Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,023
    Bonuspoeng:
    293
    Leste du posten til @Eriksan ?

mrt liker dette
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,504
    Bonuspoeng:
    293
    Vi hadde i fjor flybilletter AMS-TPE og TPE BKK med EVA, men siden flaggermusene i Kina var begynt å støve det til tenkte vi det kunne være en god ide å sløyfe TPE og gå av i BKK og spurte Vibeke om det var mulig ..
    Svaret fra Vibeke var klart, selv om dere har businessbilletter AMS-BKK-TPE-BKK så har dere ikke AMS-BKK ... men dere kan fly Thai FRA-BKK ...

mrt liker dette
  3. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Du tenker på denne?
    Med fare for å fremstå som er kverulant, så snakker han om «tilgjengeligheten til EVA fra Europa non-stop til BKK». Jeg lurte på om dette gjaldt for motsatt vei også, for det er jo flere strekninger hvor det slippes billetter forskjellig den ene veien vs motsatt.

Det bunner vel i at jeg må visstnok få ting inn med teskje. Da skjønner mer av EVA sine tider i BKK, hvorfor de flyr 02 på natta.

Takk for at dere gidder å prøve å få meg til å forstå. Ikke lett når man ser seg blind i mest mulig optimal rute.

No hard feelings, ok? Det er tross alt påskeaften :rolleyes:

4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,023
    Bonuspoeng:
    293

Yepsi Pepsi og påskeøl Skål:)

Med den kunnskapen kan du jo booke en VIE-TPE-BKK eller omvendt lang tid i forveien og så korte inn ruta om det slippes seter direkte til BKK kort tid før avreise.

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det blir en slags spesialvariant av married segments, så SAS får ikke delt den opp uten at det er ledige bonusbilletter på strekningen man ønsker å reise.

Eddie47 liker dette
  6. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er erfaringene til folk med å by på upgrade på sas bonusbilletter? Fra plus til biz

RoadKing liker dette
  7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,023
    Bonuspoeng:
    293
    Generelt gode, for min del. Den gangen før jeg hadde MC rabatten. Det er en egen tråd på forum som omhandler akkurat det temaet. Som naturlig nok er rimelig død. Men du kan jo se litt trender der. Selv har jeg bare erfaring fra langruter.

Fleksnes liker dette
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,701
    Bonuspoeng:
    293
    God erfaring både på Long og Short haul. Tidspunkt er viktig faktor.

Fleksnes liker dette
  9. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor byr man på upgrade (link)?
    Lenge siden jeg brukte det, og finner det ikke igjen...

10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,504
    Bonuspoeng:
    293
    Du finner det på "Mine bestillinger" på sas.no eller nederst på reisen din i appen

Origo liker dette
  11. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, takk.
    Da er det nok foreløpig utilgjengelig.
    Finner bare sete/bagasje/biodrivstoff og kjæledyr.

12. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Tidligere bud. jo bedre?

13. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Origo liker dette
  14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,023
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke sett noen som kjenner algoritmen og tildelingen av oppgraderte seter. Eller som kan forklare denne etter en kjent formel.

Men. Status gir fordel, dvs at budet veies tyngre. Tidligere bud har ofte lavere poengsum som laveste bud.( Men ikke alltid). Bud kan trekkes og legges inn igjen. Så hvis du byr og ombestemmer deg, eller ser at budgrensen er sunket kan du revurdere egen budgivning. Også handler det selvfølgelig om tilbud og etterspørsel. Fredag ettermiddag til Miami må du regne med at kabinen er full foran før eventuelle oppgraderinger vurderes, feks.

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,701
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, jeg tenkte på det som @ccurrahee sier. Velg upopulære avganger. F.eks er avganger i 15 tiden en fredag fra Oslo til Trondheim vanskeligere enn en avgang i 11 tiden samme dag.
    For å fortsette Miami eksempelet, utreise til MIA en mandag eller tirsdag gir bedre odds enn torsdag/fredag.

16. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har forslag til rute som kan være mulig å få til med utreise i romjulen 2021? Må booke om en CT pga avbestilling og sliter med å finne muligheter. Er veldig fleksibel på sted så lenge det er varmt og deilig og helst litt mer å finne på en Granca :) Avreise en gang etter 24 desember.

17. gzegorz

gzegorz Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,
    har vært ute av gamet siden corona inntraff, men prøver nå å booke en reise til mine foreldre til Sidney i C eller F i jan/feb 2022, ca 30 dagers tur, men får ingen treff på hverken United eller awardfares.. Noen tips? Er det ikke billetter å oppdrive eller gjør jeg noe feil?

18. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Du bør søke på enkeltstrekk. Dvs i Sydneys tilfelle, så er det avganger fra BKK, PEK, HND/NRT og ICN som er aktuelle. Tidligere har jo mange benyttet Singapore Airlines for fly til Sydney, men enn så lenge så er det ikke mulig å booke bonusbiletter med de.
    Etterpå kan du søke på tilslutningsflighter til de nevnte flyplassene fra Europa.

shadow and Leon like this.
  19. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er jeg ganske lei av uvitende folk hos SAS - som selv tror at de er eksperter. For dette kan vel umulig være riktig?

Jeg booket en tur til LAX med CT 31. mars, bare så den ikke gikk ut på dato. Utreisen var grei, men hjemreisen samme dag booket jeg bare for å få brukt CT før utløp og så endre den senere.
    I dag så jeg en retur som passet og prøvde å endre online. Det var umulig. Så jeg ringte inn. Samtalen gikk omtrent slik:

- Jeg ønsker å endre returen på en bonus billett til LAX med SAS der jeg har brukt CT som gikk ut 31. mars. Jeg har sjekket at det er ledig, men får ikke gjort det online. Kan du hjelpe?
    - Bonus billetter kan aldri endres online!
    - Jo, det har jeg gjort flere ganger.
    - Nei, dette er nytt fra november i fjor.
    - Jeg har endret online etter det, men OK. Kan du hjelpe meg.
    - Ja, men da har du brukt opp din ENE endring. Du kan ikke endre den igjen.
    - Er du sikker på det? Jeg har skjønt at jeg kan endre igjen hvis det er samme reise og klasse?
    - Selvsagt er jeg sikker! Dette er den eneste endringen du kan gjøre.
    - OK. Men hvis jeg MÅ endre den senere så sier du at jeg mister CT, men jeg kan jo da avbestille og få igjen poengene. For så å booke en ny tur med FP?
    - Nei, det kan du ikke. Endring og avbestilling er det samme. Avbestiller du senere mister du poengene.
    - Det tror jeg ikke noe på.
    - (surt..) Så du vil ikke endre nå?
    - Jo, gjør det. Så tar jeg problemene med endring senere hvis det bir aktuelt!

Her må det vel være mye som ikke stemmer?

20. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det noen som skulle hatt sparken ja. Dårlig kundeservice i kombinasjon med manglende kunnskap. Ufattelig at de ikke har kontrollrutiner for å få luket bort slike mennesker som tross alt er i en servicefunksjon.

runarg liker dette

Del denne siden