En ny erfaring gjort siste døgn, skyldes dog ikke SAS, men Asiana. Skulle ha lagt til en retur fra SYD i 2023, og når det dukket opp 2 seter i biz SYDICN på rett dato var jeg ikke sen om å ringe i går. I tillegg la de på Eco ICNOSL som jeg satser på å fikse senere. Etter en time eller så, så jeg at appen var oppdatert! Men uten SYDICN. Awardhacks viste at de igjen var ledige. Ringte på nytt, og de la til leg. Billettene ordnes i morgen mandag sa de. Så gikk det enda en stund, samme skjer igjen. Denne gangen valgte jeg ikke engelsk som de to første gangene. Svensken fant setene igjen, satte meg på hold i 30+ minutter før han kom tilbake og sa at Asiana kansellerte strekningen ca. 2 minutter etter gjennomført booking, og de fant ingen feil eller noe de kunne gjøre. Henviste meg til CT-telefonen i dag. Jeg booket da SYDICN for å blokkere setene, som åpenbart ble frigitt ved hver kansellering.
I morges, ny runde, denne gang CT-telefonen. Han så at dette hadde skjedd, kansellerte separat booking og booket de som hjemreise, satte meg på hold i 30+ minutter... Han mente at nå skulle dette gå bra og billettene kommer ila. et par timer. Jeg får etter en drøy time bekreftelse på billetering, men også her med missing leg SYDICN. Så er det telefon nr 5, CT-tlf igjen, forklarer alt nok en gang!! Plasseres på hold IGJEN, og når han kommer tilbake sier han at leg kanselleres av Asiana etter en time. Han snakket med noen som lovte å sørge for billettering ila. kort tid for å redde plassene. Det ble gjort, og nå ser bookingen til å stå seg.
Lærdommen jeg trekker ut fra dette er at man må passe på som en smed helt frem til en faktisk har fått "billettene". Dette fungerte således mye bedre med Tallinn hvor alt skjedde i samme operasjon.
Nå har iallefall grunnlaget for å kunne forbedre reisen etter hvert om ikke SYDICN forsvinner i ettermiddag....
Vis alt...