Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Booka meg billetter til Seychellene i desember i går. Når jeg skulle forsøke å reservere seter idag, får jeg opp følgende: "confirmation code xxxxxx - pending"

    Når jeg forsøker i appen til ET får jeg opp "Please note that this booking is not ticketed"

    Er dette noe jeg bør være bekymret over? Har fått tilsendt billett fra sas, poeng og penger har blitt trukket osv?

    ticket.png
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,656
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde ikke stresset. Hvis det er en CT booking får du ikke gjort noe uansett. Har opplevd at det har tatt flere dager til SAS sitt backoffice å billetere endringer, særlig i det siste.

    Sjekk i morgen om du kan reservere seter, hvis ikke ta kontakt med CT i morgen eller fredag?
     
    artanis liker dette
  3. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Var det jeg trodde. Er lenge til reisen, så da venter jeg bare noen dager. Takker!
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Sas stokker noe voldsomt rundt om dagen på reiser kommende høst/vinter :( Kommer ingenting på mail, men om man sjekker appen og nettsidene så ser man at det kuttes noe voldsomt i direkte avgangene fra Osl til mange byer i Usa (har kun sjekket dit) Det oppdateres i appen A340-300 og når man ser i sas kalenderen står det ikke tilgjengelig på direkte rutene og ` alle ` bortsatt fra Sas sin kundeservice skjønner at avgangen ikke blir noe av. Unnskyldninger som at Lige nu er der lukket ned for salg af flere billetter, kunne de spart seg
     
    Insomnia4u liker dette
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger ute en artikkel om at SAS holder på med en gjennomgang og at kanselleringer varsles 28. og 29.4, de gjennomgår hele sommerprogrammet og krymper en god del..
     
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Det her handler om høst og vinterprogrammet. Når de tar vekk muligheten til å kjøpe en avgang, hva er da sjansen for at den gjennomføres? Hvorfor ikke bare kansellere den direkte, en slutte selge billetter så de slipper prøve flytte avgangen man har bestilt.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,585
    Bonuspoeng:
    293
    Er der enda flere endringer på sommerprogrammet på gang?
     
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Enkelte flyvninger i sommer skal ha fått flytype endret tilbake fra 737-700 og blitt åpnet opp for salg igjen, så det er nok ikke 100% avgjort før avgangen kanselleres.
     
    holmen and Maggie like this.
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Svaret er trolig knyttet til at de skulle igjennom hele ruteprogrammet for mai-august, og jeg vil tippe at det ikke går på en og en flight, men pr destinasjon osv. og så er det en "stor rød knapp" til slutt for å eksekvere planleggingen etter at den er kvalitetssikret. Det er ikke snakk om å kansellere en og noen flighter, men maange.
     
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    De har tatt bort samtlige direkteavganger Osl-Mia mandager så langt kalenderen går. I tillegg har de fjernet flere direkte avganger osl-ewr-osl. Bare de to destinasjonene jeg har sjekket
     
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    De tar hele Europa og innenlands Norge også....
     
    Maggie liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Har en tur til Tromsø i mai, der er 4 av 4 flighter endret. Først ble 3 stk endret til 737-700, og nå er alle endret til nye tidspunkt. Reiser fra BOO til OSL et par timer før jeg reiser fra TOS til BOO. :rolleyes:
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,585
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg må nok følge med de nærmeste dagene :eek:
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Og det har ikke kommet mail eller sms om endringer, jeg så det tilfeldigvis i appen.
     
    Maggie liker dette
  15. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm... Jeg ser også at vi nå har fått 737-700 på vår plan B-reise til Larnaca i sommer, og A340-300 på en flyvning til Tokyo i oktober. Det er ikke lenger mulig å booke reise til Larnaca på samme dato, men Tokyo derimot er fortsatt mulig.

    Vi må vel finne en ny plan B. Heldigvis ser det fortsatt lyst ut for vår hemmelige plan A, og vi har også en plan C :)
     
    Last edited: 28. april 2021
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    SAS skulle sende ut meldinger 28-29.4 leste jeg, etter at de hadde vært igjennom hele programmet som har vært under arbeid siste uke..
     
    kaiarne and holmen like this.
  17. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er fortsatt ikke mulig å booke Singapore Airlines med SAS poeng ? (selv ikke via telefon som det var en stund...)
     
  18. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Logget akkurat på sas.se, og bookingen til Larnaca har nå status "inställd"... Det var utreise 26.06 og retur 03.07. Dukker vel opp en mail snart.
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ei heller Thai biz på lang tidshorisont (utenom lokalt i Asia)
     
    Last edited: 28. april 2021
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man booke Thai biz med poeng lokalt i Asia langt frem i tid nå? :eek:
     

Del denne siden