Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    522
    Likes mottatt:
    1,934
    Bonuspoeng:
    93
    Huff. Stor skuff!! Betale 1200ish for GBIT er mye… Har X og vil sterkt vurdere å avslutte avtalen. Ikke mye igjen av goder i kortet.

    Flere som er skuffet?
     
  2. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg handler mye på den lokale Eurospar'en, og har 1 prosent cashback der. Det dekker stort sett gebyret for min del på Curve Black. Det jeg er mest skuffet over er at der ikke er flere steder jeg kan få cashback.
     
    markus liker dette
  3. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Har Curve Metal. Valutagebyrene jeg sparte i sommer ved å bruke Curve var nok alene til å betale kortavgiften et helt år. I tillegg gir Curve meg 120.000 ekstra poeng i året ved at jeg kan flytte 4 x NOK 200.000 til sas mc i dbl poeng helger.

    Så for meg gir kortet fantastisk verdi. Forstår godt at Curve må tjene penger. Vil gjerne at de overlever.
     
    jonss, Liza, tstone and 1 other person like this.
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm, det ser ut som valutagebyret er redusert fra 1,5% til 1%:
    IMG_4931.jpeg
    Sparer meg for 500kr, så det hjelper på, ser ut som årsprisen på Metal er gått litt opp.

    Alt i alt, fortsatt verdi for en bonusnisse, og håper de holder det gående. Jeg sliter fortsatt med å se verdiforslaget for andre.
     
  5. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    En betraktning ift Curve sin prisstrategi. Curve bruker en helt vanlig strategi ift å introdusere nye tjenester i et marked. Man har en idé om hva prisen bør være men gir en rabatt til early adopters de første årene. Etterhvert som mange nok anbefaler tjenesten (feks slik som her på forumet) vil selskapet gradvis øke prisene opp mot det som var intensjonen i utgangspunktet. Dersom marginene til Curve blir unormalt høye vil det tiltrekke flere aktører og konkurransen stabiliserer markedet.

    Tesla er et eksempel på et selskap som brukte denne prisstrategien. Da de lanserte model S i 2013 var bilen svært fordelaktig priset. De som turte å bestille bil fra en ukjent aktør fikk betalt i form av en betydelig rabatt.
     
    marekz, Spielhaug, holmen and 3 others like this.
  6. mrtrond

    mrtrond Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Med siste endringene skal jeg oppgradere til X. 1000 euro i ftx fee free og at underliggende kort i usd, eur er fee less også i helgen er gull for mitt bruk.
     
  7. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    163
    Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
  8. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen en referral-link eller vervekode for Curve?
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
  10. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    163
    Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan fungerer disse perksene? Leser jeg riktig at man med et gratis kort, får 10€ rabatt på curve hver måned?

    Og at hvis man betaler 5€/mnd så kan man få 2 perks à 10€/mnd?

    Det høres jo ut som det er for godt til å være sant? Har du funnet noen andre haker ved dette tilbudet?
     
  11. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Foreløpig har jeg ikke kommet lenger enn at jeg har fått registrert meg slik at det neste Curve månedsgebyret trekkes fra plutus den 22. Jeg får se hvordan det fungere før jeg utforsker mer
     
    Maggie and Teknolai like this.
  12. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Er det mulig å oppgradere for 1 måned, kun for unlimited GBIT, og deretter falle tilbake til gratis-abonnement?
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Med CurveX (som snart mister unlimited). Black og Metal har bindingstid med tilhørende bruddgebyr.
     
  14. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, men inntil videre kan jeg oppgradere til CurveX for én måned og så tilbake til basic?

    Må man ha nytt kort i posten eller kan man benytte det eksisterende?

    Når trer endringene med begrensninger på GBIT i kraft?
     
  15. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Du får nytt kort i posten men du får egenskapene til det nye kortet umiddelbart. Feks GBiT egenskapene.
     
    Cumulus liker dette
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Der sparte Curve meg akkurat for litt jobb.

    Lurt av SMS om bompassering som var troverdig, både på tid og pris og tekst. skjult som innbetaling på 900+ euro på alibaba.

    info på ekte innbetalingssum kom opp i appen og ble stoppet.

    Så hvis noen på forum får sms så…. Sjekk.
     
    jonss and Cumulus like this.
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmål GBiT: Overføres kjøpet alltid i samme valuta som det ble belastet i, eller kan en velge NOK?
     
  18. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, betyr det at første mulige dato for GBIT er datoen jeg bestilte kortet eller regnes det 60 (?) dager bakover fra bestillingen?
     
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    60dg fra dagens dato. Så den 6 oktober kan du flytte transaksjoner foretatt med Curve 60dg bakover i tid fra 6 oktober.
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan «velge» mellom det første kortet ble trukket i (stort sett NOK) eller original valuta på transaksjonen. Prøver du å flytte transaksjonen til et kort som ikke er i en av disse valuta får du ikke lov.
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden