Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Selv hadde jeg en opplevelse tidligere i dag med en som ikke fant Avianca fra Bogota til London uansett hvilke datoer han prøvde.
    Det skulle da legges til min booking fra Cancun til Bogota.

Han kunne derimot opplyse at han fant flere alternativer med SK, men ingenting i business, og ingenting direkte.

Jeg spurte han da om han var sikker på at han søkte fra Bogota, siden jeg satt og såg på den samme reisen online. "Javisst, jag tror nok at den akkurat har blitt bookad av nån andra, og du måsta finna en ny resa. Denna er inte tilgjenglig"

Etter å ha konkretisert spørsmålet mitt ytterligere, om han kanskje søkte BGO, og ikke BOG, så viste jo det seg raskt at det ikke går så mange avganger fra Bergen til London med Avianca.

Andre opplevelser er "tyvärr inte tilgjengligt First Class mellom OSL og LHR", og nekting av utreiseflyplass fra HND til NRT.

Generelt synes jeg kunnskapsnivået er skremmende lavt og begynner å bli alvorlig lei...

Last edited: 31. mars 2022
    kjeeli, NoLimit, Jeanette and 8 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,131
    Bonuspoeng:
    293
    SAS kommer med noen artige forslag for reiseruter innimellom..
    upload_2022-4-1_12-51-55.png

RoadKing and Travellingalf like this.
  3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Synd det er i økonomi ;)

4. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    Er det slik når du trykker deg vidare for å booke og? Eg hugsar dei indikerte nokon veldig rause poengprisar når du bestilte "Open Jaw" som ikkje var Open Jaw for SAS poengbillettar, men det vart dessverre korrigert når ein klikka seg vidare til betaling.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,131
    Bonuspoeng:
    293
    Måtte jo teste, og jeg fikk billettene for 15000 poeng. Men, som Alf sier, det er synd de er i økonomi. :)

Sunnfjordingen and Travellingalf like this.
  6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Leter også etter AC business til Vancouver senere i høst. Fant du disse på EF/AF eller ringte du?

7. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fant (deler) av dem på Star Alliance bonus tours. Men bestilt på telefon, siden hjemmesiden ikke ville gi meg en forbindelse fra Molde og Open Jaw tilbake. Sjekket også United sine sider for inspirasjon

Spielhaug liker dette
  8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    CT-flygning til Tokyo, leggene i Europa står enda, leggene fra EU-Asia er kansellert, og ingenting satt opp på nytt (avreise om 7 dager). Når jeg ringer inn, kan jeg med bakgrunn i kanselleringen kreve utgått CT og poeng tilbake med 30 dagers gyldighet, samt refusjon av bestillingsgebyret på 450 kr?

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan velge mellom ombooking og full refusjon. Agentene sier at tilbakeført CT får 30 dagers gyldighet, men i praksis blir den gyldig ut neste kalendermåned.

10. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde Japan vært åpent og tilgjengelig og jeg ønsket å reise og benytte ombooking, hadde jeg vært prisgitt at det var ledige EB-billetter, eller kunne jeg krevd ombooking til betalte biletter fordi reisen ble bestilt i biz og med retten på min side få samme klasse som bestilt?

11. espen123

espen123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen som har klart å bestille LH F i det siste?
    Ifølge Awardfares og united.com er det biletter tilgjengelig, men CT telefonen ser aldri noen av disse.

Har forsøkt flere dager på rad nå.

12. pma

pma Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, jeg booket LH F for et par uker tilbake. Du må trekke fra minimum 2 fra det AF viser. Da jeg bestilte så viste AF/United 5 ledige og SAS kunne se 3 ledige.

Insomnia4u, trygveat and sunshine like this.
  13. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mange poeng for 2 stk i LH F?

14. espen123

espen123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    På en av avgangene jeg sjekker viste AF/United hele 7 og SAS ser ingen….

15. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 05. april 2022
    hifiman liker dette
  16. pma

pma Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    33
    Agenten har søkt på kun F-segmentet regner jeg med? Og sitter du på nylig oppdatert data fra AF?

17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Du har i de fleste tilfeller krav på ombooking til en tilsvarende flyvning. Ulempen er at dette ansvaret ligger hos flyselskapet som kansellerer, og det virker noe vilkårlig hvorvidt andre selskap vil røre bookinger betalt med Eurobonus-poeng.

18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,022
    Bonuspoeng:
    293
    Det spørs hvor du skal. Sjekk tabellen hos sas og legg eventuelt på CT.

hifiman liker dette
  19. espen123

espen123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, de har kun søkt på konkrete segmenter hvor AF viser god tilgang både på tidspunkt for søk og de siste 4-5 dagene.

20. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Etter en kontrollsjekk av kalenderen så jeg at det passet best å skyve litt på denne reisen. Fant ekstakt samme rute på passende datoer og ringte inn i går klokken 9 for å booke om. På telefonen traff på en dyktig agent som reserverte opp nye flyvninger, tok i mot kortinformasjon og sendte bookingen videre til rekalkulering av skatter og billettering.

Nye billetter lot vente på seg, og i dag våknet jeg til et varsel fra SAS-appen om at bookingen var endret. I løpet av natten hadde de nye Avianca-flyvningene falt ut, slik at jeg satt igjen med en fullstending reise på nye datoer. Ettersom det var nok av ledige billetter, og det passet dårlig å tilbringe en ny formiddag på telefonen, lot jeg saken ligge for å se hvordan SAS ville håndtere dette...

Rundt klokken 12 fikk jeg nytt varsel fra SAS-appen om endring i bookingen, nå var flyvningene på plass igjen. En time senere var nye billetter skrevet ut.

Så noen ganger går det tydeligvis bra. Men du verden så frustrerende at SAS skal bruke 24+ timer på å fullføre ombookinger når de vet at *A-partnere sletter reservasjoner som blir liggende for lenge.

Eddie47 liker dette

Del denne siden