Her er et reisebrev fra Junior og Senior som er på tur i Asia Det blir kjappe bybesøk i Taipei, Tokyo og Bangkok. Junior har samtykket til at bildene blir publisert. Turen startet på OSL i går Tirsdag. Det er en ERJ-195 fra Austrian som skal ta oss til Boarding startet kl 13:34, J og S stod å gnagde på porten for å komme ombord først. Og først ble vi Ble ønsket velkommen av purser og fant våre plasser i 2C og 3A pyntet med en søt liten pute. Ut på tur, aldri sur Push-Back kl 14:06, Take-off kl 14:18. Kjekt med Seatblock på Business, men litt usosialt når man drar på tur sammen. Så vi satte oss sammen når lunsjen ble servert 22 min etter take-off. Hva vi fikk servert er jeg noe usikker på Men var noe i tomat saus, mest sannsynlig pasta. Desserten var kake med jordbærkremfyll. Businessklassen på denne flighten var på 4 rader med totalt 8 plasser. Vi var 6 stk + infant, så altså ikke helt fullt hus. Vi var ved gate kl 16:25, der kunne vi se trippel 7 som vi skulle videre med. Der var det frem med passet for en ekstraordinær kontroll, etter en sjekk kunne vi gå videre Da tok vi turen ut av flyplassen, sånn at Junior kan si han har vært på en P-plass i Østerrike. (nytt land, ny flyplass, nytt flyselskap og ny flytype) Så var det innpå flyplassen, finne EVA innsjekk for å få BP og Lounge invitasjon. Flyet skulle gå fra D gate området, for å komme ditt måtte man forbi passkontrollen. Der finnes to stk lounger man kan velge, man får ikke prøvd begge hvis man er statusløs Junior ville på Austrian sin lounge, men den var ingen høydare. Den andre er sikkert ikke så mye bedre den heller. TV kroken Positive var utsikten mot tarmac. Hadde ikke all verdens tid før avgang, så vi slapp å gro fast der. Ruslet mot gate/sikkerhetskontroll hvor det var lang kø til de slusene som skulle bak i bussen på D24 og 25. D27 som Business og statuskortholdere kunne bruke var det ingen kø Så nå sitter vi klare for boarding Fortsettelse kommer nok i morgen med EVA AIR til TPE
Riktig god tur begge to. Gleder meg spesielt til fyldig og subjektiv rapport fra junior og senior på EVA og kvalitetene ombord
God tur Syns det er så gøy med bilder av de som reiser, slik at en får et fjes bak avataren. Første gang junior sitter foran gardinen?
Artig artig! Gleder meg stort til mine små blir store nok til å få noe ut av å reise alene på tur med pappa (og at jeg orker...) God tur og husk masse bilder!
Alltid brillefint å slippe unna ei monsterkø som den på bildet God tur, karer! Det ser ut til at trivselsfaktoren er på plass
Det virker som om dere hadde en fin start med Austrian og det er jo alltid godt å kunne utnytte fordelene man har med å reise foran gardinen allerede på bakken når køen er så lang for boarding. God tur videre
Tusen Takk for alle God Tur ønsker Programmet er rimelig tettpakket, så jeg prøver å benytte vært ledig smutthull til å fortsette på reisebrevet. Holder på med neste etappe med EVA nå. Neida, vi var på tur med LH og OZ i F i fjor sommer Så egentlig et skritt bakover på rangstigen, men han koser seg masse
Da var det dags for boarding på EVA AIR BR 62 Som vanlig funket det med strategisk plassering i ventehallen for å komme først ombord (PS noen av bildene er screenshot, siden de ikke ble lastet opp på vanlig måte. Størrelsen på orginalen er under 2,5MB så skjønner ikke hvorfor det skjer) Vi ble geleidet til sete 3A og 4A, Junior liker å sitte ved vinduet. Det er 1-2-1 konfigurasjon med skråstilte seter mot vinduene og par setene i midten er skråstilt med føttene mot hverandre. Så da ble vi sittende bak hverandre Det var egentlig veldig greit å prate med hverandre, da holder det at en beveger seg for å prate. (Senior som måtte snu seg) Hadde vi sittet på midtraden ville begge måtte bevege seg fremover for å snakke forbi veggen i mellom. Pre drink ble servert etter 5 min, sikkert den samme Champagnen som ble servert under middag Veuve Clicquot LA GRANDE DAME 2006 Vi fikk utlevert pysj og tøfler, pysj overdelen har lange armer så den brukte jeg ikke siden det var litt varm kabin. Buksen satt som et skudd og var behagelig å ha på seg. Dessverre har de sluttet med Rimowa kit på inngående flights til TPE, i stedet fikk vi et Georg Jensen kit Push back var kl 18:36, og servering startet nøyaktig en time senere kl 19:36. Menyer ble delt ut Hos EVA kan man forhåndsbestille mat fra 21 dager før til 1 eller 2 dager før avreise. De har en litt utvidet pre order meny i forhold til hva man kan velge på flyet. Men av en eller annen grunn fikk jeg kun forhåndsbestilt til meg selv på EVA sine nettsider, mulig pga at Junior er under 15 år ennå. EVA har ingen offisiell mail hvor man kan prøve å ordne opp i ting og tang. Jeg prøvde først å henvende meg til EVA sin svenske agent på mail, de videresendte den til en Engelsk agent. Engelsk agenten skrev at jeg måtte ringe EVA på VIE for å ordne den bestillingen til Jr. Så da var det bare å ringe, og det gikk i orden Det som var ekstra valg for oss var (blir på engelsk, copy and past sparer tid) -Stir Fried Lamb with Cumin Served with Assorted Vegetables and Egg Fried Rice. -Grilled Pork Fillet with Demi Place Served with Pumpkin Vegetables and Potato Strudel. -Grilled Beef Fillet with Rosemary Jus and Buttered Vegetables Served with Truffled Tagliarini. Utvalget ombord var: -Viennes Boiled Beef with Apple Horseradish and Chive Dip Dauce Creamy Spinach Roesti Potatoes -Grilled Chicken with Rosemary Jus Grilled Mediterranean Vegetables Spinach Polenta Crespelle -Stir Fried Prawn with Cashew Nuts Mixed Vegetables Steamed Rice Rett nr 1: Farmers Ham and Horseradish on Rye Bread, Gorgonzola and Olive Canape Rett nr 2 Crab/Shrimp meat Avocado Salad Timbale with Chive Oil Sulten og fornøyd gutt Rett nr 3 Caramelised Pia Stup with Crispy Prosciutto Rett nr 4 Seasonal Vegetables Salad Så var det tid for hovedretten som vi bestilte på forhånd, Grilled Beef Fillet with Rosemary Jus and Buttered Vegetables Served with Truffled Tagliarini Den var faktisk veldig god, langt over det nivået man forventer på fly Desserten ble av den enkle sorten, vi begynte å bli sultene på å legge oss. Så mens vi var på badet for tannpuss ble sengen ordnet. Sengen er litt i overkant 2m, så den passet bra for en på 183 cm Nok av tilkoblingsmuligheter Våknet rundt kl 02, men slumret en times tid før frokost. Litt mer frokost. Crunchy French Toast with Apricot Ragout and Mascarpone Cheese Innflyvning til BKK Da har vi kommet frem til mellomlandingen i BKK Fortsettelse kommer nok ikke før om noen dager, da vi har fullt opp hele morgendagen