Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager, den kontoen er full. Du får finne en annen.
     
  2. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har endret tidspunkt for reise to ganger. Jeg har ikke endret destinasjon eller klasse. Det har ikke vært snakk om noen årsak for å endre. Jeg sendte bare mail og sa jeg ville endre og så fikset de det (to ganger) :)
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,301
    Bonuspoeng:
    183
    Har du endret datoer hvor du har sett av kalenderen at det finnes like bonusbilletter med tanke på reiseklasse, eller har de åpnet opp bonusbillettertil deg i lik klasse?
     
  4. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har booket om til bonusbilletter som jeg fant i kalenderen :)
     
    Maggie liker dette
  5. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,221
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Hei! Hva er folkets erfaring med TK i business og slipp av seter. Jeg finner en reise med 4 seter ledig, men trenger 5. Så spørsmålet er egentlig om noen har sett at K slipper flere seter ved en senere anledning og evt når slikt skjer?
     
  6. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker som om du treffer her. Gjelder først og fremst innkommende longhaul til FRA/MUC ja. Her er noen nylige bookinger jeg har gjort og utfall

    Fikk LH I på OSL-FRA-ICN videre med Asiana.
    Fikk LH X på ICN-FRA-OSL med ankomst FRA med Asiana
    Fikk LH I på BRU-FRA-OSL med ankomst BRU med ANA
    Fikk LH X på HND-FRA-OSL med ankomst FRA med ANA
    Fikk LH I på CDG-FRA-OSL med ankomst CDG med EVA

    Kan se ut som om man lettere kan få LH I dersom man flyr inn til en annen Europeisk by først for deretter å connecte gjennom Tyskland.
     
    Leon, Flymunda, SInn and 3 others like this.
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,542
    Bonuspoeng:
    183
    Uten at jeg har mer å gå på enn en magefølelse rundt dette virker det også som det er lettere å få LH I for eksempel FRA-OSL med innkommende ikke-LH-selskap nærmere avgangsdato, men når man snapper opp First-seter snaue året før avreise så får man som oftest LH X.
     
    Flymunda liker dette
  8. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,206
    Likes mottatt:
    5,296
    Bonuspoeng:
    183
    Mine datapunkter. Alle billettert, ikke alle gjennomført:

    NOV18: LH X etter TG O BKK-MUC
    NOV18: LH I etter TG O BKK-MUC
    NOV18: LH X via DUS etter OZ O ICN-FRA
    FEB20: LH X via CPH etter SQ O SIN-FRA
    MAI21: LH I etter NH O HND-MUC

    K
     
    Flymunda and Insomnia4u like this.
  9. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk endret i dag, traff en litt mer kompetent agent. Men fikk beskjed om at det bare er mulig en gang, men står ingenting om det på sas.no.
     
  10. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått beskjed av to forskjellige personer at man kan endre flere ganger. Men jeg forholder meg alltid til gullmailen. Det er kun i nøden jeg ringer inn. :)
     
    Maggie liker dette
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøver å få til en connection i USA - med United har så lite billetter ute for poeng om dagen.

    En mulighet er å connecte via Canada (siden Air Canada har flere ledige plasser). Spørsmålet blir da hvordan vil en US-til-US transfer fungere der? I prinsippet er du jo da forsatt i USA hvis man bare kan bli på "amerikansk" side av gatene - men er det mulig ?

    Det finnes jo ikke noe info på flyplassenes nettsider om dette selvsagt - fordi ingen vil jo fly på den måten...... (bortsett fra en tulling på bonusbillettreise....)
     
  12. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har gått gjennom US immigration i Vancouver (som kjent ligger det i Canada) da jeg hadde mellomlanding i Minneapolis og startet i Seattle, men dette er ganske mange år siden. Mener å huske at jeg landet på domestic i USA igjen, siden all papirarbeid allerede var unnagjort.
     
  13. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Var så heldig å få tak SAS biz til ønsket destinasjon her om dagen. Booket enveis med EB-poeng. Sitter nå å venter på at retur skal bli tilgjengelig. Hva gjør jeg i praksis for å få retur på samme booking for å unngå å betale enveis pris begge veier? Hvis billetter blir tilgjengelig etter stengetid på tlf så er det vel ikke mulig å legge til retur på samme booking? Kan jeg booke enveis på nett og ringe påfølgende dag for å avbestille og booke på nytt?
     
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det enkleste er å booke en tur/retur med en gang (feks retur samme dagen) - så kan du enkelt selv endre returen på sas.no når den returen du vil ha blir tilgjengelig.
    Du kan nok trygt avbestille din enveis reise og så booke den som t/r med engang - du skal ha veldig uflaks hvis noen andre rekker å booke plassene i de sekundene det tar.
     
    Sprinkle liker dette
  15. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    US Immigration i Canada har jeg også gjort - så det er uproblematisk. Det jeg lurer på er om man må ut av denne sonen og inn igjen gjennom US immigration når man kommer med en flight fra USA og skal ut igjen med en flight til USA. I prinsippet burde man da ikke trenge å gå gjøre annet enn å gå fra gate-til-gate, men jeg mistenker at dette ikke er en helt vanlig måte å fly på :)
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Det er alltid en liten risiko for at kanselerte award billetter ikke blir tilgjengelige med kanselering.
     
  17. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Med SAS - ett år frem i tid - ganske liten....
     
    tobeornot999, 1884derby and Xflipper like this.
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,301
    Bonuspoeng:
    183
    Når man bestiller med ct og skal endre fks returen, opplever jeg at ct ramler ut av bestillingen og at jeg må kansellere hele opprinnelige reisen og bestille på nytt med huke av på ct som har kommet tilbake til profilen.

    Er dette standard, eller en feil jeg gjør underveis?
    Regner med det er standard med tanke på ct sin utløp.
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    For et par år siden var det en post i annet forum fra en som ble nektet innsjekk i HNL med Eurobonus-billett HNL-YVR-EWR-OSL, med begrunnelse om at transfer US-CA-US ikke var tillatt. Usikkert om vedkommende bare traff en overivrig person i innsjekk eller om SAS hadde utstedt en ulovlig billett. Løsningen der ble iallfall ombooking til HNL-SFO-CPH-OSL neste dag.
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,542
    Bonuspoeng:
    183
    Er du gull eller diamant er kundeservice døgnåpen. Hvis ikke kan du ringe kundeservice i USA i dennes åpningstid. Og som noen sier så kan du legge til en midlertidig retur nå, selv om denne er i Go eller Plus og så endre selv på sas.no senere.
     
    Last edited: 12. april 2021
    Sprinkle liker dette

Del denne siden