Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Ang. endring og avbestilling. Hver gang jeg endrer en CT-reise, så får jeg poengene tilbake først før SAS rekalkurerer og trekker poeng på nytt. Så jeg trodde at SAS må "avbestille" de leg'ene som ikke skal være med i bestillingen lenger før de booker de nye flightene. Så spørsmål er jo om man mister de utgåtte poeng når poeng returneres.

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,703
    Bonuspoeng:
    293
    Du mister ikke poengene med mindre de faktisk er utgått. Utgått CT har ingenting med det å gjøre.

runarg liker dette
  3. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg vet det. Men utrolig at en "kundebehandler" hos SAS påstår det!

Jeanette and RoadKing like this.
  4. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    På min bizbonustur til ORD alternativ via CPH, er det satt 55 minutter overgang, er dette tilstrekkelig, eller bør jeg få booket meg en tidligere avgang?

Hvor stort slingringsmonn har man evt ved forsinkelse?

Og ikke minst, siden det ikke er plusbilletter tilgjengelig tidligere på dagen enn min oppsatte avgang, får man da nedgradert seg selv på tidligere avgang dersom man ønsker å dra før?

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,703
    Bonuspoeng:
    293
    55 min transfer på CPH bør gå greit. Havner du ytterst ute på motsatt pir, bakerst i maskina og det lang kø i passkontrollen kan det bli litt nøvert. Jeg ville nok likt å ha litt mer tid, men det har jo med lounge og det hele å gjøre.
    Ad tidligere avgang i gate, er det ledig burde det gå greit når du har Plus, ihvertfall om du har EBG eller høyere. Det kan være at de kan finne på å akkedere på innsjekket bagasje om du har det.

Fleksnes liker dette
  6. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan iallefall endre en booking med utgått CT flere ganger. Jeg har selv endret to ganger på en booking, etter at CT gikk ut den 28.2. :) Men jeg fikk også beskjed om at selv om det er mulig å endre flere ganger per dags dato, så visste ikke de hvor lenge dette kom til å være tillatt. Regner derfor med at de planlegger innstramninger i denne regelen, siden de kommer med slike advarsler. (Dette var gullmailen)

Jeanette liker dette
  7. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde booke meg "ned" på en tidligere avang på telefon nå, men det gikk ikke.

8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Innen Europa legger SAS normalt ut fire seter i Plus per avgang 300 dager i forkant, så om reisen finner sted i februar 2022 kan du forsøke på nytt om noen uker.

Fleksnes liker dette
  9. Leon

Leon Raccoon City Officer

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Spørsmål ang. United award search:
    - Når jeg søker etter reise for 1 pers, så står det at det finnes 5 ledige billetter.
    - Når jeg søker samme reise for 2 pers, så vises ikke avgangen i det hele tatt.

Er det noen som vet noe om hvordan dette mysteriet fungerer? Det er spesifikt flyvninger med EVA som jeg har sett etter. Kan jeg anta at det finnes 2 ledige plasser basert på mine søk for 1 pers, når det står det er >1 ledige billetter?

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har lagt merke til det samme der hvor flyvninger med Eva vises i kombinasjon med en tilslutning, eks. OSL-VIE-TPE. Virker som om United av og til feilaktig viser tilgjengelighet for første flyvning som gjeldende for hele reisen.

Last edited: 06. april 2021
    Eriksan and Leon like this.
  11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,023
    Bonuspoeng:
    293
    Gjør et søk på feks lifemiles eller Air Canada og se hva som kommer opp av ledige billetter der. Så får du en sterkere indikasjon på hvor mye som er ledig før du ringer for bestilling.

Leon liker dette
  12. Leon

Leon Raccoon City Officer

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips. Får opp nada for EVA i LifeMiles og Air Canada når jeg søker hele strekket, men når jeg søker leg for leg, så ser det ut som det ikke finnes mer enn 1 ledig på visse legs. Antar det betyr United viser feil antall ledige billetter, som vil forklare at ting ikke dukker opp når jeg søker for 2 pax.

I LifeMiles får jeg dog opp flyvninger i Asiana og LH som ikke synes i United eller AirCanada sine søk?

Merker dette ble såpass knotete at jeg får vurdere å cashe ut for Awardfares igjen.

13. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Opplevde det samme da jeg skulle booke om reise til Bali med utgått CT. Både United og Lifemiles viser 1 ledig på EVA VIE-TPE ptp, søker man derimot O&D OSL-TPE (eller OSL-DPS) så viser United alt fra 2 til mange ledige OSL-VIE-TPE eller OSL-FRA/MUC-VIE-TPE. Tror @trygveat er inne på noe at United viser ava fra første segment på hele O&D, eller en annen form for ghost availability.

Vil legge til at det er helt normalt med bedre tilgjengelighet på enkeltsegmenter når det er del av en lengre reise, flyselskapene bruker O&D revenue management systemer.

@Leon Awardfares henter bare tilgjengeligheten fra United og Lifemiles (samt SAS når *A søket er åpent), så det er jo det praktiske med søket og varsler som er fordelen.

Leon, Insomnia4u and trygveat like this.
  14. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Hei! Håper dette er en passende tråd å stille dette spørsmålet i. Er det riktig at det nå er gratis (heller ikke gebyret på 150 kroner) å endre dato for SAS EuroBonusreiser (ja, flyr med SAS fra A til Å)?

https://www.sas.no/fleksibel-bestilling/

15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,357
    Bonuspoeng:
    113
    Ja

rgn liker dette
  16. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har et par EuroBonusreiser med SAS og én med SQ. Jeg har ikke mulighet til å endre disse selv, online. Mulig dette skyldes at vi har lagt til et spedbarn via telefon etter bestilling. Har andre mulighet til å endre EuroBonusreiser med SAS selv på SAS.no?

17. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,357
    Bonuspoeng:
    113
    Rene SAS-reiser kan endres på nett, men ikke *A-reiser, må da ringe SAS.

18. SInn

SInn Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    hva har du endret og hvorfor fikk du lov? Slik jeg har forstått det får en bare endret tidspunkt, ikke destinasjon, om UD fraråder reise til det landet. Som i dag er pr 15. mai

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Man får endret tidspunkt uten å endre destinasjon uansett. Hvis det frarådes reise for avreisedato får man vel i tillegg endret destinasjon, eller man kan eventuelt kansellere billetten og få 30 dagers utvidet gyldighet på utløpt CT.

20. SInn

SInn Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Var det jeg trodde også, men fikk Nei når jeg ringte. Men det setter vi vel på kontoen av inkompetente ansatte hos SAS. Får ringe igjen i morgen.

Del denne siden