Jeg har endret tidspunkt for reise to ganger. Jeg har ikke endret destinasjon eller klasse. Det har ikke vært snakk om noen årsak for å endre. Jeg sendte bare mail og sa jeg ville endre og så fikset de det (to ganger)
Har du endret datoer hvor du har sett av kalenderen at det finnes like bonusbilletter med tanke på reiseklasse, eller har de åpnet opp bonusbillettertil deg i lik klasse?
Hei! Hva er folkets erfaring med TK i business og slipp av seter. Jeg finner en reise med 4 seter ledig, men trenger 5. Så spørsmålet er egentlig om noen har sett at K slipper flere seter ved en senere anledning og evt når slikt skjer?
Det virker som om du treffer her. Gjelder først og fremst innkommende longhaul til FRA/MUC ja. Her er noen nylige bookinger jeg har gjort og utfall Fikk LH I på OSL-FRA-ICN videre med Asiana. Fikk LH X på ICN-FRA-OSL med ankomst FRA med Asiana Fikk LH I på BRU-FRA-OSL med ankomst BRU med ANA Fikk LH X på HND-FRA-OSL med ankomst FRA med ANA Fikk LH I på CDG-FRA-OSL med ankomst CDG med EVA Kan se ut som om man lettere kan få LH I dersom man flyr inn til en annen Europeisk by først for deretter å connecte gjennom Tyskland.
Uten at jeg har mer å gå på enn en magefølelse rundt dette virker det også som det er lettere å få LH I for eksempel FRA-OSL med innkommende ikke-LH-selskap nærmere avgangsdato, men når man snapper opp First-seter snaue året før avreise så får man som oftest LH X.
Mine datapunkter. Alle billettert, ikke alle gjennomført: NOV18: LH X etter TG O BKK-MUC NOV18: LH I etter TG O BKK-MUC NOV18: LH X via DUS etter OZ O ICN-FRA FEB20: LH X via CPH etter SQ O SIN-FRA MAI21: LH I etter NH O HND-MUC K
Fikk endret i dag, traff en litt mer kompetent agent. Men fikk beskjed om at det bare er mulig en gang, men står ingenting om det på sas.no.
Jeg har fått beskjed av to forskjellige personer at man kan endre flere ganger. Men jeg forholder meg alltid til gullmailen. Det er kun i nøden jeg ringer inn.
Jeg prøver å få til en connection i USA - med United har så lite billetter ute for poeng om dagen. En mulighet er å connecte via Canada (siden Air Canada har flere ledige plasser). Spørsmålet blir da hvordan vil en US-til-US transfer fungere der? I prinsippet er du jo da forsatt i USA hvis man bare kan bli på "amerikansk" side av gatene - men er det mulig ? Det finnes jo ikke noe info på flyplassenes nettsider om dette selvsagt - fordi ingen vil jo fly på den måten...... (bortsett fra en tulling på bonusbillettreise....)
Jeg har gått gjennom US immigration i Vancouver (som kjent ligger det i Canada) da jeg hadde mellomlanding i Minneapolis og startet i Seattle, men dette er ganske mange år siden. Mener å huske at jeg landet på domestic i USA igjen, siden all papirarbeid allerede var unnagjort.
Var så heldig å få tak SAS biz til ønsket destinasjon her om dagen. Booket enveis med EB-poeng. Sitter nå å venter på at retur skal bli tilgjengelig. Hva gjør jeg i praksis for å få retur på samme booking for å unngå å betale enveis pris begge veier? Hvis billetter blir tilgjengelig etter stengetid på tlf så er det vel ikke mulig å legge til retur på samme booking? Kan jeg booke enveis på nett og ringe påfølgende dag for å avbestille og booke på nytt?
Det enkleste er å booke en tur/retur med en gang (feks retur samme dagen) - så kan du enkelt selv endre returen på sas.no når den returen du vil ha blir tilgjengelig. Du kan nok trygt avbestille din enveis reise og så booke den som t/r med engang - du skal ha veldig uflaks hvis noen andre rekker å booke plassene i de sekundene det tar.
US Immigration i Canada har jeg også gjort - så det er uproblematisk. Det jeg lurer på er om man må ut av denne sonen og inn igjen gjennom US immigration når man kommer med en flight fra USA og skal ut igjen med en flight til USA. I prinsippet burde man da ikke trenge å gå gjøre annet enn å gå fra gate-til-gate, men jeg mistenker at dette ikke er en helt vanlig måte å fly på
Det er alltid en liten risiko for at kanselerte award billetter ikke blir tilgjengelige med kanselering.
Når man bestiller med ct og skal endre fks returen, opplever jeg at ct ramler ut av bestillingen og at jeg må kansellere hele opprinnelige reisen og bestille på nytt med huke av på ct som har kommet tilbake til profilen. Er dette standard, eller en feil jeg gjør underveis? Regner med det er standard med tanke på ct sin utløp.
For et par år siden var det en post i annet forum fra en som ble nektet innsjekk i HNL med Eurobonus-billett HNL-YVR-EWR-OSL, med begrunnelse om at transfer US-CA-US ikke var tillatt. Usikkert om vedkommende bare traff en overivrig person i innsjekk eller om SAS hadde utstedt en ulovlig billett. Løsningen der ble iallfall ombooking til HNL-SFO-CPH-OSL neste dag.
Er du gull eller diamant er kundeservice døgnåpen. Hvis ikke kan du ringe kundeservice i USA i dennes åpningstid. Og som noen sier så kan du legge til en midlertidig retur nå, selv om denne er i Go eller Plus og så endre selv på sas.no senere.