Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det er noe sånt jeg mistenkte kanskje kunne være tilfelle.... det er jo bare bonustullinger som ville finne på å booke en slik reise....:)
     
  2. Leon

    Leon Raccoon City Officer

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Fant noen flights med EVA på ruten AMS-TPE, som er oppført med 777-300ER. Ser ut som den i dag flys med 787 med ny og fancy kabin. Er det noen som vet om de pleier å ha 777 i planen og senere switche til 787, eller om det er en permanent endring?
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    Det er så lite belegg og trafikk for tiden at bl.a EVA bruker de mest økonomiske flyene nå ....
    Hva som skjer når reisen din skal gjennomføres vet vi vel ikke nå.
     
    Leon liker dette
  4. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Da kan jeg vel egentlig bare avbestille den utreisen jeg allerede har hvis det dukker opp en interessant retur, satse på at de ikke forsvinner og så legge inn helt ny booking t/r?
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Som @TomF66 skriver er det liten sjanse for at noen andre få booket Eb reisen om du kansellerer en reise langt fram i tid. Men vær klar over at det ikke er noen absolutt automatikk i at billetten legges ut umiddelbart. Hvis du sjekker avbestillingstråden her inne vil du se at det er blandete erfaringer med at billettene blir synlige for ny booking umiddelbart ved kansellering. Så hvis du vil være sikker er det best å booke en tur retur umiddelbart, om det ligger billetter ute, eller å booke en enveis reise og så forandre denne når det slippes billetter for retur.
     
    Sprinkle and Insomnia4u like this.
  6. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Hva mener du når du skriver at jeg bør booke «....eller enveis reise og så forandre...» Jeg har allerede en enveis reise til destinasjon, får jeg da på et enkelt vis lagt til retur?
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mente akkurat det du har gjort. At en enten tar bookingen i 2 skritt. booker en utreise når den slippes som en enveisreise, og så legger på en retur når det slippes.
     
    Sprinkle liker dette
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    eller at en booker en tur retur reise, men at en av flightene ikke er ideel, eller en reise du ønsker å gjennomføre, men at den er booket med forventning om å forandre en eller fler av segmentene når disse slippes.
     
    Sprinkle liker dette
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det bare å ringe SAS straks returen finnes. Har du EBD/EBG er det døgnåpent.
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Kundesenteret skal være midlertidig stengt mellom 23 og 07, også for statuskunder. Hvor lenge osv vet ikke jeg.
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Døgnåpen kundeservice ble forbedret bort for en tid tilbake. Er det gjeninnført nå?
     
  12. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Dyttet ned til sølv i månedsskifte mars / april :( (give away status). Noen som vet åpningstid for de uten EBG?
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke fullt så lenge.
     
    Sprinkle liker dette
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg så en som for en dag eller to siden skrev at 24t fantes. Umulig å finne noe konkret på sas.no - hva utvidede åpningstider er ikke så lett å vite:
    Åpningstider:
    Man–fre: kl. 07.00–19.00
    Lør: 09.00-17.00
    Søn: 09.00-18.00
    EuroBonus Gull/Diamant: Utvidede åpningstider
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, 24/7 ble endret til det noe uspesfikke "utvidede åpningstider" i fjor vår/sommer. Det var stengt da jeg prøvde i ringe inn klokken 02:00 en gang i høst, men det kan ha endret seg igjen nå.
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    I følge SAS kundeservice chatt i dag er all all telefonkontakt stengt mellom 23 og 07. Også for statuskunder. Noe som også er min egen erfaring fra hele våren/vinteren.
     
    RoadKing and trygveat like this.
  17. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Du bør booke den igjen som t/r med engang hvis du vil ha den utreisen - noen kan jo booke den.

    ......men du kan booke med en retur som er annerledes enn den du vil ha og bare endre returen når din returdag er tilgjengelig.
     
    Sprinkle liker dette
  18. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Hva kan vi gjøre med disse &%##&%¤ som svarer på SAS "kundeservice" telefon?
    Jeg har tidligere skrevet om en CT som gikk ut 31. mars der jeg booket en tur i C til LAX for å få aktivert den. Jeg booket tur og retur samme dag. En uke senere åpnet det seg en retur noen dager etter, og jeg ringte inn for å endre bookingen. Det går jo ikke å endre online når det gjelder en utgått CT. Det gikk fint, men jeg fikk beskjed om at den nå var låst, siden jeg hadde brukt opp min ENE endring etter utløp. Jeg har skrevet om det her tidligere. De ville ikke høre på at jeg sa at reglene ikke sier noe om EN endring.
    I dag åpnet det seg en perfekt retur. Jeg ringte inn med en gang for å booke om, men fikk samme beskjeden. "Du har alt endret EN gang, og da kan du ikke endre mer på en utgått CT". Jeg refererte igjen til reglene, men fikk bare et surt svar.
    Så jeg skrev en e-post til den Danske Diamant mailen og spurte, med fare for at plassen skulle bli borte i mellomtiden. Jeg fikk raskt svar fra Janni: "Selvsagt skal jeg ordne det. Jeg skal endre returen med en gang"!
    Fantastisk! Men hvordan kan disse folkene jobbe på "kundeservice" telefonen?
     
    paron, RoadKing and Maggie like this.
  19. Ghostviking

    Ghostviking Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle sammen! Jeg har brukt Expert Flyer for å finne billetter for CT bestilling i et par år nå, men jeg ser dere skriver om Award Fares og et par andre ting. Vi reiser først og fremst på biz pga. lite barn, vi har aldri forsøkt F. Bør jeg bytte abo fra Expert Flyer, eller hvordan er det egentlig best å gjøre det nå før man ringer den nye og "mindre service-innstilte" CT-telefonen i SAS?
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,660
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Fordelen med Awardfares er først og fremst at de lar deg søke 365 dager fram i tid mot Expertflyer sine 337 dager. I tillegg synes noen at måten man gjennomfører søk på awardfares.com er mer brukervennlig enn på expertflyer, ihvertfall hvis man skal søke for mange datoer, men denne fordelen har nok blitt noe redusert nå som fler bruker Awardfares og det tar mye lenger tid før man får svar på søkene. Du mister også noe funksjonalitet fra expertflyer, som søk på betalklasser og seat map. Jeg har uansett jevnt over vært veldig fornøyd med Awardfares, bortsett fra at jeg merker at tjenesten er mer belastet og tregere enn før.
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden