Nå ha du fått to alternativer, Vietnam eller Bali... Så får du ta et veddemål med deg selv om Vietnam eller Indonesia er åpnet for turister neste år i februar ...
Ble Bali Tusen takk til alle som hjalp til, spesielt til @Magnus1001 som sendte meg en PM som gjorde jobben enkel!
Bare en liten obs til dere som booker nå og tenker å flytte på routingen senere. Ettersom SAS slipper billetter 330 dager før mens ANA/EVA osv slipper 355 dager før så er regelen av endring på en utgått ct at både start og ende destinasjon skal være den samme. I mitt tilfelle hvor jeg bor i Trondheim så velger jeg å ikke booke TRD-OSL da det vil gi mindre fleksibilitet på å booke tur langt frem i tid da man er avhengig av at sas har sluppet ledig bonus billett når du skal endre på den utløpte cten.
Det er faktisk 6 CT 4 booket i dag, og 2 for en mnd siden+ 1 poengreise uten CT, så nå er vi 13 til bords på Royal villa, Park Hyatt Zanzibar. Må nok flytter over en stol fra salongen, da diningroom bare er satt opp med 12 stoler
Enig. De som venter til siste dag har sikkert sin grunn, enten god eller dårlig. Det er jo ikke uvanlig at folk prokrastinerer, men å vente helt til siste dag er altfor stor risiko. Å vente til siste dag og bestille sammen med alle andre som også venter til siste dag fører til stressende agenter som bare vil bli ferdig med samtalen fortest mulig.....
Noen som vet når EVA Air pleier å slippe billetter i business og hvor mange som slippes om gangen? Håper på å få prøvd de på veien tilbake fra Asia...
Tror EVA slipper 355 dager før ... ofte lettere å finne billetter vestover enn østover ... de flyr til flere aktuelle flyplasser AMS, VIE, CDG, LHR ....
EVA slipper 360 dager før. Stort sett 2 seter i c interkontinentalt (på ruten VIE-TPE slippes det noen ganger 9 på en gang), men noen dager slippes det ikke noen. Se her for både EVA og andre selskap i *A : https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
Ja, jeg har sett 9 seter i C med EVA, men det er til TPE som du sier. Forstår jeg det slik at man f.eks ganske greit skulle greie å finne 2 seter i C på ruten BKK-VIE også, eller er det kun til/fra TPE som gjelder?
Jeg prøvde å booke 4 seter med EVA fra TPE til VIE nå nylig. Selv om awardfares viste 9 seter på strekningen så kunne SAS gullmail kun se 3 ledige seter. Er det noen som har fått booket mer enn 3 seter i tilsvarende tilfeller?
Jeg hjalp en kompis og fikk booket 4 seter TPE-VIE for han på utreisen var det kun Turkish som kunne stille med 4 seter
Før corona og kapasiteten ble kuttet forsket jeg på tilgjengeligheten til EVA fra Europa non-stop til BKK. Da åpnet de biz tidligst 14 dager før fra LHR, 12 dager før fra AMS og 7 dager før fra VIE.
De slipper billettene til TPE 360 dager før og man kan ikke gå av i BKK, så da bestiller man til TPE og fra TPE til BKK
Dette er FRA Europa til Asia. Ser det er en direkterute mellom BKK og VIE, noen som har sett nøyere på når business slippes på den ruten?
Ja, jeg leste svaret. Det @Eddie47 snakket om var jo TIL TPE og at man ikke kunne gå av i BKK. Jeg finner dette på awardfares (og flightconnections også forsåvidt): Er denne en feil eller får denne via TPE eller har jeg misforstått?
Flere av Evas ruter til Taipei har teknisk stopp i Bangkok. Det er mulig å booke segmentene enkeltvis, men bonusbilletter i business mellom Europa og Bangkok er sjelden vare.