Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, annet en at det blir en enkel måte å tømme PayPal kontoen sin på.
     
    holmen liker dette
  2. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har opplevd at Curve-kortet blir declined etter å ha 'godtatt' transaksjonen i app'en, og det uten at den avslåtte transaksjonen vises i app'en i det hele tatt etterpå?

    Er en fersk bruker, satte opp kontoen min i går og gikk for Curve X. Brukte kortdetaljene fra app'en til å gjøre min første kjøp, og det gikk fint. Men det andre kjøpet (etter midnatt britisk tid) ble avslått av Curve ("Contact support for more details"), og siden den har kortet bare ikke funket. Kan heller ikke legges inn på ny i Apple Pay eller PayPal. Lurer på om det er en sperre et eller annet sted? Eller er dette pga at det ble sendt ut et fysisk kort som ikke har kommet enda?
     
  3. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg må ha vært fullstendig hjernedød, men har aldri dobbeltsjekket at beregning av Trumf hos Norgesgruppen var korrekt. Oppdaget ved en tilfeldighet at man ikke får to prosent Trumf når man bruker Trumf Visa gjennom Curve, bare en prosent som for et hvilket som helst annet kort.

    Tenkte bare å nevne det i tilfelle andre ikke har fått det med seg. Jeg har tapt sykt mye på dette..
     
  4. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Har du noe annet kort du heller kan få fordeler på så har du jo muligheten til å oppdatere til black eller metall og GBIT så langt du når tilbake.
     
    Rscott liker dette
  5. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Har CurveX, og forsøker ikke gå lenger tilbake enn at jeg unngår å gå i pluss på kortene. 60 dager holder for meg. Uansett ikke allverdens forskjellig opptjening på Trumf Visa og de andre kortene jeg har å velge i. Amex hadde derimot vært en no-brainer :rolleyes: Men da blir det fysisk kort på meg hos Norgesgruppen fremover, og litt flytting mellom Saga og SAS MC for andre kjøp til doble kampanjer.
     
    Last edited: 02. okt 2023
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Gjør ingenting å gå i pluss på kortet vel?
     
  7. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser heller ikke hvorfor det skulle være et problem. Overskytende kan man bare ta ut. Jeg går rimelig mye i pluss på saga mc 4 x pr år. Ingen har klaget enda.
     
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    På noen kredittkort må man fylle ut et skjema, og et saksbehandler gjennomfører utbetalingen. Det betyr at det blir et problem, men greit å være bevist på.
     
  9. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Da legger man inn kortet i vipps og sender beløpet til en troverdig person. Selvsagt ikke mer 5000 kr i gangen.
     
  10. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93
    Alternativt fyller på Revolut, hvorfra man kan overføre rett tilbake til egen konto.
     
  11. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmål om cashback. Ser for eksempel at Coop ikke vises i listen for cashback i Norge, men den vises under all countries. Betyr det at Coop i Norge da ikke gir cashback?
     
  12. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,314
    Bonuspoeng:
    183
    Flere som har trøbbel med curve appen? Kommer inn sporadisk, men får ikke byttet aktivt kort, får bare beskjed at en feil er oppstått

    Ser ikke ut som GBIT funker heller hos meg, kanskje de har vedlikehold i helga:p
    Screenshot_2023-10-05-22-39-18-09_442f0af6597904d749f2175bb8fe4061.jpg
     
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Coop skal gi cashback. Det er så enkelt som at ordet coop må fremkomme i transaksjonen. Det var et eksempel på at en butikk med et lignende navn som amazon gav cashback.
     
  14. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen problemer her
     
    Lars J liker dette
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,314
    Bonuspoeng:
    183
    Reinstallerte appen og da virker det igjen, så var nok lokalt problem hos meg
     
  16. Johnarildr

    Johnarildr Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Hei!

    Har lurt på dette en stund nå, og håper noen kan gi meg et svar her.

    Jeg har et DNB Mastercard uten MC Upgrade og har nylig avsluttet Saga MC Upgrade. De siste 3 månedene har det vært flere betalinger på dette kortet. Jeg vurderer å overføre disse transaksjonene til SAS MC Premium grunnet dobbel poengkampanje denne helgen. Hvis jeg gjør dette, vil DNB Mastercard ende opp med en positiv saldo. Det jeg lurer på er hva som skjer hvis jeg overfører noen av de siste 3 månedenes transaksjoner fra SAS MC Premium til DNB MC? Vil jeg miste EB poeng ved neste faktura? Målet er å balansere begge kortene og dra nytte av kampanjen.
     
  17. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Gjør overhodet ingenting at DnB ender opp med positiv saldo, bare overfør den til din brukskonto etterpå. Gjort på et øyeblikk, og koster ikke noe i gebyrer
     
    Johnarildr liker dette
  18. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med Santander flexi sin bonus som er trukket fra for to fakturaer siden? Vil systemet fange opp en refusjon så langt tilbake i tid og reversere bonusen igjen hvis jeg GBIT transaksjonen nå?
     
  19. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Da er jeg igang med å flytte to måneders transaksjoner fra Curve til SAS MC, jeg lar det gå minimum 20 min mellom hver transaksjon.

    Bilen fylles også opp i dag på Shell med Trumf + SAS MC (Curve GBIT funker ikke på bensinpumper)
     
    Last edited: 06. okt 2023
    Spielhaug liker dette
  20. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Ante ikke at det var grense (68k nok) på å flytte transaksjoner i curve. Dette ødelegger bonushelgen min. Fader
     

    Attached Files:

Del denne siden