Jeg booket 2x 1 voksen og 1 barn online. Ringte inn og ba de booke for barnet alene og sørge for at barnet ikke ble merket som UM (Unaccompanied minor). De må lage en notis om at foreldrene reiser på annen booking og oppgi bookingnr. Sånt sett blir de koblet sammen, men trenger ikke å bety mye ved kanselleringer og slikt.
Booket en tur til Boston som følger: OSL - LHR - BOS - CPH - OSL LHR - BOS var ikke synlig for CT telefonen men på sas.no, booket derfor den på nett og ringte inn 1 min etterpå for å legge til resten. For ordensskyld var det ikke mulig å booke hele turen online da sas.no selvsagt ikke så feeder flights.. Etter 5 dager er den endelig billettert, men de sier at siden jeg gjorde en «change» til en eksisterende booking (LHR-BOS) kommer det avgift på 750kr pr person da dette er langdistanse. Det virker jo helt koko når reisen ikke kan bookes i sin helhet på hverken nett eller telefon?
Så hvis jeg finner en utreise jeg ønsker for 5 pers så booker jeg bare denne på nett selv og ringer inn og får splittet opp og lagt på 2xCT når jeg finner returen feks?
Håper inderlig at de går tilbake på det der. Og ta 750 kr for å legge til eller endre en long-haul flight er helt sinnsykt. De burde evt ha en progressiv change fee, ringer du inn for 8ende gang for å gjøre en endring ja da må du kanskje betale litt. Men at endring 1 og 2 ikke hadde kostet all verden før det gravis økte.. Som flere har skrevet her inne, om du booker utreise, for deretter å legge til hjemreise senere så blir du flådd
Det er også en mulighet, men da må du ha mange nok poeng for å booke alle 5 t/r. Jeg booket online i to omganger med 1 CT hver (altså 2x en voksen og et barn, i tillegg til bruk av CT hver gang) og ringte inn for å booke barnet alene da det ikke lar seg gjøre på nett.
Endringsgebyr på kr 750 er i henhold til oppdatert prisliste. Hadde du kun lagt til "feed" OSL-LHR ville du sluppet unna med kr 150 pp.
Hvis du på nett, mens du er på telefon, booker den flighten de ikke finner, men stopper på betalingssiden. Da får du en PNR som agenten kan jobbe med, og legge til de resterende flightene. På denne måten slipper du endringsgebyret, og du får de flightene du vil ha.
Jeg biter i det sure eplet og booker en veis til neste sommer nå, og retur blir en veis med 60% poeng belastning per vei som straff. Bruke mer poeng heller enn å ta hit på 750 kr x 4 pers for endring senere. Det kommer uansett feeder fee senere på 150.
Kjekt å vite, men det er jo helt vilt at det må lages slike triks. Forstår endringer for moro skyld, men her kan ikke reisen bookes på annen måte, allikevel skal det betales?
Med siste langtur i C friskt i minne, begynte jeg å se etter bonusbilletter til typiske sydendestinasjoner. Skremmende dårlig tilgjengelighet også der... Ser ut som om jeg får bruke den millionen med poeng jeg har stående på innenlandsreiser
Storbaba har nok rett, da bare jeg som ikke giddet å nevne mellomlandingen i CGK på 1:45 minutter transfertid Men booket direkte mellom SIN-DPS uten mellomlanding på CGK. Kan jo nevne at det blir overnatting i SIN en natt og en på BKK på hjemveien. AF går jo kl. 11:35 på formiddagen.
Det snakkes mye om at det er vanskelig å finne feeder med SAS som kan legges til en eksisterende booking. Men hvordan er det å få lagt til feeder med KLM og AF til hhv Amsterdam og Paris? Noen som har erfaringer med det? Får man lagt til det som kommer opp i partnersøket på en eksisterende booking?
Da har SAS sendt epost og nye pdf filer for turen til CUN. De skriver at den nye turen har en overnatting og at de dekker hotell. Men den gamle hadde samme overnatting faktisk... Sånt sett kan man jo få dekket hotellet i LHR? Jeg tipper jeg her benytter meg av muligheten til å kansellere. Får man tilbake alle gebyrer her da? Selv gebyret for å legge til feeder?