Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,841
    Bonuspoeng:
    293
    Litt sent å tenke på dette, men har det noe å si hvilket kort man har i bakgrunnen når man tar ut penger i minibank? Det kan hende det er praktisk med litt cash her i Tokyo, og vil gjerne komme billigst mulig ut av det..
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,732
    Bonuspoeng:
    293
    ta ut på alt annet en sas mc og flytt forbruk i september :) med mindre sas mc fremdeles har høyere sum for uttak nå i utlandet.

    du trenger litt cash på utesteder osv.
     
    holmen liker dette
  3. tadagast

    tadagast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Mitt satte seg fast i ein minibank i Bulgaria. Siste eg såg til det kortet. Godt eg har fleire kort:)
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Er det mulig å få metal uten metallkort? Høres jo ut som det kortet bare er fjas. Jeg vet om enda fler som sliter med dette.
     
  5. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann, søkefunksjonen er ikke helt vennlig så dette har nok blitt besvar før, men:
    Mtp Curve og SAS MC, er det slik at jeg kan gjøre en del kjøp på et annet kort i Curve (f.eks Norwegian), og når min nye opptjeningsperiode mtp grunnpoeng (etter 31. oktober), så kan jeg bruke gbit og sette alle kjøpene over til SAS MC istedenfor for å få både EB ekstrapoeng og grunnpoeng?

    I mitt tilfelle skal jeg i september gjøre et stort kjøp på 350k, og vil så klart ha EB ekstra- og grunnpoeng på dette, men ikke kun noen måneder før opptjeningsperioden mtp status går ut. Kan jeg bruke Curve til å få 350k-kjøpet til å gi meg EB i ny opptjeningsperiode?

    Håper dette ga mening! Takk for svar :)

    edit: kan jeg også spørre hva folk generelt anbefaler når det kommer til kredittkort som skal brukes med Curve i utlandet over lenger tid (minst 3 år)? Jeg har SAS MC og Norwegian, som kanskje holder i seg selv når hovedmålet er EB opptjening. Amex har jeg også, men det godkjennes jo dessverre ikke.
     
    Last edited: 02. aug 2023
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    For det første er vel GBIT maks 5000 pund. For det andre får du vel ikke 350k i grense på verken SAS MC eller Bank Norwegian? Selv om du betaler inn ekstra på SAS MC så har de en bruksgrense på 1,5-1,8x kredittgrensen og hvis jeg ikke tar helt feil har SEB maks 150k i kreditt på SAS MC.
     
  7. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Er det 5000 pund per transaksjon, eller kvote i f.eks måneden? Jeg har mulighet til å betale på terminal i flere omganger, så jeg kan eventuelt spre det utover flere kort isåfall.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Per transaksjon. Og så må du forholde deg til Card limits i Curve.
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    £5000 per transaksjon. Det er limiten på SAS MC som avgjør hvor mye man kan flytte. Jeg har 200kNOK limit og flytter 200k hver gang.
     
    Upsaker liker dette
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker, men skal sjekke det. Ønsker 2 kort, ett metal og et plast jeg kan bruke i atm’s.
     
  11. stardust

    stardust Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Nysgjerrig på dette selv. Vil i utgangspunktet tro det er best å ha Norwegian som underliggende kort på kontantuttak i utlandet?
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Når du bruker SAS Mastercard som underliggende kort for uttak i minibank med Curve så blir det registrert som en ordinær transaksjon, ikke kontantuttak, så det skal ikke ha noe å si.
     
    Maggie liker dette
  13. geeewizzz

    geeewizzz Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis man har vanlig Curve og oppgraderer for eksempel til Curve X, kan jeg da bruke GBIT 60 dager tilbake fra den dagen jeg bytter plan? Eller må jeg helst bytte plan inntil 60 dager før jeg skal benytte meg av GBIT for å kunne ha muligheten til å flytte transaksjoner?
     
  14. jaha70

    jaha70 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,
    Jeg har søkt og søkt og søkt men klarer ikke forstå hvordan jeg kan betale et kredittkort med et annet gjennom Curve. Jeg har et Gebyfri-kredittkort med en saldo som skal betales. Tenkte å bruke Norwegian-kredittkortet til å betale dette og få cashpoints på beløpet. Begge kortene er registrert i Curve og Frontend er aktivert. Jeg har Curve Metall subscription. Alle transaksjonene er gjennomført før jeg registrerte meg på Curve så å go-back-in-time tror jeg ikke er noen løsninger her.

    Er det mulig og i så fall, hvordan gjør jeg det?
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det kan du :)
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Curve fronted gjør ingenting for å endre transaksjonstypen, så hvis det registreres som kontantuttak, noe feks Bill Kill gjør, så vil heller ikke Curve Fronted utgjøre noen forskjell på om du får poeng eller ikke.
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Konklusjonen er riktig, men en deta
    Riktig. Curve front end handler mest om at man betale indirekte via kredittkort på steder som kun tar debit. I Norge er dette ikke så relevant ettersom skillet ofte går på BankAxcept vs kredittkort.
     
  18. jaha70

    jaha70 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ok, takk for raskt og godt svar. Da får jeg vel bite i det sure eplet og betale Gebyrfri-kredittkortregningen på vanlig måte uten å få bonuspoenger.
     
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk svar fra Curve. Som vanlig et svar som ikke kan brukes til noe. Det var ikke noe galt med deres metalkort om mitt kort måtte være ødelagt. De kunne sende et nytt kort. Jeg forklarte at mitt kort er helt nytt og ikke noe galt med. Jeg visste om flere som har samme utfordring med metalkortet. Vi får se hva de svarer men regner ikke med at de har noen løsning på dette dessverre.
     
  20. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg hadde Curve X tok det gjerne 10dg før jeg fikk svar fra Curve support. Nå som jeg har Metal svarer de svært raskt. Så metal proriteres.
     
    holmen liker dette

Del denne siden