jeg vil at noen skal fortelle meg at det er fint med stop over og å oppleve nye flyselskap. Men så frister ANA F også
Det er veldig fint. Spesielt for de utrolig priviligerte som flyr ANA F oftere enn vi andre bytter undertøy
Når du har tre strekk med ANA F planlagt neste år, så burde du prioritere nytt flyselskap àla EVA Air med gode stopover muligheter. Er noen år siden jeg prøvde EVA nå, men det var knall service og mat ombord. Var eller er en av de få som deler ut pysjamas i C. Ta en titt på dette innlegget. https://insideflyer.no/forums/threads/junior-og-senior-på-tur-til-asia.11949/#post-234742
De har vel vært med lenge? Akkurat som Widerøe er med i Eurobonus. Tviler sterkt på at du får brukt dine EB hos Eurowings, men samtidig så om Lufthansa sluker opp SAS og Eurobonus kan det jo være du blir konvertert over til Miles&more og kan bruke dine poeng.... Om det gjør saken noe bedre så ville jeg uten å tenke meg opp satt Eva C og United F på samme nivå. Riktignok finnes ikke United F lenger, og det var ikke creme de la creme av F, men likefult fortsatt F
Praktisk spørsmål om booking av poengreise. Jeg har bestilt OSL-DPS med bonusbillett som kostet 126 000 poeng. På poengsaldoen har jeg resterende 84 000 poeng. Jeg skal nå legge til til returreise slik at billettene koster 105K hver vei, samlet 210 000. Hvordan skal jeg gjøre når jeg skal bestille returbillett. Vil kundeservice a)hjelpe meg og oppdatere poengsaldoen fortløpende slik at jeg får refundert 21 000 som kan brukes til å bestille returbillett til 105 000 poeng b) regne ut at jeg har betalt 126 000 og debitere ytterligere 84 000 poeng c) kreve at jeg har 105 000 poeng tilgjengelig på konto?
De legger ned boomerang Club og knytter seg jo da helt opp til miles….. Ha ha, det hjelper ikke. At jeg vet at EVA leverer et godt produkt.
Hei! Jobbreise til Brasil i november. Familien blir med og jeg vil prøve å få bonusbilletter til dem. Er det noen som har tips til reiserute med poeng til/fra Norge til Sao Paulo eller Rio? Hvilke flyplasser bør man søke til eller fra? Akkurat nå er det omtrent ingenting å finne i november, det er såvidt man finner økonomi-billetter. Det er mulig at ferden går videre til USA for en periode enten før eller etter Brasil. Vet ikke helt om det blir i forkant eller etterkant enda. Jeg ser at nordmenn ikke trenger visum ved reise til Brasil, men at US citizens trenger visum. Det vil ikke gi meg noe trøbbel det regner jeg med? Dersom jeg som nordmann reiser fra USA til Brasil? Sikkert et dumt spørsmål... Men tenkte noen andre har erfaring med reise fra USA til Brasil....
Jeg ville prøvd å finne noe med TAP (via LIS) eller Avianca (via LHR/MUC/BCN/MAD og BOG) Lufthansa og Swiss er også alternativer men antagelig bedre sjangs på de ovenstående.
Jeg har en reise til Brasil i september og reiser da med TAP fra Oslo med flybytte i Lisboa. Brasil er jo stort, TAP flyr til mange flyplasser og innenriksbilletter er relativt billige i Brasil. Min retur går fra Buenos Aires med Air Canada via Toronto. Swiss; Turkish, Lufthansa, United, Air Canada flyr til Brasil ... Som norsk statsborger er der visumfritt uansett hvor du kommer fra.
Jeg skal på ferie senere i år, for nuværende finner jeg bare economy billetter (Star Alliance bonus). Jeg har en CT som jeg overvejer at kjøpe de her economy billetter med. Spørgsmålet er hvor lett/hurtigt kan jeg endre billetterne hvis jeg finner business billetter. Ved av erfaring at jeg selvsakt skal kjøpe dem med en gang før andre samler dem opp. Jeg har massevis af poeng som jeg eventuelt kan bruke til å "reservere" billetter. Er det eksempelvis muligt at kjøpe bonus billetter og senere bruke sin CT på dem og få poeng refundert?
De som bestiller F med ANA: Hvordan finner man tilgjengelige billetter? Funker awardfares eller United? Er expertflyer noe tess fremdeles eller er det lenge siden de funka? Sjekke Lufthansa F opp mot awardfares og det stemte rimelig dårlig.
Hvis strekningen er den samme kan du enkelt endre reiseklasse. Det skal også være kurant å få lagt til CT.
Awardfares funker. United funker ikke hvis du ser etter seter når ANA potensielt slipper disse (355 dager fram i tid), siden United kun viser tilgjengelighet 337 dager fram i tid. Mulig du kan gjøre gratis søk hos Air Canada Aeroplan eller Avianca Lifemiles der Awardfares også henter datagrunnlaget sitt fra. https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
Jeg prøver å bestille bonusreise til NAP i sommer, finner 4 ledige biz (plus) 13. juli på Awardfares men når jeg søker på SAS finnes de ikke. Velger jeg den lille knappen ved siden av søkeresultatet på AF for booking kommer jeg inn på en engelskspråklig side hos SAS med avgiftsberegning i EUR og der kan jeg bestille, problemet er at det kun viser tilgjengelig CT og ikke FP. Hvorfor skjer dette? Og hvorfor er det nærmest tomt for bonusbilletter på den norske siden mens det er ledige på nesten alle datoer på den engelske?
Er det med SAS du finner billetter eller er det med Lufthansa feks? Får ikke brukt FP på noe annet enn SAS.