Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,411
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig. Mitt Curve Black Legacy gikk ut i oktober og når de sendte ut nytt kort, så kom det blå kortet. Klagde på dette og først traff jeg på ei som det virker som ikke kjente til Black Legacy i det hele tatt, før jeg sendte inn en ny henvendelse hvor jeg faktisk fikk hjelp, men også her var det litt fram og tilbake. Prosessen med å få riktig kort tok aaaalt for lang tid.

Erlingni liker dette
  2. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kommer ikke til å beholde mitt Metal kort når jeg er forbi perioden med "straff" for å si det opp

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,095
    Bonuspoeng:
    183
    Noen med erfaringer på hvor lang tid det tar å flytte penger fra SAS MC til annet kort? Skulle ha frigitt litt kreditt til en større betaling…
    Edit: Har nå gått 16 timer siden jeg flytta beløpene igår kveld, uten at SAS MC har registrert dette.

4. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg husker ikke når, men har registrert at SEB har kreditert kontoen på ettermiddagen rundt 17-18 (etter siste bankkjøring). Du får følge med nå.

5. Pilagi

Pilagi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som erfaring med å bruke Curve og Trumf? Jeg ønsket å flytte over en del transaksjoner til kortet som er tilknyttet bankkontoen som er registrert med trumf, men det ser ikke ut som det blir registrert.

6. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Hva mener du med at det ikke blir registrert?
    Får du ikke flyttet transaksjonen til bankkortet ditt?
    Det er noen forutsetninger som må være på plass for å kunne bruke Go Back in Time.
    Du finner dem her: Which transactions can I move with Go Back in Time?

Eller mener du at du ikke får Trumf?
    Om du handler med kredittkort hos Kiwi (eller andre butikker i Norgesgruppen) må du skanne Trumfkortet ditt før du betaler.
    Om du ikke skanner medlemskortet så mister du muligheten for Trumf.
    Det hjelper ikke å flytte transaksjonen til et bankkort som er koblet mot Trumfmedlemskapet og ville gitt poeng om du betalte med det direkte i butikken.

7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,095
    Bonuspoeng:
    183
    Curve ble kreditert ca kl 2030, så ca 1 døgn der. Bankoverførsel kom i løpet av natta, mellom 0000 og 0700 en gang, ca 36 timer der altså

8. Pilagi

Pilagi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hei, og takk for svar,

Mente at jeg ikke fikk transaksjonene trumf-registrert. Men da vet jeg at jeg må skanne Tumpf på forhånd.

Chrisljo and freddyen like this.
  9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,095
    Bonuspoeng:
    183
    Important: updates to our Terms of Service

(Blablabla…)

Foreign exchange rates. We’ve simplified our terms on foreign exchange. We’ve removed the distinction between weekday and weekend rates and we’ll always give you the latest available exchange rate from our provider.

Da trenger man vel ikke lengre Revolut?

jonss and freddyen like this.
  10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Fra siste nyhetsbrev "Important: updates to our Terms of Service"

upload_2022-1-24_20-43-16.png

Fikk du inntrykk av at det nå nå er slutt på et eget helgegebyr?
    Vel - ikke ifølge denne tråden:
    https://community.curve.com/t/e-mai...e-in-terms-but-still-in-fee-schedule/39735/26
    Endringen skal visstnok kun gjelde vilkårene, som skal bli enklere å forstå.
    Listen over gebyrer inneholder fortsatt vekslingspåslaget for bruk i helger.

Curve har også gått over til å bruke "wholesale fixed daily rate provided by Mastercard®" - den skal være mindre gunstig enn den tidligere vekslingskursen
    https://help.curve.com/how-does-curve-save-me-money-abroad-HyquHdnUu

Jeg tipper at det fortsatt vil være billigere å veksle gjennom Curve i ukedagene, men at det er best å bruke kortet direkte i helgene. Eller endre valutakursen slik at Curve overlater veksling til underliggende kort.
    Har du Curve Standard må du huske på grensen på €500 per måned.

Alt i alt håpløs kommunikasjon fra Curve!

Last edited: 24. jan 2022
    Spielhaug liker dette
  11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,860
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg har den månedlige limiten forsvunnet så jeg har fått en lavere daglig limit, men høyere? årlig? Det er litt vanskelig å se siden skjermen min ikke er stor nok til å vise hele tallet... :rolleyes: Uansett vises alt nå i NOK, mot GBP sist jeg sjekket.

12. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått daily limit på NOK 22.000. Det gjør at kortet ikke kan brukes på en del transaksjoner. Årlig limit derimot er på 15,4mNOK, langt mer enn 365 x 22.000 så det henger ikke sammen.

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,860
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som vi har de samme grensene og de samme problemene.

14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som standardgrense for nordmenn:)

Hva fant vi egentlig ut av om cash uttak? Var det blitt dyrere?

15. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har 49500 daily

16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93

Eksakt de samme tallene jeg har etter at jeg fikk utstedt nytt kort med norsk BIN.

I november hadde jeg fremdeles det gamle kortet og dro en enkelttransaksjon på 54k uten problem.

17. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Var i dialog med chatten til curve nå. Måtte identifisere meg med pass ved bruk av en link jeg fikk tilsendt så får jeg høyere limit. Førerkort var ikke tilstrekkelig.

18. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant!
    Hvordan mottok du kort med norsk BIN?
    Blir brukerstedet fortsatt Vilnius eller Norge?

19. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Antagelig konverterer de nå alle kort til "lokal" BIN etterhvert som kortene utløper og det utstedes nye, jeg har ikke bedt om det. Her er listen over de som brukes for de respektive land: https://fintech.svetidej.com/en/fintech-services/curve.html

En fordel var at det plutselig var mulig å legge kortet inn i Vipps og andre steder som kun aksepterer norske kort.

Sted angis fremdeles som Vilnius for alle transaksjoner.

Bolle and freddyen like this.
  20. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,077
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha kranglet litt med bot'en fikk jeg svar fra kundeservice om spending limit på 22k: "At the moment, Curve's designed for everyday spending rather than a large purchase of this kind. This means that we wouldn't be able to increase your limits, even for temporary use - I'm sorry for the inconvenience".

Jaja. Det gjør jo at alle innkjøp av litt størrelse faktisk må gjøres *mens* det er doble poeng-helg da. Det er jo litt upraktisk.

Del denne siden