Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, appen er oppdatert, men ikke fått noe varsel enda. Avgangen min er flyttet fra 09.55 til 14.45 (LHR-CUN). Venter på tilbud om refund i stedet for å avbestille nå.

2. oalex

oalex Medlem

Likes mottatt:
    278
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her. Jeg fikk «nye» billetter i dag på epost. Ett par timer senere ny epost med schedule change. Appen har vært oppdatert siden fredag, la til feeder til opprinnelig avgang på onsdag forrige uke og dette ble billettert torsdag.

Rscott liker dette
  3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Antar at du samtidig fikk valg om å akseptere, kansellere osv som vanlig?

4. oalex

oalex Medlem

Likes mottatt:
    278
    Bonuspoeng:
    63
    Det stemmer.
    • Cancel your booking and get a refund
    If you choose not to travel, you can cancel your booking and get a refund within 7 days for your trip or the parts of your trip not traveled if your flight was canceled or if the schedule was changed by more than 1 hour.
    • Accept and travel on the proposed flight/flights
    You don't need to take any action. We've updated your trip and you're ready to travel.
    • Rebook on another flight/flights, free of charge
    Since your booking involves a partner airline, it isn't possible to rebook online, but you can contact SAS Customer Service for help with alternatives under comparable transport conditions.

DJasko and Rscott like this.
  5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Er det andre her som har fått ny pdf og beskjed om endring av billett på tur til CUN med VS?

6. Travelhacker

Travelhacker Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg venter fortsatt. Håper på automatisk endring av LHR-OSL, nå går flighten før VS ankommer LHR

DJasko liker dette
  7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk e-post fra Virgin akkurat nå, men fortsatt ikke noe fra SAS

8. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    I SAS appen eller online på mine bookinger, er det ingen muligheter til å booke om selv? Løsningen med self service reaccommodation fikk flere her inne etter AF schedule change til Asia med mulighet til å velge SQ, alt i revenue klasser.

9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her, radio silence fra SAS.

Tipper vi ikke får mulighet til å velge annet flyselskap da det er VS som har initiert schedule change og de sikkert har andre regler.

10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Joda. Jeg har akkurat booket om med AF til en ny sone kostnadsfritt.

11. Travelhacker

Travelhacker Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Elektronisk eller på telefon?

12. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Telefon

13. Travelhacker

Travelhacker Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Til avgang med ledige bonusseter regner jeg med?

14. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Ny sone, dvs at turen går et helt annet sted? Og muligens helt andre datoer, og at det var ledige billetter på bonussøk sidene?

15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Samme dato, men til St. Maarten. Ikke noen dårlig erstatning det :) Sone endret fra Nord-Amerika til Mellom-Amerika og Karibia. Var ledig business bonus OSL-CDG-SXM. Returen må forbedres,, men det ordner seg.

Last edited: 22. juli 2025
    Nuvolari, oalex, paramberg and 2 others like this.
  16. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,375
    Bonuspoeng:
    93
    Hater å måtte spørre her inne, MEN sas.no og SAS på telefon klarer ikke å gi meg gode svar. (Brukte nettopp over 20 min for å legge til en infant.)

Har en booking tur/retur Spania, for 5 pax, med setereservasjon.
    OSL–ALC | ALC–ARN–OSL.

Én av personene på bookingen skal ikke reise lenger. Koster det "bare" 250 kr å fjerne personen? Får man eventuelt tilbake pengene for setereservasjonen?
    Skal også endre turen kun én vei – hva koster det?

Det er award-billetter alt sammen. Vurderer bare å "drite" i å endre det. SAS-support ble ganske håpløse.

17. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,753
    Bonuspoeng:
    183
    For å avbestille én person må du splitte personen ut av bookingen. Deretter kansellerer du denne personen. Man får vel i utgangspunktet ikke refundert ekstratjenester, og du belastes 250 NOK for kansellering av bonusbillett.
    Å endre til enveis blir nok som endring ellers og dermed 250 NOK i gebyr per person.
    Alle poeng som fortsatt er gyldige, samt offentlige skatter og avgifter refunderes.

oddA and haifinn like this.
  18. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    639
    Bonuspoeng:
    93
    Med nye reglene til SAS kjenner jeg at det sitter litt lengre inne å løsne avtrekkeren på bonusreiser. Har funnet en reise til neste år med:

TRD-AMS-XXX og open jaw retur YYY-AMS-TRD

Utreisen er tilgjengelig med OSL-AMS-XXX (foretrekker avreise og retur OSL), men returen er KUN tilgjengelig med YYY-AMS-TRD. Virker som O/D restriksjoner siden det er flust av mligheter på AMS-OSL.

Kan jeg kansellere innen 24t og få full refusjon, og hvordan er det å få endret til OSL tror dere?. Hvis man ikke kan kansellere gratis innen 24t, om kunderservice ikke får endret til OSL på tur/retur svir det å betale 1800kr servicegebyr for 4stk. Samtidig blir det 3000kr i gebyr hvis man skulle få endret, billigere en å fikse billeter og hotel OSL/TRD dagen før, men fremdeles merkbart ift 600kr endringsgebyr

19. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93

Fikk i går ny pdf og beskjed om schedule change med mer enn 2 t. Da jeg er utenfor EU og det koster skjorta å ringe, prøvde jeg meg på en hyggelig epost til diamant mailen. Jeg spurte pent om jeg kunne bytte til OSL-AMS (KLM øko) og CDG-OSL (SK biz). Jeg fant flyvningene på SAS sitt partnersøk.

Fikk i dag svar fra svenske Marco:
    Screenshot_20250725_102007_Email.jpg

På et søk i partnersøket finner jeg likevel flyvningene fortsatt som ledig.

Mistenker at dette muligens hadde løst seg hos norsk diamant support. Jeg gjør nok et forsøk når jeg kommer tilbake til EU i slutten av neste uke (hvis flyvningene fortsatt er ledige). Ellers så funker dette også altså.

20. ingard

ingard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Kan jeg spørre siden jeg er i samme båt ang booking med 5 pax og 2CT, hvordan gjør man dette i praksis med 2 voksne og 3 barn? Kan det ene barnet være på en booking alene?

Del denne siden