Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. Heffie

Heffie Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg ble litt forvirra av denne kommentaren på FB til eurobonusguiden:

"Dette kommer an på hvor mye du har brukt og over hvor lenge. Hvis du bruker nevte kredittkort har det rentefrihet inntil 45 dager - så hvis ikke vinninga skal gå opp i spinninga her så bør du ikke kjørte GBIT på transaksjoner lengre enn 45 dager før den doble poenghelgen. Betal det utstående når du får faktura - alle godene/poengene du får spises fort opp hvis man skal begynne å betale høye renter."

Sist gang jeg brukte GBIT funksjonen, så hadde jeg ikke enda fått faktura for mastercardet (DNB MC). Det funket da helt fint, og jeg overførte ikke så masse at jeg kom i pluss på mastercardet.

Men til kampanjen 6-8.oktober har jeg planer om å flytte transaksjoner 90 dager tilbake i tid. Jeg har til da allerede betalt 2 fakturaer for dnb mc.
    Vil det ikke bare være slik at saldoen min på dnb MC blir stående i pluss etter at gbit funksjonen er brukt til å overføre til SAS MC. For eksempel + 55.000kr, så kan jeg flytte det beløpet over til brukskontoen min?

Eller er det noe jeg ikke helt skjønner og det blir kluss?:(

2. Duderini

Duderini Lonesome Traveler

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Du har forstått dette helt riktig Heffie. Det er bare å GBIT alt du evner i kampanjehelgen. Du ender som du sier opp med + for eksempel 55.000 på dnb MC.

Eneste jeg ikke er sikker på er om du kan flytte disse +55.000 fra MC til brukskonto uten at det blir håndert som et rentepliktig uttak. Jeg har fått verifisert at dette funker greit for meg i danske bank, antar at det samme gjelder for dnb, men det kan kanskje noen andre her bekrefte?

3. Duderini

Duderini Lonesome Traveler

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    .. så kan det være greit å huske at SAS MC har en begrensning på 50 Curve-transaksjoner (GBITs) pr dag og 100 pr 2 dager. Etter det starter en karanteneperiode på noen dager før kortet aksepterer transaksjoner fra Curve igjen.

Så det kan være smart å planlegge litt, ta de største beløpene først.

GBIT med måte, spre transaksjonene litt utover i tid gjennom helgen så unngår du automatisk sperring pga mistanke om misbruk.

4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Var det noen som hadde opplevd at GBIT av kontantuttak i utlandet gir EB poeng på eb mastercard Premium? Transaksjonen i Curve er merket finance og ATM

5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Kontantuttak gir poeng over hele fjøla, på de fleste kort uavhengig av valuta og land.

Cash-recycling er mot Curve vilkår og det er ikke norske kortselskap intensjon å gi poeng, så ta det for det det er.

Teknolai and stekus like this.
  6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte ta ut til en plass i utlandet som ikke tok kort. Greit å vite at man får poeng likevel.

7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Gebyret ble trukket fra mitt tilgodebeløp. Ser ellers ikke at jeg fått det "gratis" enda. Må se, kanskje kjøpet må bokføres først. Det er enda pending

Last edited: 23. sept 2023
    Teknolai liker dette
  8. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

har noen her inne prøvd å gjøre gbit på flybilletter kjøpt hos SAS? Måten SEB ser at transaksjonen er fra SAS og gir 25 poeng er jo basert på MCC koden (bransjekoden) hvor alle flyselskap har sin egen.

Mener å ha lest her inne tidligere at Curve tar med seg denne bransjekoden. Da var det i forhold til elbil lading og DNB rabatt.

Tar Curve med seg MCC koden bør det jo funke å betale flybilletter med et annet kort og så flytte de i kampanje helger og få 50 poeng (?).

Noen som har prøvd?

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,668
    Bonuspoeng:
    293
    Mener å huske det ble nevnt her sist dette ble diskutert at ved go back in time så bruker Curve av en eller annen grunn en generisk mcc-kode for flyreiser istedenfor den unike for SAS som ble brukt for den opprinnelige transaksjonen.

Det er også mulig at mcc alltid endres for flybilletter gjennom Curve også.. Ikke bare for go back in time. Husker ikke helt.

10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Ser curve har rotet skikkelig nå i helga. Har hatt en smartrule om at alt under 100 kr skal dirkete på sas kortet. Men på fredag ble alle transaksjoner (også de over 1000 kr) belastet sas kortet selv om det ikke var valgt. Når jeg sjekker i appen så er plutselig sas kortet byttet ut med DnB for alle transaksjoner under 100 kr. Hverken sas kortet eller DnB kortet har vært valgt som aktivt kort i helga. :mad:

Nå var det "bare" 2-3000 kroner som ikke blir tilgjengelig for doble poeng helga, men utrulig irriterend likevel. Hva gjør man for å unngå slikt?

Ser for øvrig nå at jeg har fått plutons tilsvarende Curve gebyret i min konto hos plutus. Så det ser ut til at det fungerer etter hensikt

Teknolai liker dette
  11. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93

Hva angår Plutus; antar du har en adresse utenfor Norge?

Eller er det mulig også med norsk adresse?

Ellers har jeg forlengst gitt opp Smart Rules, fikk det aldri til å funke.

Teknolai and Cumulus like this.
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,668
    Bonuspoeng:
    293
    Smart rules har alltid hatt en bug som gjør at man må sette grensen i gbp, selv om valgt valuta er i NOK. Man må derfor sette opp en regel for < 8 nok hvis man vil at beløp under (ca) 100 kroner skal gå til et annet kort.

stekus liker dette
  13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    Har hørt om at smartrules har hatt Bug før. Men var overraskende å se at kortet er blitt byttet ut med et annet, men uansett ikke fulgt opp det kortvalget. Syntes det hadde fungert greit en liten periode så sjekka ikke på fredag når jeg var på diverse handling. Har skrudd av smartrules igjen.

Angående plutus så oppga jeg en adresse i et støttet land hvor jeg før eller siden vil kunne hente det fysiske kortet. Dem bytter leverandør, så er midlertidig stopp i utsending av kort. Men jeg trenger ikke det fysiske uansett. Ikke noe krav om å kunne bekrefte adressen (som andre tjenester har). Den samme adressen må selvsagt oppgis i Curve som fakturaadresse for plutus kortet, ellers får man det nok ikke aktivert.

Nå blir det oppgradering til Curve Black etter månedsskiftet :D

14. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som kjørte kampanjeprisen på curve x (1,99£ var det vel?) som nå har blitt trukket en knapp 50-lapp? Regner med det da er snakk om 3.99 ca

Forstod vel egentlig tilbudet som var for noen måneder siden om at man var garantert prisen på 1.99 for curve x i 12 mnd. Hvordan stiller dette seg ift den nye fee schedulen som er gjeldende frem til november?

15. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har erfaring med om frontend av/på gir mest stabilt kort?

I kina fikk jeg en del problemer med frontend på

16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,017
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt trekk gikk opp til reelle 4pund etter et år.

17. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan får jeg låst opp igjen kortet etter å ha tastet feil pin for mange ganger?

I kaoset med en 3 åring på armen som abslutt ville kjøpe noe klart jeg taste feil kode 3 ganger og kortet ble låst.
    Har forsøkt " VIS PIN" som curve appen foreslår for og gjenåpnet det, men kortet blir fortsatt blankt avvist med " Locked card".. Curve kundeservice har 3 dager svartid.
    Så spør her i håp om noen kjente triks.

18. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Curve skriver på Facebook at det nå blir mulig å betale med PayPal. De aksepterer Amex. Blir det da mulig å indirekte betale med Amex på alle brukersteder? :eek:

19. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    PayPal in the Curve wallet is only available to customers with UK PayPal accounts.

20. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,870
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer sikkert til flere land etterhvert. Men en i kommentarfeltet påstår at det er sperret for bruk av amex bak payPal og da er vel ikke paypal så spennende.

Del denne siden