Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    2,518
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke hørt noe, men vet ikke om det har med at jeg har «Legacy Black» eller hva den opprinnelige Black heter nå. Det er muligens ingen endring på denne?
     
    Teknolai liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,837
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke hørt noe.
    Har Metal. Og mener jeg så noe om at månedsprisen skulle øke, men har dermed ikke fått noe beskjed om det direkte.
     
  3. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Har akkurat skaffet meg Curve, gratis utgaven. Hvordan funker dette med GBIT vedrørende doble poeng? Kan man flytte transaksjoner både fremover og bakover i tid? Må de være utført med riktig kort satt opp i Curve eller kan dette også endres i ettertid?
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Med gratisutgaven kan du flytte opp til 3 kjøp fra et kort til et annet innen siste 30 dager. Så hvis du kjøpte noe 15.august, som via Curve ble belastet DNB mastercard (feks), så kan du idag flytte den transaksjonen til SAS mastercard. Kjøpsdato på SAS mastercard blir den dagen du utfører flyttingen.
    Husk at du må ha brukt Curvekortet. Du kan ikke flytte transaksjoner på kort som ikke har blitt brukt via Curve
     
  5. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, det begynner å bli litt mer klart nå. Men kan man også flytte frem og tilbake i tid på samme kort eller kun på tvers av kort?

    La oss si at det er doble poeng 15 september, kan jeg da flytte kjøp både fremover fra 20. August og bakover fra 10. Oktober?
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, man kan kun flytte kjøp i fortiden til dagens dato. Og da må man flytte fra et kort til et annet kort. Du kan ikke flytte internt på et kort.
    Så dersom det er doble poeng 15.september, så kan du flytte kjøp fra 15.august og frem til 14.september. De blir da bokført som 15.september.
     
  7. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Skjønner, tusen takk for at du gir meg det inn med t-skje.

    Da passer det jo fint at jeg akkurat fikk godkjent Saga-programmet til DNB, så kan jeg bruke det i curve fremover i påvente av dobbelpoeng
     
  8. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Vil Curve alltid være marginalt billigere å bruke på netthandel med utenlandsk valuta pga. lavere valutavekslingsgebyr? Slik jeg forstår det har Curve gratis vekslingsgebyr på hverdager og et gebyr i helger som uansett er lavere enn SAS Mastecard og DNB Saga.

    Unngår man altså 2 % vekslingsgebyr fra de norske bankene da?
     
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det underliggende kortet ser kun en transaksjon i NOK ettersom Curve gjør vekslingen. Mye billigere på hverdager og litt rimeligere i helgen.
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig, Curve trekker de norske kortene i NOK, og man sparer da litt også i helgene. Eneste ulempen er kort som SAS MC, DNB Eurobonus eller Strawberry MC hvor man får flere poeng for kjøp i utenlands valuta. Da er ikke regnestykket like enkelt i helgen, men forenklet kan man si at i verste fall går i 0 med Curve vs norske kort.
     
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har regnet på det og det blir dyre poeng om man gjør transaksjonen i utenlandsk valuta for ekstra poeng.
     
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i hovedkonklusjon.

    Men, i helgene får man 5 ekstra Eurobonus for 0.5%, altså 10 øre poenget, som for noen er verdt det. Men, ikke verdt bryderiet men å skifte valuta frem og tilbake.

    Uansett mer morro å gbite i takt med valutakursen.
     
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Betyr det at hvis NOK er blitt sterkere i forhold til valuta et kjøp er gjort i, kan gbit føre til billigere kjøp?
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Eksakt, men da man må huske å stille inn valuta lik transaksjonen på kortet man flytter transaksjonen til. (Og huske å endre tilbake)

    Så, kun verdt det på større beløp og store kursbevegelser.
     
    bombusfervidus liker dette
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir i så fall gbit'e fra DNB Saga til SAS MC. Må se nærmere på hvordan valuta stilles inn siden jeg aldri har flyttet kjøp gjort i utenlandsk valuta.
     
    Last edited: 11. sept 2023
  16. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    522
    Likes mottatt:
    1,934
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nå mail fra Curve om ny app (og nettsider).
    Her fremkommer det ingenting om reduksjon til 3 (eller annet antall) GBIT for Curve X per måned. Dette ut fra hva jeg har lest at noen mente kom til å skje for X-kortet. Kanskje er noe gjemt et godt sted?
    https://www.curve.com/en/subscriptions/

    Skjermbilde 2023-09-13 kl. 21.39.36.png

    På detaljer for selve kortet står følgende:
    Skjermbilde 2023-09-13 kl. 21.43.14.png
     
  17. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått mail fra Curve at appen har kommet i en V 2.0. Noen som har fått installert 2.0 på iPhone? Jeg er beta tester på Curve og får nye versjoner av appen via Testflight. Lurer på om det gjør at jeg ikke har fått mulighet til å laste ved V 2.0 enda?
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, den kom i app store for to dager siden. Beta-appen i testflight og public-versjonen i App Store er helt forskjellige.
     
    Nuvolari liker dette
  19. MedTekni

    MedTekni Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Endringen skjer 11 november, har ikke noe sammenheng med ny app teoretisk sett, så as of now gjelder gamle regler som er det du henviser til
     
  20. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93
    Black blir fra november laveste brukbare nivå.

    Krøp nettopp til korset og oppgraderte fra X (som i sin tur var oppgradert fra gratisversjonen), hvilket betyr at jeg betaler EUR 100,- for et produkt som inntil for et års tid siden var gratis. Slikt kan jo en monopolist gjøre, så håper det dukker opp en konkurrent snart.
     
    Teknolai liker dette

Del denne siden