WF er raske med å først gi varsel og deretter tvangskansellering av doble bookinger, har aldri opplevd det samme på rene SK bookinger. Mest sannsynlig går det bra, men kan vel være litt styr å få sjekket inn kun til CPH. Når du endrer til -CPH skal du også få refundert nesten 900kr i skatter og avgifter, for øvrig er det muligens enklere og gir samme resultat å bare kansellere hele den gamle bookingen din og booke en ny enveis AES-CPH hvis det er ledig.
Hei. Takk for svar. Ikke ledig fra AES til CPH nå. Men om jeg i tillegg får igjen såpass med skatter og avgifter, så er det iallefall ikke noe å lure på. Ringer bare inn og kansellerer siste leg. Hadde vært mer aktuelt å beholde om det var i midten av en lengre sammensatt reise.
Booket nylig i dag en bonusreise for familien 5 for påske 2026. Først ble den bekreftet i en booking. Kundeservice skulle så legge på 1 CT og delte den opp i 3 bookinger. Jeg får nå lagt til min SAS konto 2 av 3 bookinger. Opprinnelig bookingreferanse der fruen og et barn er på (pga CT var i hennes navn) får jeg ikke lagt inn i min app/min side. Får en feilmelding. Men selve bookingen ligger i hennes app og på hennes sider. Sånt sett ikke noe problem, men jeg lurer på hvorfor det ikke går når vi har alle samme etternavn og jeg påser at alt er riktig når jeg skal legge til bookingen i min app. Det gjør det praktisk enklere å følge med i tilfelle det skjer noen endringer. Noen som har vært borti og kjenner til problemet/evnt løsning?
Fant en reise fra København til Ho Chi Minh til 93750 poeng, når jeg aktiverer CT for å bestille så forsvinner plutselig reisen, noen som har vært borti denne problemstillingen? Uten CT aktivert: Med CT aktivert:
Jeg har ikke vært borti denne problemstillingen, men kan tenke meg grunnen at den du fant er vises ved en feil og forsvinner når CT kommer inn i bildet.
Min erfaring er at om du prøver booke disse uten CT så feiler det før du kommer til betalingsvinduet.. prisen som vises er nok bare en "bug"
Ja, vurderte nylig en reise til MBJ. På en dato forsvant retur når jeg aktiverte CT, på andre datoer feilet booking med CT aktiv. Booking gikk gjennom uten CT. Må da ringe inn for å booke om du ikke har nok poeng til å booke uten CT først.
Forklaringen var feil navn. Her er copy/paste fra posten min om vellykkede bookinger: I dag blir alt billettert, nye billetter utstedt og nye omkostninger trukket (ble dyrere å legge på feeder med KLM faktisk, ca 500 per pers). Jeg oppdager da at etternavnet til oss alle er stavet feil. Det mangler en "E". Eksempel: KRISTOFFERSN istedenfor KRISTOFFERSEN. Jeg ringer og Magne tar den. Han forsikrer meg at dette ikke skal ha noe å si, han noterer dette i bookingene slik at de som er på sjekkinn kan gå inn og forsikre seg om at dette er ok. Jeg spør om å få dette på epost fra han at det ikke skal skape problemer, men han forsikrer meg igjen og at det vil stå i selve bookingen. Så lenge vi ikke skal til USA, sier han, så skal det gå helt fint. Så da er jeg spent på om 230 dager - vil det gå bra?
Mistenker du bare har vært heldig her, står veldig klart pr person hos SAS. https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/partnerbonusreiser/ Ombestillinger gjøres ved å kontakte kundeservice. Ombestillingsgebyret er 25 EUR / 250 SEK / 250 NOK / 175 DKK / 25 USD / 32 CAD per person for bestillinger med flyvninger innen Skandinavia og Europa, og 75 EUR / 750 SEK / 750 NOK / 525 DKK / 75 USD / 96 CAD per person for interkontinentale flyvninger.
Da har jeg vært ekstremt heldig. Jeg påpekte at jeg vanligvis ville booket mest online før jeg ringte, men at ny endringsgebyr gjorde at jeg prøvde å ringe inn. For det blir nesten 4k endringsgebyr for oss 5... Da kan man nesten booke feeders for seg selv, hehe. Kanskje de var snille med meg <3
Det står fortsatt i reglene for ST Bonusreiser at man ikke kan kombinere reiseklasser innen samme retningsreise. Samtidig leser jeg om de som får lagt til feeder i avvikende reiseklasse. Overholdes denne regelen i noen grad? Jeg flyr CDG - ICN - HND i Business, men skulle gjerne lagt til AMS - CDG i økonomi forkant. Er det noen grunn til å tro at det ikke skulle gå om agenten ser tilgjengelige seter? Skulle selvfølgelig gjerne hatt Business, men det ser ikke ut til å være tilgjengelig...
Det skal gå. La nylig (forrige uke) på feeder på en reise som var ren Biz, men feeder på retur var økonomi. Det gikk smooth. Skal du legge på flere feeders til AMS I etterkant? Muligens det kan skape problemer?
Det går legge til feeders i annen klasse. Merk at i forhold til de nye reglene så vil muligens det å legge på AMS-CDG trigge endringsgebyr på 750kr. Det virker bare være til og fra norden du slipper unna med 150kr. Vårt kundesenter kan hjelpe medlemmer med å legge til tilslutningsfly (inkludert i en annen reiseklasse) i eksisterende bonusbestillinger. Tilslutningsfly er flyvninger fra Norden til en av våre tilkoblingshuber (CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON). For eksempel kan UME–ARN–CPH legges til en eksisterende CPH–EWR-bestilling. Kostnaden er 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD / 25 CAD per person.
Jeg får ikke til å bruke dette trikset med at hvis flighten ikke kommer opp i agentens søk, så kan agenten søke på feederen først. Jeg har prøvd flere ganger nå, og de sier det fungerer - flighten kommer opp, men for å legge til feeder er man nødt til å legge til bookingen først. Det hjelper dermed ikke å søke opp feederen først.
Denne er kjip, for jeg har tidligere kunne legge inn "feeder" på andre siden av bookingen. F.eks. OSL-XXX-HAN for så å legge til HAN-DAD for 150 NOK. Eller andre "feeder" som er prismessig i samme poeng-region
Problemet her er nok O&D-begrensninger på den flighten du prøver å legge til. Dette er verken unikt, nytt eller mangel på kunnskap hos agenten. Workaround med rekkefølgefeil gjelder kun på nye bookinger (muligens om du hadde gjort om på hele utreisen/hjemreisen). Hvis agenten bekrefter at hen finner flighten ved søk som i ny booking, men ikke når du skal endre på eksisterende er det bare en bekreftelse på at det er begrensninger på det strekket. Skal de gjøre endringer på bookingen din må de nødvendigvis legge til bookingen din for å gjøre endringene, og dermed søke med bookingen din 'åpen'. Det er således ikke noe triks når du endrer på en eksisterende booking. (som jeg kjenner til) De fleste som har prøvd å endre på en LH-booking har erfart dette.
Har 3 bookinger for 5 pax med samme routing der jeg benyttet 2xCT. GOT-AMS-DXB-CDG-GOT Oppdager nå at det er dukket opp varsel i appen at jeg må godta endring eller kansellere. Men nye tidspunkt er samme som da jeg booket. Det jeg lurer på er om det er noe håp om å ringe support og få endret feeders til AMS og fra CDG til å gå fra/til OSL i stedet for GOT? Bruke da denne 'schedule change' til å få endringen kostnadsfritt...? Må ikke, men er greit med 45 min mindre reise til flyplass, samt kortere layover i CDG på retur... Ikke verdt 750 kr, men håp om å få det gratis? Noen med erfaringer?
Usikker på om dette er rett sted, men.. Hva var varighet på poeng? Er bare EBG. De jeg har nå går ut i 29, men var det tre år før endringene i fjor?