Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,541
    Bonuspoeng:
    183
    Awardfares linker til star-alliance-bookingsiden til SAS og ikke vanlig bonussøk. Det går å bestille reiser med bare SAS der, men det koster poeng som om du booker med partnere og du får som sagt ikke brukt FP. Hvorfor det er bedre tilgjengelighet her enn på vanlig sas bonusbooking vet jeg ikke, med mindre du faktisk har funnet reiser med andre enn SAS.
     
    Sunnfjordingen and Travellingalf like this.
  2. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    857
    Likes mottatt:
    2,968
    Bonuspoeng:
    93
    Antivirusen min har blokert Awardfares de to siste dagene - er det flere som har samme problem?
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Expertflyer fungerer som før,men grunnet begrensninger hos SAS er det ikke alt man finner der som er mulig å booke med Eurobonus.
    Dette gjelder i stor grad kun Lufthansa, både på langreise og i Europa.

    For min del holder jeg meg til Expertflyer og dobbeltsjekker med SAS award søket på spesifikke ligths. Dette har fungert fint og som nevnt er untaket Lufthansa sine fly.
     
    Insomnia4u liker dette
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,218
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Apropos LH, var det slik at man ikke kan får business på f.eks MUC-OSL hvis man kommer inn til MUC med TG?
     
  5. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    1,495
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått LH Business videre når jeg har kommet inn med TG. Tror denne sperren gjelder for F av en eller annen grunn.
     
    mrt liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Min observasjon er at det er meget begrenset med LH C generelt sett i Europa for eurobonus.
     
    mrt liker dette
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,392
    Bonuspoeng:
    293
    Opplevde problemstillingen senest i dag. LH C OSL via Frankfurt skal kobles på en reise i F videre fra LHR.

    Begge leg og flere andre via Zurich bla ligger tilgjengelig å booke både hele strekket og enkelt legg om jeg sjekker *A booking på SAS. De kommer opp på andre søk også.

    Finner SAS dem når de skal legges til en eksisterende reise? Nei.

    Det er begrensinger i hva SAS får legge til andre reiser, ikke at billettene ikke er der som er problemet.

    Og jada, har lekt agent karusell.
     
  8. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    1,495
    Bonuspoeng:
    93
    SAS gjør det samme på sine flyvninger, hvor tilgjengeligheten på OSL-LHR kan være feks 8/8 i Eco/Plus, men ingenting i Plus hvis man reiser OSL-LHR-XXX. Men her hjelper faktisk med agentrullett, da de faktisk kan (og vil, hvis du treffer rett agent) overstyre tilgjengelighet på egne flyvninger.
     
  9. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    441
    Likes mottatt:
    1,414
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har erfaringer med waitlist og Thai?
    Ble satt på det for BKK - FRA med Thai. Er en retur i starten av august (eller potensielt slutten av juli).

    Agenten ba meg ringe inn til CT-telefonen om ca ti dager. Da burde de ha blitt sluppet.

    Noen som har erfaring om dette er riktig fremgangsmåte?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Er jo fristende å si at du kanskje ikke har kjørt karusellen lenge nok her :D

    Det kan selvfølgelig være begrensninger, men uten at jeg har dyptgående kjennskap til Amadeus så vil jeg tro det er i hovedsak agenten og agentens kunnskap som er begrensningen...
     
    Insomnia4u liker dette
  11. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    På Eurobonus covid Q&A-siden ser det ut som om endringsgebyret for bonusreiser på 150,- er tilbake? Er det noen som har erfart at det stemmer?

    Jeg lurer på hvilke endringer som er tillatt. Hvis man for eksempel har en enveis reise fra OSL-EWR, kan man da endre den til å bli EWR-OSL på en annen dato eller blir man da nødt til å avbestille og booke på nytt? Dette er *A reise for 4 personer, så det blir billigere å endre for 150,- per pers enn å tape 450,- per pers i gebyr som ikke kan refunderes. :)
     
  12. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer, det er tilbake på bonusbilletter. Har måttet å betale 150kr hver gang jeg endret de siste 5 gangene nylig.
     
    Nurse82 liker dette
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,392
    Bonuspoeng:
    293

    Gebyret er tilbake ja.

    Det skal gå greit for noen agenter, hvis noen foreslår å kansellere og starte på nytt ville jeg satt meg på bakbena og spilt rulett.
     
    Nurse82 liker dette
  14. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar :) Noen som vet hvordan det er å legge til CT i eksisterende booking for tiden? Jeg husker at det for lenge siden var uproblematisk, men at det etterhvert kun gikk an dersom CT allerede var opptjent på det tidspunktet bookingen for første gang ble opprettet... Det er noen år siden sist jeg prøvde på det :)
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,392
    Bonuspoeng:
    293

    Mener at det er ståa fremdeles.
     
    Nurse82 liker dette
  16. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    1,495
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg spurte Diamond DK-mailen om dette i september 2021, men fikk aldri prøvd det ut i praksis da CT'en ble inntjent i tide.

    Men her er svaret jeg fikk:

    ---
    Hej Kjetil.

    Tak for din e-mail.

    Vi kan godt lave en reservation til dig, så længe du har nok point til rejsen uden brug af CT. Og når du så har din CT til rådighed, så sætter vi pointene tilbage og trækker igen med brug af din CT voucher.

    Ønsker dig en god dag
     
  17. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,218
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg husker at det er blitt nevnt før på forumet, men greier ikke å finne det igjen. fpr man lov å reise til Japan (Tokyo) over USA?
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    Nå under Covid, eller generelt?
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,392
    Bonuspoeng:
    293
    Tja er svaret. noen har fått det til mange får nei, er mitt inntrykk.
     
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,218
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Generelt…


    Ja, var redd for det. Har fått nei 3 ganger. Får
    Prøve i kveld når CT linjen er stengt…
     

Del denne siden