Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Blir nok å beholde Curve Standard for Google Pay for kjøp i Norge, frem til SAS MC eventuelt kommer med egen støtte.

    Smått bittert at jeg rotet bort Legacy Black ved å hoppe på Curve X etter at kundeservice insisterte på at det ikke fantes noe legacy-produkt :(
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng. Minner meg på at det snart er på tide å mase litt på SEB om det igjen ;)

    :( Var akkurat for seint ute for å skaffe meg Black Legacy selv. Angrer litt på den
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,481
    Likes mottatt:
    25,234
    Bonuspoeng:
    183
    Har jeg forstått det riktig at det fra 11.november vil tilkomme gebyr for minibank utakk i både inn og utland for gratis kortet?
    Fortsatt ingen gebyrer på vanlige varekjøp i Norge uavhengig av når man bruker det?
     
  4. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Så Black Legacy, det gamle/orginale kortet teller som Black i denne oversikten?
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke helt. Det har en del fler begrensninger, men det har vel de godene som Black hadde før de "relanserte" black. Og det innebærer høyere grense for valutaveksling og minibankuttak, ubegrenset antall go back in time og et par andre ting. I motsetning til nåværende black så betalte man en engangssum istedenfor månedlig/årlig abonnement. Det er derfor de som hadde det fikk beholde det.
     
    AndersWE liker dette
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Har klart å registrere meg for Plutus nå og fått lagt det inn i Curve slik at neste månedsgebyr for Curve X skal være gratis. Så gjenstår det å se at det virker nå i september, da oppgraderer jeg lett til black. Eller kanskje til og med metall? Får se.

    Men dessverre er det fortsatt slik at de ikke har et tilbud i Norge. Det går likevel å opprette bruker og få seg kort hvis man har en adresse og legitimasjon (feks førerkort) fra et land dem støtter, og så må man omgå google sin regionsperre for å få appen. Til slutt er det krav om å sette inn 20€ på kontoen, men de står nå som disponible på det digitale kortet. Overførte pengene fra N26 i går kveld. Så hele prosessen tar kun en natt. :)

    Gir beskjed seinere i måneden om alt virker i forhold til Curve.

    Har du lyst til å prøve (og forutsetningene) bruk gjerne min lenke https://dex.plutus.it/auth/referee/signup?refId=VnAYVJ :p
     
    Teknolai liker dette
  7. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Da mottok jeg månedens faktura fra DNB Saga MC. Kan bekrefte at bruk av Curve Metal med fronted aktivert med Dnb Saga MC som underliggende kort gir EB poeng fra DNB. Betalte en parkeringsbot.

    Kan i samtidig legge til at betaling med vipps til en bedrift med curve/dnb mc også gir EB fra DNB.
     
  8. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,200
    Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmål som inkluderer Curve , DNB Saga og SAS MC.

    Jeg har den gamle Curve Black versjonen uten månedsavgift - er det noen som vet hvor lang bakover tid man kan gjennomføre GBIT?

    Jeg har oppnådd omsetningskrav på SAGA i 2023 og ønsker å bruke SAS MC fremover. Men pga. Curve og GBIT foretrekker jeg å vente med å belaste SAGA kortet frem til neste doble-poeng helg (bør vel komme en nå i september??). Løper jeg noen risiko med å bruke SAGA kortet i Curve frem til doble-poeng helgen? Et scenario vil jo være at jeg belaster SAGA for 45K og flytter alle transaksjoner til SAS MC på en helg. Dette resulterer vel i en minussaldo av Eurobonus-poeng fra DNB, og hvis jeg ikke generer mer omsetning på dette kortet resten av året vil jeg starte 2024 med å måtte bygge denne opp igjen..? Vil det påvirke statuspoeng-jakten med SAGA i 2024?
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan teste å flytte transaksjoner bakover i tid. Du vil få beskjed om den kan flyttes eller ikke før du faktisk flytter de.

    Vedr DNB MC så vil det være uheldig å gå inn i et nytt kalenderår med minus i poeng. Da vil veien til 100.000 bli lengre. Du kan vurdere å putte det på et annet kort inntil det flyttes til sas mc.
     
    DanH liker dette
  10. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,200
    Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde en lengre pause fra Curve-bruk og tok det først i bruk igjen månedsskifte juli/august 23. Jeg får brukt GBIT på transaksjoner som er 36 dager gamle, så det er i hvert fall mer enn 30 dager.

    Var det jeg fryktet. Jeg får planlegge litt bedre frem mot neste kampanjehelg og ut året for å unngå minus i poeng..
     
  11. MedTekni

    MedTekni Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Curve Black Legacy er 90 dager uten limit

     
    Last edited: 15. sept 2023
    DanH liker dette
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan blir det i forhold til Gbit i helgen? Kommer det noe ekstra påslag eller er det bare NOK-beløpet som blir flyttet fra et kort til f.eks SAS MC?

    Eksempel: (Når jeg får) SAS MC legger jeg det inn i Curve (Metal) og tar så Gbit på alle transaksjoner så langt tilbake som mulig (120dg). Er det mulig eller måtte jeg ha hatt SAS MC på den aktuelle datoen?
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Det er kun transaksjoner som har gått igjennom Curve man kan Gbit. Hvis du har benyttet Curve med et underliggende kort (feks Strawberry MC), og så legger til SAS MC på et senere tidspunkt, så kan du Gbit FRA Strawberry TIL SAS MC, men ikke motsatt
     
    Insomnia4u liker dette
  14. mrtrond

    mrtrond Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Min Curve bruk er begrenset til valutaveksling for det meste. Hadde tenkt å oppgradere til X men med 500 euro i grense så må jeg jo bruke 250 euro ca hver måned for at det skal lønne seg noe jeg ikke gjør. Kan jo være 1000 euro i sommeren ferien feks, men noen måneder blir det veldig lite bruk.

    De burde jo heller satt X prisen ned for at det skal lønne seg for flere i den gruppa. Black trenger jo ikke jeg, så får vel bare holde meg på standard og bruke DNB/SAS som vanlige kort.
     
  15. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93
    Er det ikke slik at SEB til SEB normalt ikke anbefales?

    Har vel strengt tatt ikke hørt om at dette har bragt noen i trøbbel, men det hele blir i hvert fall veldig åpenbart når samme kundeserviceavdeling håndterer begge kortene.
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Noen her inne har hatt trøbbel med det, men det er også mange som får det til også. Det aller viktigste virker å spre transaksjonene utover tidsmessig, og ikke ta 100 Gbit på 5 minutter liksom
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Så kan vel ta litt pappahumor der og anbefale max 0,1 Gbit/s…
     
  18. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte at 6Gbit/h fungerer fint.
    :cool:
     
    Teknolai liker dette
  19. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er deromkring også, når kort nærmer seg 10 "pending" transkansjoner så begynner derimot problemer å oppstå.
     
    Teknolai liker dette
  20. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    163
    Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Har alle fått varsel om de nye Curve-prisene på e-post? Kan ikke se at jeg har fått denne mailen, og synes vel det er rart om de bare kan endre prisene uten å si ifra først..
     

Del denne siden