Noen som har trua? Fra SAS nyhetsbrev i dag.. Tar det like lang tid som Singapore Airlines? Snart kan du også bruke EuroBonus-poeng på flyvninger med TAP.
Med SQ har det åpenbart vært kommersielle utfordringer. Med TP bør det gå greit på det kommersielle, og forhåpentligvis hentes *A-avtalen frem igjen. Hvor krevende det er tekniske kan jeg bare gjette på, men de har jo tidligere hatt tilgang, så det bør jo ikke være så mye hokus pokus. Vi kan jo krysse fingrene for at TP igjen blir en garantist for ledige seter i biz.
Er det ikke mulig å booke mixed class på ren SAS bonus? Eks BGO -CPH eco CPH-JFK business. Fikk beskjed på telefon om at CPH-JFK må bookes først før jeg kan legge til BGO-CPH.. Lite giret på å betale 750 pr pax for å få lagt på feeder. Så dukker det også svært sjelden opp feeder i korrekt klasse.
Ja, prøvde det også et par ganger men fikk opp tilsvarende feilmelding. Dette er i orden nå men kan jo oppsummere kjapt i tilfelle andre opplever samme problemstilling: 1. Lastet ned KLM-appen og la til seter på KLM-leg ved å hente inn booking med referanse og legge til Eurobonusnummer som "gjest" (det funket ikke når jeg var logget inn som Flyingblue medlem) 2. Gå inn på www.vietnamairlines.com som gjest, hente booking med referanse og legge til seter på VA-leg - dette funket ikke i appen
SAS innfører jo business som billettkonsept igjen i oktober, jeg trodde det også gjaldt Scan og at det var problemet. Men, @Rapolo gjør meg oppmerksom på at jeg er på bærtur, så da blir det vel ingen forbedring. Jeg mente bookingklasse, men det blir altså ikke innført biz bookingklasse, fordi den allerede er der.
Jo det er mulig å booke mixed class. Du betaler ikke 750 for feeder, men 150. Jeg gjorde dette senest i dag. Hadde CPH-MIA i C og ringte inn for å legge til TRF-CPH i eco. Billettert på under en time.
Du får igjen poeng og CT hvis de ikke er utløpt + skatter og avgifter. Bestillingsgebyret for ST bonusreiser på 450,- og avbestillingsgebyr på 750,- for rene SAS bonusreiser får du ikke tilbake. SAS slutter med 24 timers åpent kjøp 27.august (unntak for reiser til/fra USA).
Hei. Jeg prøver å skjønne hva sannsynligheten for å komme oss 5 stk til Japan biz neste sommer er. Har CTer og poeng, problemet er vel å få booket. Helst samme fly, men kan potensielt dele oss. Jeg klarer ikke å se at det er noe spesiell forutsigbarhet 330-360 dager fram heller. Tips til å få gjennomført dette? Eller bare å glemme?
Ville sagt nesten umulig, spesielt om dere ønsker forutsigbarhet og business begge veier. Teoretisk mulighet for at det kan dukke opp 5 billetter én vei, men sjeldent retur, og dere må være ekstremt fleksible mtp reisetidspunkt. USA er relativt enkelt, som vel er en mager trøst sikkert.
Er det fortsatt silk at ved vesentlig endring (hjemreise endret med 4 dager), varsling langt over 14 dager før at du kan avbestille og får igjen poeng og utgått CT får ny varighet? (Er det i så fall 30 dager eller 3 mnd?) Får du også igjen bookinggebyret på 450? Jeg vil legge på to legs (BGO - OSL og AMS - BGO). Kan jeg gjøre det innenfor reglene, eller er det da lettere å kansellere og booke på nytt?
Nå har jeg jo skjønt at for å få til en booking med 3 pax og 2 CT'er hadde det beste vært å ha nok poeng til å booke alt først, for deretter å splitte opp i to PNR hvor det legges en CT på hver. Nå er det ikke lenge til jeg har nok poeng til det, men dersom muligheten byr seg til å booke før vil jeg jo gjerne det. Går det (om jeg finner 3 ledige billetter) å begynne på en booking for 2 pax på web, for så å se om det fortsatt ligger en billett ute etter det - og deretter fullføre begge bookingene hver for seg? Er vel dumt å sende den første helt gjennom dersom alle billettene forsvinner ved booking.
Du kan gå hele veien til betaling, ikke betale. Det opprettes et PNR. Så gå og booke bestilling nr. 2. Så ringe inn, oppgi PNR på den første og få dem til å gjennomføre bestillingen.... Vil ikke det være en mulighet?
Huff ja, det er jo antagelig bare å glemme. Jeg trodde forsåvidt det samme om thailand i vinterferien også, men plutselig gikk det også - riktig nok med SA
Hvis kravene endres til «å komme seg til og fra Japan noenlunde samtidig og i biz», er det ikke helt umulig å få til, gitt at alle, eller i det minste noen av, reisende er villige til å betale dobbelpris og reiser med VN. Men det krever at en følger veldig nøye med. Det er ofte de mest ivrige av oss som gidder å gjøre det. Det gjelder forsåvidt flere populære destinasjoner. Så det spørs om du gidder å sette deg inni dette her.
prøver å bestille bonusreise i Europa som er tilgjengelig på nettside OSL-CPH-OPO som starter tidligst kl 18 fra OSL-CPH. Men jeg ser at det er ledige billetter OSL-CPH kl 16. Ringte for å bestille og spurte om det ikke skulle være gebyr, hun måtte sjekke med noen og kommer tilbake og sier at gebyret må betales fordi reisen finnes allerede på nett, jeg vil bare komme meg av gårde tidligere og da kan de ikke fjerne gebyr. stemmer dette? agentroulette?
Dersom reisen ligger på nett kun med utreise kl 18 og du ønsker å reise tidligere til CPH så kan det ikke være noe gebyr å få de til å booke reisen fordi du ikke får booket det du helst ønsker (dersom de kan kombinere 16-flighten med den som er videre, det er ikke nødvendigvis gitt..). = Agentrulett.. (Dersom du allerede har booket reisen kl 18 og vil endre til 16 så skal du betale gebyr.)