Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. Johnarildr

    Johnarildr Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar :) Da gjør jeg det.
     
  2. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Mener folk har fått hjelp av kundeservice til å flytte større transaksjoner manuelt
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Det tror jeg var i gamle dager når de hadde en valutafeil hvor 5000gbp ble tolket som 5000nok.
     
  4. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk et lite sjokk her. Et av kortene jeg skulle GBIT fra gikk ut i september, da får man ikke GBIT før man har lagt inn det nye kortet. Må slette det som er gått ut først, men det går bra. Transaksjonene ligger der når man har lagt til det nye kortet. :oops:
     
  5. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde akkurat en hyggelig oppdagelse siden jeg oppgraderte til black i går. Når jeg GBIT gamle transaksjoner, gjort med X i helgene, forsvinner valuta exchange tillegget.
     
  6. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig bra info. Da proriterer jeg transaksjoner med helgetillegg i dag. Men da får jeg helgetillegg på alt i valuta i morgen vil jeg tro.
     
  7. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker på om det har å gjøre med at jeg har oppgradert kortet eller om det bestandig har vært sånn.
     
  8. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk på samme smellen - og en smell til, burde ha betalt forrige faktura tidligere i uka for å ha nok kreditt tilgjengelig. Søkt om økt ramme nå...
     
  9. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du betaler nå så kommer det inn i kveld
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg flyttet akkurat en transaksjon i valuta med Curve X og helgetillegget forsvant der også. Sikkert smart å gjennomføre gbit for store transaksjoner i valuta idag. Det går sikkert andre veien også.
     
    Insomnia4u and stekus like this.
  11. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    1,244
    Bonuspoeng:
    93
    Til dere som har litt erfaring med dette:

    1. Har 100.000 i limit på SAS MC kortet.
    2. Regningen som forfaller den 20. denne måneden betalte jeg på onsdag og plusset på 20.000 for å få en positiv saldo.
    2. Var det slik at jeg da kan handle for cirka 1/3 over kredittrammen så lenge saldo ikke bikker 100.000?

    Skal bestille flybilletter hos SAS for 60.000, GBIT på en varmepumpe til 18.000 i tillegg til annen GBIT så jeg havner over 100.000 i løpet av helgen. Og bør jo ha litt å gå på frem til neste forfall 20. November.
     
    Last edited: 06. okt 2023
  12. helges

    helges Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Ja se det! Da ønsker jeg å bytte ut en av retailerne til Coop.

    Da fikk jeg to spørsmål jeg ikke fant ut av inne i appen/manualen til Curve.
    - Hvordan bytter man ut en av de 6 retailerne man allerede har valgt (Curve Metal)?
    - Får man cashback ved bruk med Apple Pay eller er det fysisk kort som gjelder (det står nevnt at du må bruke kort/Samsung Pay+)?
     
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke du kan bytte retailere. Da har man jo i praksis cash back hos alle ved å bytte til der du skal handle.
     
  14. Rikke

    Rikke Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har forsøkt å flytte fra dnb mc Pb til sas premium nå. De nyeste transaksjonene vistes som inn på kortsaldoen til dnb mc med en gang, men de fra forrige periode og som jeg har fått faktura på, vises ikke. Hva kommer det av? Tar det lengre tid eller er det noe feil? Noen som vet? Gbit ble gjort i går.
     
  15. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    645
    Likes mottatt:
    1,422
    Bonuspoeng:
    93
    Noe kommer med en gang andre tar litt tid, men alle de jeg gjorde i går har blitt returnert. Jeg måtte refresh for å få oppdatering.
     
  16. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Tar litt tid, spesielt i appen før de blir synlige. I nettbank på web er de ofte synlige med en gang. Saldoen stemmer nok.
     
  17. Rikke

    Rikke Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Takk!
     
  18. Rikke

    Rikke Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Takk!
     
  19. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Har prøvd å få hjelp fra curve i tre dager nå med å flytte en transaksjon manuelt (tok kontakt 7am fredag) og er ganske frustrert pga. treg kundeservice. Spesielt siden jeg betaler for dyreste abb.

    noen som har tips for å komme raskere gjennom?
     
  20. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Rart, jeg har "kun" black, sende en mail fra skjema på hjemmesiden rundt lunsj på fredag. Fikk ordnet det og epost som bekreftet det før to timer var gått
     

Del denne siden