Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,354
    Bonuspoeng:
    293
    5 år, er det vel?

The_Dude liker dette
  2. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,126
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer! Jaja, da er det vel noe annet som holder poeng-refund. Får vente å se

3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du gjorde en endring/kansellering per telefon, og det er gått mer enn 2-3 dager så bare ring. Poengene dukker opp med en gang. Det er min erfaring. Har måttet gjøre det par ganger.

The_Dude liker dette
  4. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,753
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du er EBG/EBD løser de dette lett som en lek via epost. Da slipper du å bruke tid på telefon.

The_Dude liker dette
  5. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,126
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ikke nervøs ennå, men tar billettering på Sky lang tid om dagen? Reisen er reservert, har tilogmed valgt seter - men hva skjer om de ikke billetterer i tide? En uke til avgang.

6. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Har du ventet en stund ville jeg ringt.

Hadde noen KLM flights som forsvant etter 96 timer da de ikke ble billettert i tide..

oslo.to.unknown and The_Dude like this.
  7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var VS, var det ikke? Var i samme situasjon med VS for ikke lenge siden. Da tok det 14 dager og to telefoner før de fikk ordnet det. Hadde også valgt seter. Vet ikke hvor lenge det ville gått før jeg hadde mistet bookingen. SAS fjernet feeder etter ca 10 dager, også med seter, men jeg har vært med på at de ble borte på under 12 timer i *A (SQ). Bare å purre. Dersom agenten har trukket poeng feil e.l, kan du ikke regne med at noen forteller deg det. Backoffice lar bare bookingen dø virker det som.

The_Dude liker dette
  8. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,126
    Bonuspoeng:
    113
    Skal mase i morgen. Det som jo er litt interessant er at den orginale bookingen er billettert, men Y på ene strekket. Vi vil selvsagt reise sammen med resten av familien i C, så ergo. Lurer på om den orginale billetten står seg inntil de har erstattet med ny.

9. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,126
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen bevegelse i dag, sendte en purring til gullmailen om de kunne dytte litt på saken. Er det andre her som har booket manuelt denne uken og fremdeles venter på billettering, evt har blitt billettert?

Man skjønner at SAS blør penger når hele kundeservice er i shambles. Typisk snittkost per tatte telefon er jo et sted mellom 80-100 kroner, mail noe lavere.

10. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Dette skjedde meg i dag. Gjorde en endring på en booking i går, trakk poeng og sa at billetter skulle komme på mail. Ringte tilbake i dag, backoffice hadde bare ignorert pga noe de ikke forstod. Ny agent fikset og sendte den til backoffice. Ikke fått billetter enda. Avreise om 7 dager. :confused:

Venter på billettering her

The_Dude liker dette
  11. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Har booket BKK-CDG i biz og trenger å få lagt på feeder CDG-OSL

Søk på kun feeder leg CDG-OSL gir null treff på web, uavhengig av klasse
    Søk på hele strekket BKK-OSL gir flere treff i eco med samme reise BKK-CDG

Sliter med å få denne gjennom hos kundeservice. Noen råd?

12. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Etter en ny runde på telefon kom jeg til en danske som billeterte i løpet av 10 min!

13. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,902
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det nok married segments og dermed ikke mulig å få til. Må finne bare CDG-OSL i valgfri klasse, eller hele BKK-CDG-OSL i Biz sammenhengende (married)

14. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Som diamant tror jeg at jeg kom til inhouse support i Oslo (hvis den finnes der) og vedkommende jeg snakket med var også vedkommende som billetterte.

Kom i etterkant på at endringen jeg gjorde var feeder flights, og der koster det 150 kr per pers. Jeg endret ikke dato eller rute. Sånt sett var det riktig.

15. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med å avbestille BKK-CDG biz, booke hele BKK-CDG-OSL som en ny booking i Eco, og få kundeservice til å oppgradere BKK-CDG til biz? Skulle tro det var mulig, men har fått nei hver gang hittil pga blanding av reiseklasse

16. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,902
    Bonuspoeng:
    113
    Ville tenkte at du hadde fått gjennom noe som systemet ikke støtter om det hadde fungert.. dessverre

17. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk du avbestilt reisen til CUN kostnadsfritt før du har fått varsel om schedule change?

18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,909
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilte bare ny. Har ikke avbestilt CUN enda. Men når jeg bestilte CUN på tlf så la han gebyret på 450 kr inn i taxes, så tror muligens det ikke blir noe kostnad å avbestille ettersom de 450 kr er i taxes og taxes skal jo tilbakeføres?:)

WingmanWizard and Rscott like this.
  19. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,014
    Bonuspoeng:
    183
    Det var skatter og servicehonorar/evt telefongebyr jeg tenkte på. Mener at alt skal tilbakeføres ved "full refund", men er ikke sikker på gebyrene.

paramberg liker dette
  20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,909
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmm ja. Vet ikke:p Var der endring på tidspunkt og på CUN flighten? Har ikke sjekket og ikke fått noe oppdatering i appen

Del denne siden