Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Så er spørsmålet om det er verdt 5€ mer enn det nye Black?
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,480
    Likes mottatt:
    25,223
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig regnestykke.
    3x12=65?

    Reagerer litt på minibank uttak blir veldig lavere gebyrfritt fra 14.november for alle kort. Er det mulig ta ut kontanter i inn/utland med curve i butikk?
    Har kun hatt gratis kortet hittil og er usikker på veien videre.
     
  3. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Tror det er 3x12=36, pluss 30 som er det man sparer på å kjøpe for hele året i stedet for månedlig (2 måneder gratis).
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått denne mailen jeg og. Når er det prisen går opp egentlig? Det står det jo ingenting om i mailen. Også dumt at Metalkortet er så ubrukelig tykt og glatt at det blir spist av minibanker.
     
  5. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Du har fått varsel om prisøkning tidigere på mail.

    Behold bare ditt gamle kort til det går ut uten å aktivere metallkortet, så slipper du bruke fysisk metall i noen år til, med alle fordelene til kortet
     
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du få plutus gratis, som jeg nevnte tidligere her i tråden? Og så gå for Black "gratis" eller betale 5 EUR for metall?
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,491
    Likes mottatt:
    62,825
    Bonuspoeng:
    293
    De sammenligner 12x€17.99=215 med €150 for 12 måneder. Så regnestykket holder vann.
     
  8. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Fra den tidligere mailen som varsler om nye vilkår og har en "gjemt" link til nye priser finner jeg dette for Curve X:
    Litt dumt at det da forstått på nettsiden (https://www.curve.com/en-gb/plans/?variant=black) står at det er "Up to 60 days" og ikke noe om antall ganger.

    Betyr vel egentlig at man må oppgradere til Black eller Metal for å fortsette å flytte masse transaksjoner til dobbel poenghelg hos SAS MC. Med tilbudet vi akkurat fikk på mail, hva tenker dere å gå for? Hvorfor?
     
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer. Og det vi akkurat fikk på mail er jo ikke et tilbud.. det er et OBS vi setter opp prisene, kanskje du skal oppgradere før det?

    EDIT: Det ser faktisk ut som at det ikke er noen bindingstid for Black med de nye vilkårene, så man kan i teorien oppgradere til Black rett før, for så å nedgradere etter doble poeng-helg

    Screenshot 2023-11-08 at 07.28.57.png
     
    Preference liker dette
  10. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Men en liten gebyr for å si opp var det vel, men kanskje det uansett lønner seg? Mener gebyret var ca 6EUR. Blir vel vanskelig å lønne seg da dersom du må si opp 5-6 ganger i året og betale for minst én måned hver gang, altså 5-6 mnd totalt = 6EUR * 6 = 36EUR + 10EUR*6 = 60EUR. Totalt 96 EUR for å drive å melde seg av og på hele året, mot 100EUR for å betale for hele året med en gang og slippe styret.. hmmmm
     
    Teknolai liker dette
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan vel flytte så mange transaksjoner du vil innenfor 60 dager med Curve X?
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Dette endrer seg til 3 transaksjoner den 15. november :( Samtidig som prisen går opp med 1 euro :rolleyes:
     
  13. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Oj! Det har jeg ikke fått med meg! Hvor mange er det med curve black? Fant ikke noe om dette i vilkårene på nettsiden :eek:
     
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Screenshot 2023-11-08 at 09.29.12.png

    Bare de første dagene tydeligvis, mener dette før var 6 måneder binding, tilsvarende Metal? Uansett så skjønner jeg ikke helt hvordan det isåfall fungerer.. med Curve X så betaler jo man uansett for en måned av gangen, så 14 dager "cooling off period" burde ikke være et problem?
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Ubegrenset
     
    Jeanette liker dette
  16. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Synes det er litt vanskelig å tolke akkurat hvordan den cancellation fee blir ja..

    Her er lenke til fulle nye vilkår og priser: https://clicks.curve.com/f/a/rQCnJw...SGWNocmlzdGlhbm55dm9sbEBnbWFpbC5jb21YBAAAANc~

    Fikk i mail med tittel "We've updated our terms" allerede tilbake den 15. september
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm.. Ser ut som 14 dagers cool down period er den tiden man kan angre og få refundert ubrukt beløp av det man har betalt for Black/Metal, men minus cancellation fee. Sikkert mest relevant for årlige abonnement da.. Siden cancellation fee er nesten en måned uansett
     
  18. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    4,080
    Bonuspoeng:
    93
    Kan noen forklare hvordan det (skal) fungere når man oppgraderer mtp bruk av eksisterende og nytt kort?
    Jeg har oppgradert og fått nytt kortnummer i appen, men ikke mottatt det nye fysiske kortet.

    Har også det gamle kortet registrert i Google Pay.

    Forsøkte registrere det nye kortet i Google Pay men fikk feilmelding om at det allerede var registrert. Etter en stund får jeg riktignok varsel om å verifisere det nye kortet i Google Pay.

    Har et par turer utenlands før jeg forventer å motta det nye kortet så ønsker i så stor grad som mulig å bruke det eksisterende kortet, eller det nye via Google Pay.
     
  19. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    578
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde feilen sist at jeg aktiverte det nye kortet i appen før jeg hadde mottatt det. Fikk da masse problemer med Google Pay. Tror den riktige fremgangsmåten er å benytte det gamle kortet, både fysisk og i digitale lommebøker, helt frem til du faktisk mottar det nye kortet og kan aktivere det ved å ta det fysisk i bruk én gang.
     
    KRS liker dette
  20. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Det gamle kortet har fått egenskapene til det nye er jeg temmelig sikker på. Ihvertfall gjelder det GBiT egenskaper. Vil tro alle egenskaper er oppdaterte.
     
    KRS liker dette

Del denne siden