Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser ut som at når beløpene faktisk ble bokført så er det opprinnelig beløp inkl valutatillegg som gjelder. Både på kortet det ble refundert til og på SAS MC. Så da har det lite å si når man gjør det.
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,825
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er kanskje svart på før, men jeg fant ikke noe i farten.

    I helgen har jeg betalt for noe med SAS MC, og kjøpet står som "pending" i Curve-appen.

    Dersom jeg setter et annet kort til å brukes gjennom Curve i dag, vil da det kjøpet som er "pending" også bytte kort? Eller vil SAS MC trekkes uansett?
     
  3. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg regner med at det forblir på det kortet som først ble belastet, uten at jeg selv har gjort empiriske undersøkelser. Men er forsåvidt i samme situasjon med en billeie fra fredag til igår hvor endelig oppgjør nok først kommer i løpet av kvelden (tidligst). Er uansett usikker på om den blir å telle med i doble poeng helga. Men alt må prøves ut en gang.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,825
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg regner også med det, men det er 5000 kr, så dumt om det ikke blir med på doble poeng. :)
     
  5. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det aktive kortet på transaksjonstidspunktet som belastes. Om du endrer aktivt kort 5min senere vil ikke det påvirke den foregående transaksjonen.
     
    holmen liker dette
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Hertz har fortsatt ikke kommet med endelig oppgjør for leiebilen jeg hentet ut på fredag. Beløpet som ble "reservert" på Curve med SAS EB MC premium under er derimot bokført på kortet nå og jeg har fått doble poeng. Nå er jeg spent på om jeg blir å få beholde ekstra poengene når Hertz omsider returnere depositumet. Syntes det var litt rart da, at dem ikke bare reserverte beløpet.
     
    Last edited: 10. okt 2023
  7. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Har sjekket litt å, og ingen av mine Coop transaksjoner er merket med Coop. Der er obs, obs bygg, extra osv. Ser ikke Coop. Så da spørs det om det går med Coop. Hadde jo vært veldig ok å få 1% extra cashback på alle byggevarer hos obs bygg feks. Noen som event kan bekrefte at det fungere?

    Ellers peker shell seg ut som en god kandidat når man fylle en del drivstoff der.
     
  8. JorgenOlsen

    JorgenOlsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Det fungerer med "coop mega" og "coop prix". Hos meg så gjenkjenner ikke "curve" disse transaksjonene automatisk, men om man snapper en bilde av kvittering og spør senere om å registrere bonusen manuelt, så gjør de det. Det er ikke lett, men men...
     
  9. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    2,518
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen andre som har opplevd at et kjøp ikke er blitt belastet videre fra Curve?

    Etter helgetur til London sist helg er 3 av 4 dager med «Tube» blitt belastet underliggende kort, men ikke den første dagen, selv om riktig lokalt beløp er oppdatert i Curve. ALLE andre kjøp under oppholdet er belastet som normalt.

    Må man bare avvente, eller har det stoppet opp slik at man må sjekke med kundeservice?
     
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevd at det noen ganger tar litt tid.
     
    NorFlight liker dette
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Tapping av kort hos TfL fører til reservasjoner som etterhvert justeres for maks døgn- og ukespris. Når dette justeres er det ikke alltid transaksjonene matcher 1:1 mellom Curve og det underliggende kortet, selv om totalsummen gjerne stemmer.
     
    NorFlight and holmen like this.
  12. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    2,518
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jeg klar over, men hos meg er jeg over hodet ikke belastet for den ene dagen…
    Og etter mine beregninger er jeg under ukesgrensen, så får vel bare avvente og se om det kommer en belastning etter hvert…
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært borte i at det noen ganger tar noen dager
     
    NorFlight liker dette
  14. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk i sommer tilbud om 12 mnd curve x for 1.99£. Hvordan er det nå med den nye prisøkningen for curve x? Er den 12 mnd å anse som en bindingstid, at jeg da skal fortsette å betale 1.99 frem til sommeren, eller omfattes jeg av kostnadsendringen og skal nå betale 5.99 fra november av? Foreløpig ser det ut til at jeg på merkverdig vis belastes ca 3.99£
     
  15. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Enkelt spm jeg burde visst svaret på.
    Kan jeg handle noe gjennom curve med trumf visa som underliggende kort, for så å legge til et nytt SAS MC kort i curve etter handelen er gjort for så å bruke gbit funksjonen slik at transaksjonen havner på nytt sas mc kort som per dags dato ikke har kommet i posten?

    Har havnet i en posisjon hvor jeg ikke har et aktivt sas mc kort og må gjøre en større transaksjon ikveld.
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,177
    Likes mottatt:
    36,715
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det kan du. Dvs jeg fikk nytt SAS Mc kort i posten og kunne legge inn dette og så gjøre Gbit.
     
    Magnus1001 liker dette
  17. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, neste spørsmål, hva er maks gbit sum for gratisversjonen av curve?
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    5000 GBP
     
    Magnus1001 liker dette
  19. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Lønner det seg å betale med Curve via Paypal? Sparer kanskje noe på valutakonvertering?
     
  20. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Curve melder om 5200% vekst i antall kunder i Norge i oktober som følge av at SBanken kunder ikke lenger kan bruke Apple Pay. Kilde Curve Facebook profil.
     
    Teknolai, jonss, marekz and 5 others like this.

Del denne siden