Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg antar at SAS MC i Curve og GBIT gir 25 ekstrapoeng/100 kroner ved kjøp på sas.no..?

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,991
    Bonuspoeng:
    113
    Da antar du feil, med mindre noe nylig er endret.

Generelt, bransjebonuser fungerer når du går via Curve, mens selskapsspesifikke ikke gjør det.

DanH liker dette
  3. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Ah, så bedre å gjøre kjøpet direkte med SAS kortet med andre ord..

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,594
    Bonuspoeng:
    183
    De fleste flyselskap har sin egen MCC, så dette kan i teorien fungere. Noen som har testet?

5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,991
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg testet en tid tilbake. Det er endel MCC som av uvisse grunner blir omskrevet av Curve, men det gjelder i hver fall flyselskap.

9C06A070-619B-453B-8826-398685C4A35A.jpeg

DanH and trygveat like this.
  6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Glemte meg bort her tidligere i sommer og betalte en billett med Curve, ble sånn på eurobonus Premium kortet når jeg flytta betalingen med GBIT

Attached Files:

Last edited: 14. aug 2023
    Teknolai and DanH like this.
  7. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,870
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg vært i dialog med Curve KS. De var ikke kjent med at metallkortet kunne ha utfordringer med enkelte minibanker. De kan heller ikke tilby et plast tilleggskort til de med metal. Virket ikke som de helt trodde på meg og kategoriserte nok henvendelsen som brukerfeil.

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,024
    Bonuspoeng:
    293
    Funker Curve som et debit-kort?
    Skal kjøpe en tilhenger, og butikken som er nærmest tar bare debit (dustebutikk).
    Kan dette løses med Curve, eller må jeg finne en annen forhandler?

9. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,418
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det skal funke. Mitt har hvertfall funket på legekontor som kun tar debit.

EDIT: Er nok sannsynlig at Jorge under her har rett.

holmen liker dette
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,668
    Bonuspoeng:
    293
    Ja og nei. Curve er et debitkort, men "tar bare debit" i Norge betyr ofte egentlig "tar bare bankaxept" og Curve er ikke et bankaxeptkort.

11. holmen

Likes mottatt:
    64,024
    Bonuspoeng:
    293
    OK, da får jeg finne en annen løsning.
    En annen forhandler tar bare VIPPS og debit, funker Curve gjennom VIPPS?

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,668
    Bonuspoeng:
    293
    Vipps kan du som regel bruke kredittkort og få poeng så lenge forhandleren er seriøs og bruker bedrifts-vipps og ikke innehavers mobilnummer. Er bare Norsk Tipping jeg vet om som har krav om debetkort der

holmen liker dette
  13. holmen

Likes mottatt:
    64,024
    Bonuspoeng:
    293
    Takker. De har bedrifts-VIPPS.

14. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,870
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har aldri opplevd at Curve ikke har fungert når det står kun debit-kort. Akkurat som jorge skriver mener butikken bank axept men det virker likevel alltid er min erfaring. Legekontorer osv.

holmen liker dette
  15. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Curve fungerer som debit, men ikke hvis det er krav om bankaxept. Curve fungerer utmerket i vipps. Gir poeng hos bedrift, men selvsagt ikke hvis du vippse til privat

holmen liker dette
  16. holmen

Likes mottatt:
    64,024
    Bonuspoeng:
    293
    Det endte med at jeg sa at jeg handler er annet sted, og da tok de plutselig Mastercard. :rolleyes:

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,668
    Bonuspoeng:
    293
    At noen ønsker å selge varer med kort, men ikke med kredittkort betyr som regel at de enten ikke har finansene i orden så de ikke får avtale med visa/mc, eller at de tenker mer på penger enn kundene sine. Igjen av delene er en god ting når man skal kjøpe noe dyrt som potensielt kan gå istykker senere.

18. holmen

Likes mottatt:
    64,024
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Jeg kommer uansett til å handle et annet sted, for de ha meg ikke noen god følelse.

Sunnfjordingen liker dette
  19. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har en kontakt i Curve som jeg snakker med og har spilte inn et ønske i juni om det er mulig å få to kort.
    Svaret jeg fikk da var: This is not currently possible, but I appreciate your feedback and I will share it with the product team.
    Kan høre om de har tenkt noe mer på det i ferien..

Jeg kan også hekte på denne utfordringen. Da er det enda et problem de kan løse med å ha 2 stk kort. Det må være mulig å velge at kort nr. 2 skal være plastikk slik at den vil fungere i alle minibanker.. hvis ikke er man like langt :)

Dersom du/dere har noen gode argumenter for å ha to kort annet enn det jeg har lest her så legger jeg det ved.

Last edited: 24. aug 2023
  20. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Oversendte dette og har fått svar:

Hi again,

Hope you are good!
    I sent you the idea that Curve should have an option for an extra card - which I suggested to you in june.
    Did you relay this to the product team? What do they think about the idea of having two cards?
    Another challenge has arisen as well, concerning the metal card.
    It is too thick for some ATMs, making it difficult to insert and remove the card. In some ATMs, the card has even become completely stuck.

Two solutions we've discussed is:

1. Is it possible to have a metal subscription without having a metal card? In other words, the option to choose a regular plastic card.
    2. Is it possible to receive 2 cards? For the second card, you could choose whether you want it in metal or plastic. Here, we would prefer to have one metal card and one plastic card only to use in ATMs.

Svar:

Hi,

Apologies for missing your previous email.
    We appreciate your feedback. I have relaid both points to the product team, however, the product roadmap is already planned till the end of the year and therefore new initiatives would most likely not be considered nor implemented in the near future.
    I will let you know if I receive any updates from the team.

Del denne siden