Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,842
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, når du sier det, så kan det stemme at jeg har trykket kode de gangene det skjer.

    Du har ikke også et svar på hvorfor jeg må godkjenne to ganger når jeg skal godkjenne kjøp i appen? :)
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det kan jeg ikke huske å ha vært borte i
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,842
    Bonuspoeng:
    293
    Da får jeg høre med Curve. Kanskje de har et svar. :)
     
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93
    Siden vi nå er inne i avdelingen for små irritasjonsmomenter som strengt tatt ikke betyr noe:

    Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tar fra man sender inn et kortdesign til det blir tilgjengelig i appen?

    Har forlengst sendt inn bilder av både Strawberry og Norwegian sine nye kort, men ser ut som disse lar vente på seg.
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,214
    Likes mottatt:
    1,951
    Bonuspoeng:
    113
    Curve er inne i en periode hvor de prøver å få lønnsomhet på dagens kunder, vekstkapital var plutselig ikke så lett å få tak i. Avdelinger som ikke genererer inkrementell inntekt er derfor ikke overbemannet.
     
    Wanderlust liker dette
  6. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93
    Litt kjipt at Curve ikke har konkurrenter; ønsker meg tilbake til tiden hvor det var mulig å få et helt kurant kort uten månedsgebyr.

    Det var jo et selskap ved navn Vitra som planla en lansering av tilsvarende produkt for en tid tilbake, men de ga opp før de hadde utstedt et eneste kort.

    Noen som kjenner til andre som er på trappene?
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,214
    Likes mottatt:
    1,951
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, er vel er nisje-produkt for bonus-sjonglører. Revolut og Wise er bedre på valuta og Apple pay ol lar deg også enkelt endre kort.

    Gbit er vel det eneste unike med Curve, men til gjengjeld veldig nyttig!

    Selv går alt mitt forbruk gjennom Curve, men modellen er neppe lukrativ nok til at det vil flomme på med konkurrenter.
     
  8. stardust

    stardust Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg skal jobbe mye i utlandet de neste årene, og vil være nesten halve året i eurosone. Vurderer sterkt et Curve-kort, men er mye å sette seg inn i.

    Spørsmål: Hvordan fungerer egentlig Curve Fronted? Betyr det at man kan feks betale regninger med Curve-kortet (feks i Vipps) og få bonuspoeng på underliggende kort? Dersom dette gir poeng, vil det nesten alene være verdt prisen for et Metal-kort.
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å slippe valutapåslaget vanlige mastercard har vil gjøre at du raskt tjener inn årsavgiften for metal.
     
    Insomnia4u liker dette
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kun brukt Curve Metal mens jeg har vært rundt i europa på ferie den siste måneden. Fasiten er at kortet har spart meg for flere tusen kroner i valutapåslag. På neste SAS MC dbl poeng kampanje skal mye av dette flyttes til SAS MC med 30ebp/NOK100.

    Kan også nevne at om man skulle bli frastjålet curve kortet oppretter man bare et nytt virtuelt curve kort i appen som man legger i apple pay. Man sperrer selvsagt det gamle curvekortet i appen først. Dermed er man oppe å kjøre igjen minutter etter at man er frastjålet kortet. Dette fordrer at ikke de andre bakenforliggende kredittkortene også er stjålet slik at de også må sperres. Så tips er å kun dra rundt med curvekortet.

    Et fantastisk kort!
     
    melkoo, Duderini, Insomnia4u and 2 others like this.
  11. stardust

    stardust Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Da er jeg ny Metal-medlem. Liker appen veldig godt!

    Skal gjøre en betaling med KLARNA nå. Jeg ser at kredittkort ikke godkjennes av Klarna, får beskjed om at "dette kortet er ikke støttet" - har prøvd SAS MC, Resurs Flying Blue, etc. Jeg forsøkte derfor å "skru på" Curve Fronted, men får samme beskjed. Er det en work-around her?
     
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Er det faktura du skal betale hos klarna? Går ikke med kredittkort
     
  13. stardust

    stardust Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, elektroimportøren / spoton.

    Jeg trodde Curve Fronted skulle gjøre det mulig - at Klarna leser Curve Fronted som et debetkort, selv om det er et underliggende kredittkort som belastes?
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,503
    Bonuspoeng:
    293
    Curve er et debetkort. Mulig det ikke går fordi det ikke er på en norsk banklisens.
     
    paramberg liker dette
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,214
    Likes mottatt:
    1,951
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt Metal kort har «norsk» BIN og går å bruke på steder som kun støtter norsk/nordiske kort.
     
  16. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært borti samme, det skjer fordi transaksjonen blir stoppet/avvist av det underliggende kortet du bruker. Det var mulig for meg å betale Klarna med DNB kredittkort som underliggende, men ikke med SAS MC.
     
    Insomnia4u liker dette
  17. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Er det mulig å gjøre internasjonale bankoverføringer/wire transfers med Curve? Jeg tenker å skaffe meg enten Curve eller Revolut, og tilknytte SAS MC Premium og/eller SAS Amex Elite.
    Om det er mulig å gjøre bankoverføringer med Curve eller Revolut, er det da også mulig å tjene opp Eurobonus poeng gjennom dette?
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,214
    Likes mottatt:
    1,951
    Bonuspoeng:
    113
    Curve er et rent betalingskort, Revolut har noen muligheter til overføring, men selv foretrekker jeg Wise. Pt så tror jeg ikke det er mulighet for poengopptjening når man fyller på penger.
     
    Spielhaug liker dette
  19. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Notert, takk for svar :)
     
  20. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevde i går at Curve Metalkortet var for tjukt til at det kunne brukes i en minibank i Spania. Det er litt tregt å få inn i mange minibanker men her var det helt umulig.
     
    markus liker dette

Del denne siden