Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,828
    Bonuspoeng:
    183
    Tja... kommer an på kundeservice. Det kan gå, men også ikke. Ofte må man ha deres kode for å legge til CT.

2. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Nå må du ha både sikkerhetskoden og tilgang til mobilen til den som eier CT-en, fordi SAS sender en engangskode dit når CT skal brukes. Begge deler må være tilgjengelig under bestillingen.

3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,262
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke noe problem. Heldigvis er jeg og fruen gift og har godt samarbeid, hehe.

Jeg ønsker bare å booke en tur nå, der retur ikke er tilgjengelig. Ønsker da å vente med å overraske før returen er i boks. Og da kan hun ikke vite om det... Må være sikker på at det går å booke fra meg, dermed legge på CT fra henne i etterkant. Ellers ryker det da...

Lillegutt and Preference like this.
  4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,828
    Bonuspoeng:
    183
    Med SAS kundeservice er ingenting sikkert, men har du koden hennes tilgjengelig skulle det gå bra.

DJasko liker dette
  5. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,745
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gjorde dette i oktober i fjor. Booket fra min konto og fikk senere lagt på CT fra samboers konto som er i samme pool. Du må bare ha sikkerhetskoden hennes. Tror jeg hadde to eller tre forsøk før noen fikk det til.

DJasko liker dette
  6. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    For en bestilling før 1. oktober. Jeg har allerede en bestilling inne på 4 personer i plus til statene som jeg ønsker å oppgradere om mulig.

Jeg ser etter business, og det kommer opp fra OSL, men ikke fra AES. Men plus kommer opp fra AES hele veien (samme legs OSL - CPH og videre)
    Er ikke dette rart? For selv om det kanskje registreres som annen bookingklasse på de andre legs-ene, så er det jo samme produktet, utenom siste leg i "ekte business".
    Kundeservice sa bare at der ikke var ledige business, selv om der definitivt er ledige om jeg søker fra OSL, CPH osv.
    Tidligere når jeg har endret til BIZ etter at det har blitt tilgjengelig, så har resten av turen blitt endret fra plus til biz i samme slengen, men det er jo bare en tekstendring i praksis, og samme seter og service.

7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

noen som vet om hvorfor KLM tar seg betalt i business på long houl?

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,347
    Bonuspoeng:
    293
    De gir ikke bort flybilletter gratis, mener du?

Jeanette liker dette
  9. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Når man har kjøpt billetter og går inn for å velge et random sete valg så står det at man må betale. Syns det er helt merkelig.

10. holmen

Likes mottatt:
    75,347
    Bonuspoeng:
    293
    Må ha status for å velge seter. Dette er rapporter mange ganger. Om ikke status ligger riktig inne på alle flighter, så får man ikke valgt seter gratis.

Jeanette liker dette
  11. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,745
    Bonuspoeng:
    183
    Fordi de har muligheten til å tjene noen ekstra kroner. Velkommen til 2025, hvor kapitalismen lever i beste velgående og de fleste flyselskap tar betalt for setevalg, også i biz. Har du status slipper du i de fleste tilfellene unna.

Qatar selger sine billigste biz-billetter uten loungertilgang til og med. Aller ‘verst’ er Zipair som selger biz-billetter uten noe annet en setet (som også er uten IFE), ikke engang maten er inkludert.

Last edited: 07. juni 2025
  12. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,173
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tar dette sitatet over her for å unngå avsporing på en annen tråd :p

Vi var i samme situasjon, så derfor brukte bestevennen min og jeg usa som transittland i stedet for som destinasjon. Vi syntes det var verdt å betale 10’000 poeng ekstra for å komme oss videre til Brasil, i stedet for å reise innenlands i usa eller til Mexico med skyhøye gebyrer. (2’000 kr for skatter og avgifter på bonusbilletter per pers:confused:)

Vi kommer nok å gjøre det samme i minst 3 år. Vi bruker mindre penger i Brasil på 3 dager enn i usa på et dag på alt (mat, hotell, uber osv.)

For de som ikke ønsker å reise til usa, kan benytte usa som transitt og flyr videre til andre landene rundt som Canada, Mexico, Panama osv. :cool:

13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,263
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk nylig en endring i reiseplanen (Schedule change) på en kommende bonusreise i business class. Da jeg logget inn, klarte jeg å endre datoene slik at jeg både fikk fire ekstra feriedager og beholdt setene på rad 1. Dette gikk overraskende lett, og jeg lurer på om det er en nylig forbedring i systemet jeg ikke har fått med meg? Den opprinnelige endringen var ganske liten. For ordens skyld: jeg er Diamant, hvis det skulle ha noe å si.

Har Vibeke tatt over Sas IT? :p

Lillegutt, biaop, Teknolai and 2 others like this.
  14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    SAS aktiverte modul for selvbetjent ombooking ved ruteendringer tidligere i år. Denne lar deg velge nokså fritt blant ledige avganger +/- 3 dager og gjør (enn så lenge?) ikke forskjell på revenue og bonus.

Lillegutt, Flymunda, Teknolai and 6 others like this.
  15. holmen

Likes mottatt:
    75,347
    Bonuspoeng:
    293
    Tydeligvis en forbedring. Fikk samme på en tur til MIA i januar. Endret fra en håpløst lang stopp i ARN til en kort stopp på CPH, dagen før. Dette kan vi like!

16. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    362
    Bonuspoeng:
    63
    SAS bonusreise med stopover i CPH på vei tilbake fra Spania til Oslo. kan jeg ringe og få CPH-OSL dagen etter? som man gjorde med award reiser

17. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,720
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan ringe og bestille reise med lengre tid mellom flygninger enn du får bestilt på nett ja, ev. ringe og endre eksisterende bestilling mot 250kr gebyr per pers. Normalt må stopp være under 24 timer, men SAS skal også tillate faktisk "stopover" i CPH, som betyr stopp over 24 timer, opptil maks 72 timer.

18. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    362
    Bonuspoeng:
    63
    oj det var flott! men dessverre kun på transatlantisk reiser

19. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,720
    Bonuspoeng:
    183
    Nei:
    ...og Europa. Hvis du for eksempel reiser til Amsterdam, Paris, London, Roma eller Helsinki, kan du besøke København i opptil 72 timer uten ekstra kostnad.

Storbaba and XIII like this.
  20. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,979
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder Europa også, men bare hvis du er på vei til eller fra USA, Canada, Japan slik jeg leser det (dessverre)

Nordlands liker dette

Del denne siden