Hmm. Har en FP-tur TRD-CPH-LAX der morgenflyet fra TRD m Cityjet tydeligvis er kansellert. Rebooket til TRD-OSL-CPH men har da nøyaktig 30 minuttet til flyet til Los Angeles går... MCT for SK på Kastrup er 40 minutter. Dette kan vel ikke gå?
Det kan gå helt fint. Har landet flere ganger på CPH på avgangstid for langdistanse. De vet godt hvilke kunder som er på hvilke fly og holder long haul flyene til de sent ankomne passasjerene er ombord.
Takk! Alternativet er å endre til avreise kvelden før, men da blir det jo hotell osv på egen regning. Dette er etter sommeren...
Kveldesflyet ned til CPH, bagasjen er da allerede sjekket inn, greit hotell for en 1000lapp, sove "lenge" og deretter rusle bort til flyplassen er jo veldig behagelig da
OBS... Om noen har EVA air flight med avreise innen 30 sept 2022 så har de forlenget restriksjonene rundt transit... Så da gikk utreisen til Bali i midten av august i vasken.. Får prøve å finne routing med Thai eller Swiss da kanskje... https://loyaltylobby.com/2022/04/28/taiwan-bans-transit-passengers-through-september-30-2022/
Er det ikke lurt å booke biz med LOT nå? Da har du i alle fall biz begge veier. To personer i LOT sin 787 er ikke så galt. Så kan du booke om hvis noe mer interessant dukker opp. Om du ikke booker nå og venter, risikerer du at noen ikke har biz på hjemreise i det hele tatt.
Er det noen som har opplevd feil på Awardfares mot SAS i det siste? Konkret eksempel: Finner et par datoer i høst med ledig FRA-HND i ANA F. I Awardfares står det som 2 seter funnet hos United og 2* (antatt) hos SAS. Dette har alltid stemt for meg tidligere. Ringte SAS og agenten fant ingen av de. Lett å tenke agentrullett, men jeg sjekker litt selv. Når jeg går på United og søker selv så finnes ikke setene der, selv om Awardfares viser United tilgjengelig. I ANA sin egen søkemotor er de heller ikke tilgjengelige. Kan det være at Awardfares ikke faktisk sjekker og bare viser et gammelt cacheresultat på tross av nytt søk? Noe som har opplevd lignende eller har nylig erfaring med å booke ANA F?
Edit: Litt ekstra info: Expertflyer viser F0A0, så er vel tydelig at det ikke selges F på denne flighten. Kanskje de planlegger å bytte til 787 eller noe. Men fortsatt er det merkelig at Awardfares viser 2F.
Fortsetter med å svare meg selv jeg! Sendte også en henvendelse om dette til Awardfares, og fikk raskt svar. Dette med F-seter som ikke egentlig er tilgjengelige er en bug på deres side som de skal rette opp i.
Har sett spøkelsesseter på Awardfares med for eksempel Ethiopian. Seter som dukker opp for Eurobonus, men når man trykker book now finnes de ikke i bookingløsningen til SAS. Stor sannsynlighet for at det er en litt overivrig cache, for de har forsvunnet etterhvert.
Kan bekrefte, har booka basert på AF. Dagen etter eg hadde booka var seta fortsatt i AF søket. Så er nok litt ivrig cache.
Stresser ikkje. Etter reaksjonen til fruen å dømme (snurt for å vere valgt bak sonen som reisefølge) så er det slettes ikkje sikkert dette blir noke av. Dessutan har eg meir tru på andre selskap enn LOT kjem med seter innan gitte datoar. Den som ventar får sjå
Går det som regel greit å få booket det man får opp i sas sin egen søkefunksjon? Ser at det ofte dukker opp både LH, LX og TG C til BKK kun noen dager i forkant av avreise. Vurderer en tur en gang i løpet av de kommende månedene, men litt usikker på når jeg har tid. Blir da eventuelt å satse på at jeg finner noe ledig kun noen dager i forkant av reisen.
Har en enveis til LAX neste vår som er booket om div ganger. Den startet som 2xANA F som nå er booket om til : ANA F til LHR-HND og EVA biz videre til LAX. Med gode rutetider og stoppover på natt både i Taipei og Tokyo. Jeg har aldri fløyet EVA og har genuint lyst til å teste produktet deres. Spørsmål : Har ringt 3 ganger til SAS og fått tja, eller det er brudt samtale på en ledig HND-ORD billett i ANA F. Hva synes forumet? ANA F direkte fra Haneda med kort stopp til ORD eller et døgn i Tokyo og EVA C videre til LAX? Uansett blir det SAS C hjem, regner jeg med, de er ikke sluppet enda.
F er F? Om det er EVA i C med 777 så vet jeg ikke... Da tror jeg at jeg ville tatt ANA F altså... Om det er 787 så er jo kabinen ny, og den er bra hos EVA.
787 og 777, noe som ikke gjør det enklere. F er F, det er sant. Men har 3 strekk med ANA F det neste året.
Kommer litt an på hva som er viktig for deg. Eksklusiviteten F gir får du bare i F. Det samme med setekomforten og plassen. Den har ikke EVA.