Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet hva som skjer om jeg ikke gjør noe med en schedule change? Får jevnlig påminnelse via mail og sms om å ta kontakt. I følge (ekstremt urutinert) agent trenger jeg ikke gjøre noe. Svært usikker på om det stemmer. Er kun retur innenriks som er endret, så ikke noe stor praktisk betydning (utover å miste flight).

Men, når jeg logger inn på Thai sine sider får jeg hver gang opp feilmelding om schedule change og om å reconfirm seter/mat. Som jeg gjør, men samme melding kommer opp på nytt.

Edit: Ringte agent igjen. De mener fremdeles at jeg ikke trenger å gjøre noe selv om de sender meg sms/mail, og de trenger heller ikke å bekrefte bookingen igjen i sine systemer.

Så antar det bare er SAS IT og Thai IT som ikke snakker sammen?

Last edited: 11. april 2022
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det står kanskje også at du ansees å ha godkjent endringen om du ikke svarer?

Eddie47 and Insomnia4u like this.
  3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Er akkurat det som ikke står. Antar det er pga for tight connection utland-innland (40min) på siste leg. Tenkte bare å endre retur nærmere august, siden det ikke er flere poeng-flighter den dagen (akkurat nå).

4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,285
    Bonuspoeng:
    183
    Holy maloney! Ser jeg mangler 45k Alaskapoeng for å få til en slik. Rett før jeg kjøper poengen. Neida. Joda.

5. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er en god deal. Ville egentlig booke til MLE i Oktober. QR leaser Cathay Pacific sine 777 som de flyr dit ut Oktober. Fant billetter, men fikk ikke booket (Error på siden). Skal prøve igjen - litt langt med helgetur til Sydney.

6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,710
    Bonuspoeng:
    183
    Knipset et foto av våre alles største mareritt flytype i en Sas booking :D:D:D

20220411_124128.jpg

indahla and Rscott like this.
  7. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,605
    Bonuspoeng:
    93
    First-returen via HND ble selvsagt kansellert pga Ukraina-krigen, så jeg fikk da en ny mulighet til å rebooke. Etter noen dager med overvåkning av alle mulige ruter måtte jeg bare få fiksa billetten i økonomi slik at man hvertfall kommer seg hjem.

Jeg ble lettere frustrert når jeg oppdaget dagen etter at det nå var to ledige seter i business på akkurat denne ruten..

upload_2022-4-12_17-12-33.png

Ringte opp igjen og spurte om det ikke gikk an å endre denne til business, selv om det ikke har skjedd ytterligere kanselleringer/schedule changes.
    Til min store overraskelse gikk det helt fint, og ny billett ble kjørt ut kort tid etterpå som "invol reroute" uten rekalkulering av skatter.

Husker dessverre ikke navnet på agenten, men det var hvertfall ikke Dennis :)

upload_2022-4-12_17-21-46.png

Lillegutt, Jeanette, Kalsnes and 8 others like this.
  8. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Godt å se at det finnes løsningsorienterte agenter.
    Bare så utrolig synd at kvaliteten på agentene varierer så stort.

Tenk så mye kortere telefonkøen ville vært om man ikke hadde behøvd å ringe 4-5 ganger for å få løst en sak....

9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,285
    Bonuspoeng:
    183
    Klarte ikke å slippe denne. Søkte opp på Qatar sine sider, T/R LHR-SYD koster €18301 i F. Det koster $2175 å kjøpe 90k Alaskamiles. Snakker om value!!!

10. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    930
    Bonuspoeng:
    113
    Nice! Hvilket verktøy brukte du og hvilke antall ledige plasser fant du, jeg prøver å finne TG F og finner ikke noe

Dimind and tobeornot999 like this.
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,955
    Bonuspoeng:
    293
    I det siste har ikke FP-rabatten blitt fratrukket når jeg bestiller bonusreiser hos SAS. Er det flere som har registrert dette?

Har nok poeng, så jeg kan booke, og så få poengene refundert i etterkant, men det er jo ikke meningen at det skal være sånn..

tobeornot999 liker dette
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,168
    Bonuspoeng:
    183
    Tvert imot, jeg booker ofte Europa plus med FP, senest forrige uke.

Får riktig pris (i poeng) med én gang jeg velger FP på toppen av websiden. Den kommer som standard slått på uansett, så det er bare dersom jeg vil bruke CT istedet at jeg må endre noe.

Får du ikke FP opp som valg i det hele tatt? I så fall ville jeg sjekket med SEB.

13. holmen

Likes mottatt:
    64,955
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, valget er der, og er huket av. Rabatten vises i tabellen, men når jeg skal betale så går poengprisen opp. Har skjedd to ganger nå siste uken.

14. egilw2201

egilw2201 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Brukte kun AF. De viste et ledig sete i F på flere datoer. Ringte inn til Sas som ikke klarte å finne noen ting, men omsider klarte han å finne nåla i høystakken og ferien ble plutselig en uke lenger. Det kan jeg leve med :D

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,168
    Bonuspoeng:
    183
    Så rart!

Men da høres det ut som feilen er hos SAS IT og at ikke SEB kan gjøre noe mer.

Alltid greit å ikke ha flere potensielle kontaktpunkter, hvertfall :p

16. holmen

Likes mottatt:
    64,955
    Bonuspoeng:
    293
    Feilen er hos SAS ja. Skjedde akkurat det samme for en ukes tid siden, og fikk refundert poengene på 20 minutter, via diamant-mailen.

Ville bare høre om det er flere som har opplevd det. Løsningen har jeg.

tobeornot999 liker dette
  17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,738
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert bare SAS-IT som har konkludert med at over 2 millioner tilgjengelige poeng er for mye …

18. holmen

Likes mottatt:
    64,955
    Bonuspoeng:
    293
    Sannsynligvis.

Det er jo egentlig en fordel, da folk som ikke har masse poeng ikke får booket. :p

tobeornot999, Jorge and Eddie47 like this.
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,738
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har funnet følgende flygninger på sas.no *A flygninger, det er å bemerke at SAS på siden foreslår f.eks. WAW-HND-LAX og LAX-TPE-IST…., vil Dennis eller Eldbjørg godkjenne dette?

BGO-CPH-AMS-TPE-LAX
    og
    LAX-LIS-OSL-BGO

En artig tanke når SAS selv foreslår å reise til og fra USA via Asia, da må det jo være mulig å fly hele veien rundt?
    Og i tilfelle vil prisen likevel være 130 000 poeng (t/r Europa-USA)

Tenker å teste dette over påske.

Sunnfjordingen and RoadKing like this.
  20. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Neppe.
    Problemet er at SAS sine regler er ikke hardkodet og godkjennes av den respektive agent.
    Derfor noen har fått fly F via Asia til USA for USA pris osv.

Hadde vært kanon å få multi-city søk på nett, da hadde det åpnet seg en voldsom verden av muligheter til kreativitet, men det vil neppe skje :D

tobeornot999 liker dette

Del denne siden