: https://apply.joinsherpa.com/map

    Kan man stole på sherpa?(ifølge dem kan man det)
    Det virker utrolig oversiktlig og enkelt og finne ut av restriksjoner osv her.
     
  6. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte den som et hjelpemiddel på vår reise til Seychellene i oktober, kan ikke huske å ha funnet noe ekstra utenom det som ble opplyst om på joinsherpa. Men vi søkte også info i andre kanaler.
     
    Xflipper liker dette
  7. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    sutenai liker dette
  8. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
  9. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Finnes det en god side som viser status for innreise restriksjoner i ulike deler av verden? Ser at det er flere land som varsler lettelser i tiden som kommer :)
     
  10. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg liger CIBT sin guide: CIBT (berg-hansen.no)
     
    jgroneng, Skarven and Points4Fun like this.
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    https://apply.joinsherpa.com/map
     
    Skarven liker dette
  12. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Xflipper liker dette
  13. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal snart fly OSL-WAW-LHR-HND-FRA-MUC-OSL. Jeg skal inn i Polen og overnatte før jeg flyr videre til LHR. Jeg er ganske sikker på reglene i Polen, UK og Japan og at jeg ikke trenger noen COVID tester der (men må fylle ut skjema for Polen) Men jeg har prøvd å lese meg opp på reglene i Tyskland. Jeg er fullvaksinert, men ser at når jeg lander i FRA må jeg vel gjennom grensen for å ta innenriks fly til MUC og deretter på nytt gjennom security for å fly videre til OSL. Etter det jeg har lest meg opp på skal det ikke være nødvendig med en COVID test i Tyskland heller. Men er det noen som har nylige erfaringer her og om det er noe jeg har glemt eller ikke tenkt på? Vil nødig stå på HND med en denied entry til FRA:) Siden jeg er i reise gjennom Tyskland skal jeg ikke behøve å fylle ut skjema heller for Tyskland?
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Fin tur, der!

    I Tyskland blir transit behandlet på samme måte som innreise til landet. Alt OK, om man har EU vaksinesertifikat, med andre ord. Ingen skjema å fylle ut.

    Fra EUs offisielle nettsider https://reopen.europa.eu/:

    Last update: 06-02-2022

    May I transit this country?

    Flight transfers at airports are now classed as entries into a country. This means that people who change planes at airports in Germany must also provide proof of vaccination, recovery or testing.​
     
    TravelManBiz liker dette
  15. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at mange land i Sør Amerika nå er rammet av omicron frykt og de strammer inn reglene for innreise. Det holder ikke lengre med verken gjennomgått sykdom, eller negativ test, nå er det kun dobbelt eller trippel vaksinert som gjelder.
    Er det noen som her fått med seg hvor lenge de skal holde på disse reglene? Paraguay har gjennom hele pandemien hatt mulighet for å teste seg inn, men nå er plutselig muligheten helt borte.
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,527
    Bonuspoeng:
    293
    Origo, Skarven and Flymunda like this.
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan håndheves maske påbudet i business class om dagen under selve flighten? (Februar 2022).
    Noen med erfaring?
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,527
    Bonuspoeng:
    293
    På SAS må du ha på hvis du ikke spiser. Et par ganger har folk blitt minnet på å ta på. Det er bare å spise og drikke mye.
     
    Xflipper liker dette
  19. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Man skal jo ha det på når man ikke spiser og drikker hos SAS, men avhenger nok litt på hvem som jobber i kabinen den dagen hvor mye de bryr seg.

    Hadde en flight før jul og da brukte ingen det når de satt i setet, kun når man reiste seg.

    Til LA nå i februar var det de første timene veldig lite bruk av munnbind, men midt uti flighten kom det en som jeg ikke kunne huske å ha sett tidligere, for å samle inn søppel. Han var vel den eneste som gikk med en slik n95 maske og han sa fra til noen inkl. meg og resten av flighten var det ørlite mer masker å se.

    Hjem igjen så jeg kun en amerikaner som satt med det selv om han ikke spiste eller drakk og personalet sa ingenting.
     
    Last edited: 20. febr 2022
    Xflipper liker dette
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilket flyselskap og rute tenker du på?
     

Del denne siden