Absolutt ingen sammenheng med det som kommer opp i partnersøket, er min erfaring. Prøver å legge til tilslutning fra/til TRD - på en booking fra AMS til TYO. AF på utreise og KL på hjemreise. Masse ledig på partnersøk, men agentene «ser» ingen av flightene - med ulike variasjoner i tilgjengeligheten fra gang til gang jeg ringer. Har prøvd å få agentene til å «slette langdistanse-flightene» for å legge inn feeder-flightene først. Men da krever de endringsgebyr på 750kr siden man «endrer» den eksisterende bookingen.
Er det eller er det ikke mulig å bestille interkontinentale Eurobonus poengreiser med sas siste 48/72 timer før avreise? Mener det kom en my regel på dette, men i går var det mye ledig for utreise i dag.
Med Skyteam er det vel 4 dagar? Med SAS går det fint å tinge same dag. Det ligg framleis bonusbillettar ute til CPH - HND som går 12.45 i dag.
Jeg sliter selv med å komme meg fra SVG til CDG på en fornuftig rute. Men jeg kunne fått det til i dag, om jeg ikke var kresen. Der lå kanskje 10-15 muligheter ute, innom CPH/OSL/AMS. Men agenten fikk bare opp 2 av de. Jeg velger å vente.
Pussig hvordan man higer etter å booke langflighter vel vitende om at man må spandere på seg 750/150,- for å legge til retur/tilslutningsflighter, med risiko om å 1) avbestille turen pga mangel av disse (450,- i gebyr) eller 2) booke tilslutningsflighter for cash, mens man på samme tid ikke gidder å spandere på seg 150,- for å ha noe i banken og sikre turen. Er man heldig kommer det schedule change og man kan endre til bedre flighter gratis. Men hver sin smak.
Mye ledig vestover med VS i juni 2026. Jeg fikk booket meg to uker fotball-VM med C t/r over Atlantern i går.
Ja, med overnatting på OSL gikk det i orden. Dårligst tilgjengelighet på OSL-LHR, men var en del dager med økonomi ledig i går. For VM sin del måtte det også passe med kampprogram, vi har ikke planer om å fly USA/Mexico/Canada på kryss og tvers. Vi gikk for tentativ plan første kamp i Atlanta og deretter kjøre via New Orleans til Houston/Dallas for å se en del kamper der. Alt avhengig av kampoppsett, hvis det ikke inkluderer et eventuelt kvalifisert norsk lag så blir det nok litt separat innenriksfly og. Niks. Alt dette er YYZ:
Fekk du booka OSL - LHR i øko i same rennet som LHR - USA i C? Eg fekk beskjed om å booke LHR-USA fyrst, og so ringe inn og få på feeders i øko. Det er uaktuelt når det kostar over 2000 EUR i avgifter som ein må krangle på å få igjen.
Har aldri trengt å krangle på å få igjen avgifter, er det noe nytt? En ny ulempe blir at når 24 timers avbestilling blir borte risikerer man at det å legge til feeders ikke går og at man taper 450 kroner per reisende
Sliter litt med å forstå hva du mener her, og egentlig også svaret ditt i annen tråd om at jeg "verdsetter å sikre langflightene over det å ha en booking A-Å". Det er jo ikke slik at jeg booker en vei, med formål å finne retur senere, fordi jeg synes det er kjekt å betale AwardFares som støttemedlem. Eller at noen av oss booker long haul først, og vil legge på feeder senere fordi vi har et stort behov for å prate med de hyggelige folkene i SAS kundeservice.. Realiteten er at det legges ut long-haul billetter til ønskelige destinasjoner f eks 330 dager frem i tid, men det finnes ikke retur, eller feeder på det tidspunkt. Hadde jeg (samtidig) funnet tur/retur og tilgjengelige feeder flights til steder jeg ønsker å reise, hadde det selvfølgelig vært fantastisk.
Eg trur det er av nyare dato ja. Det er nok berre snakk om trenering og håp om at vi gløymer det. Eg fekk nettopp mail om at eg må ta kontakt med dei for å få refundert ei booking som eg avbooka før i sommar. Tidligare har det alltid kome rett tilbake på kortet.
Jeg mener ikke noe mer enn at det virker som at du verdsetter det å sikre deg langflightene og så satse på at resten ordner seg høyere enn det å vente til du har funnet en komplett rute. Ellers hadde du ikke gjort det på den måten? Ikke noe galt i det, men da løper man også risikoen med at man ikke får de tilslutningsflightene man ønsker seg, samt at det blir ekstrakostnader for å endre senere. Av egen erfaring får man god nytte av poengene uten å booke stykkevis og delt fordi man må gripe billettene i det sekundet de slippes. Man spiller bare spillet litt annerledes. Det er ingen fasit, men livet er en reise i valg og konsekvenser. I dette tilfellet er valget å booke en ufullstendig reise og konsekvensen er at man får mye oppfølging (og frustrasjon) med SAS i etterkant for å prøve å komme i mål.
Bra tips. Det tenkte jeg ikke på. Jeg har bare antatt at det blir enkelt å finne seter til CDG på et eller annet vis uansett. Derfor venter jeg. Men hva er poenget med den spydige tonen?
Er det bare jeg som reagerer på at det veldig ofte er tilgjengelig på feks utreise i en måned, men ingen avganger på retur samme måned? Ser så mange eksempler på dette hos SAS, men også hos ST. Blir veldig vanskelig å booke en T/R. Og med det idiotiske avbestillings-/endringsgebyret til SAS, frister det jo heller ikke å booke enveis og vente på en retur som kanskje aldri dukker opp.
Nja, nå tror jeg du er muligens er svartelistet Avbestilte to turer i sommer (pga sykdom), og avgifter ble refundert automatisk.
Helt enig i dette. Sikret meg selv en rute nå. Hvor på SAS sine sider står det at det er 150kr i gebyr for avbestilling?