Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,491
    Bonuspoeng:
    293
    Men det ser ut til å være en gøy tur ..,

Are and holmen like this.
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Helt klart.
    Undertegnede har reise F til USA via Asia før..
    Veldig gøy, men dessverre vanskelig å få til igjen tror jeg...

3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,087
    Bonuspoeng:
    183
    De skal ikkje sjå vekk frå at det går. Sist eg snakka med «Dennis på SAS» var han berre interessert i utreiseflyplass og destinasjon. Kanskje du kan krangle på at TPE eigentleg er Tampere i Finland og HND er Havøysund i Finnmark?

4. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har vært borti agenter som har fått til å løse opp married segments hos Turkish? Jeg har en retur fra Bali som er satt opp DPS-IST (7 t layover)-FRA-OSL istedenfor mye raskere løsninger som nå finnes fra Istanbul. Men han jeg snakket med mente at DPS-IST og IST-FRA var married og sa at eneste mulighet var å booke om hele returen fra DPS.

5. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    SAS-agenten må i så fall ringe Turkish direkte og låse opp. Noe de sjelden gjør og enda færre har kompetanse på å gjøre det.

6. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Det er i slike situasjoner jeg virkelig savner Vibeke :(

7. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har fått bokket Thai C den siste tiden?
    Ser det er mye ledig på awardfares, men null på sas sine sider.

(jeg forsøkte se i bokkingtråden, så ikke lovende ut)

Last edited: 21. april 2022
  8. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått booket rett før påske. Fikk lagt på BKK-SIN-BKK, men denne forsvant da EB-kontoret har brukt over 1 uke på rekalkulere skatt og avgifter... (melding fra chat: "billetten vil 100% bli gjennomført innen du skal reise")

oddA liker dette
  9. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    https://onemileatatime.com/news/thai-airways-new-777/

10. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg må bestille reise for familien. Jeg finner ikke gode bonusbiletter tur/retur (73000 poeng) som jeg har råd til. Men når jeg søker tilsvarende enkeltreiser, så dukker de plutselig opp (45000 poeng). Er det noe jeg bør tenke på, eller er det løp og kjøp? Turen må vi ta.

Red: Det er innenriks.

11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Ring SAS og be dem booke siden du ikke får gjort det selv, eventuelt book en av reisene online og ring inn og be dem legge til hjemreisen manuelt.

12. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Nå begynner jeg å bli drittlei av at agenter ikke finner det samme som jeg finner på *A-bookingsiden på nett. "Nej den finner jäg inte", "det må være feil på nettsiden", "nettsiden vår er utdatert". De sier rett ut at om jeg prøver å bestille på nettsiden vil det ikke fungere. Nå på forrige samtale ble jeg så frustrert at jeg bestilte det de påstår de ikke finner mens jeg var på linjen og gav de bookingreferansen til setene de (udugelige) agentene ikke klarer å finne. Fortsatt er de i fornektelse.

Problemet mitt er at jeg allerede har en vei og ønsker å legge til hjemreisen. Kunne jo selvfølgelig avbestilt og håpet på at billettene dukker opp, men tar ikke risikoen. Kan ikke de agentene bare se det vi ser? :mad: *Frustrert*

Noen som har erfaring om EVA-flights dukker opp igjen ved kansellering?

Last edited: 25. april 2022
  13. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdaterer meg selv; Dagens femte agent fant selvfølgelig reisen jeg ville ha med en gang. Noterte meg dessverre ikke navnet :oops: Forstår virkelig ikke hvordan de kan se så ulikt..

Last edited: 25. april 2022
  14. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ganske så utrolig. Har liknende problem. sas.no viser ledige billetter, både i økonomi og business, mens konsulent 1, 2 og 3 finner ingenting. Det vil si at jeg "kun" må ringe inn 2 ganger til for å få på plass de endringene jeg ønsker, yay!

joskje liker dette
  15. Cforoe

Cforoe Bonusjeger

Likes mottatt:
    653
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmål vedrørende tilgjengelighet på SAS bonusbilletter «tett» opp til avreise.

Jeg klarte å sikre meg en bonusbillett i business med SAS til Toronto i midten av juli. Det var kun 1 tilgjengelig på de datoene jeg valgte. Har ikke noe imot en egotrip, men det kunne jo passet bra å ta med fruen også.

Spørsmålet mitt er når kan en eventuelt forvente at det blir flere tilgjengelige bonusbilletter i C? «En uke før, to uker før? Jeg har helt sikkert lest om det et sted her inne, men kan ikke huske det. Har satt opp varsel i ExpertFlyer så får vi se. Men er jo artig å planlegge litt i god tid om det blir ego- eller partur.

16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,357
    Bonuspoeng:
    113
    En ny erfaring gjort siste døgn, skyldes dog ikke SAS, men Asiana. Skulle ha lagt til en retur fra SYD i 2023, og når det dukket opp 2 seter i biz SYDICN på rett dato var jeg ikke sen om å ringe i går. I tillegg la de på Eco ICNOSL som jeg satser på å fikse senere. Etter en time eller så, så jeg at appen var oppdatert! Men uten SYDICN. Awardhacks viste at de igjen var ledige. Ringte på nytt, og de la til leg. Billettene ordnes i morgen mandag sa de. Så gikk det enda en stund, samme skjer igjen. Denne gangen valgte jeg ikke engelsk som de to første gangene. Svensken fant setene igjen, satte meg på hold i 30+ minutter før han kom tilbake og sa at Asiana kansellerte strekningen ca. 2 minutter etter gjennomført booking, og de fant ingen feil eller noe de kunne gjøre. Henviste meg til CT-telefonen i dag. Jeg booket da SYDICN for å blokkere setene, som åpenbart ble frigitt ved hver kansellering.

I morges, ny runde, denne gang CT-telefonen. Han så at dette hadde skjedd, kansellerte separat booking og booket de som hjemreise, satte meg på hold i 30+ minutter... Han mente at nå skulle dette gå bra og billettene kommer ila. et par timer. Jeg får etter en drøy time bekreftelse på billetering, men også her med missing leg SYDICN. Så er det telefon nr 5, CT-tlf igjen, forklarer alt nok en gang!! Plasseres på hold IGJEN, og når han kommer tilbake sier han at leg kanselleres av Asiana etter en time. Han snakket med noen som lovte å sørge for billettering ila. kort tid for å redde plassene. Det ble gjort, og nå ser bookingen til å stå seg.

Lærdommen jeg trekker ut fra dette er at man må passe på som en smed helt frem til en faktisk har fått "billettene". Dette fungerte således mye bedre med Tallinn hvor alt skjedde i samme operasjon.
    Nå har iallefall grunnlaget for å kunne forbedre reisen etter hvert om ikke SYDICN forsvinner i ettermiddag....o_O

Sunnfjordingen and joskje like this.
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Yep : Pågående problem, mistet selv billetter med Asiana til SYD pga treg EB kontor behandling.

18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk ikke legge X til en F og C booking i dag. Tillslutningsfly med LH X ble ikke godkjent selv om de var tilgjengelige. Så jeg sitter med start på LHR, og må foreløpig avvente at SAS slipper + billetter dit.

Ser andre har fått det svaret, men har ikke fått det selv.

Sunnfjordingen liker dette
  19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    HUACA? Da jeg booket reise i forrige uke var agenten svært usikker på om F/C og X kunne kombineres, men dette var selvsagt ikke noe problem etter en avsjekk med Eurobonus-avdelingen mens jeg var på hold.

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,020
    Bonuspoeng:
    293
    Agent var usikker, sjekket med EB kontor og fikk nei nei.

4 samtaler allerede med SAS i dag så avventer. Uansett er ikke SAS + direkte sluppet enda, så det ordner seg uansett om en 14 dagers tid. Men alltid god i det med en ekstra telefon.

Del denne siden