Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,750
    Bonuspoeng:
    183
    Er det typisk dagflightene som er ledige, mens nattflightene er opptatt?

Hvis man ser på listen over ledige billetter med SAS https://awardhacks.se/List er det langt flere billetter til USA enn fra USA. Dette henger nok enkelt og greit sammen med at betalingsviljen for biz på nattflighter er langt høyere og at de ikke trenger å selge like mange bonusseter for å fylle kabinen.

RoadKing and SK927 like this.
  2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,828
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er veldig rart... synes det har vært sånn siste 3 år kanskje, men blitt verre og verre. Og så fikk det ikke så store konsekvenser før, når man kunne avbestille uten kostnad. Da kunne man jo bare bestille en vei og sitte og vente på en retur. Dukket den ikke opp var det bare å avbestille kostnadsfritt.

RoadKing liker dette
  3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,720
    Bonuspoeng:
    183
    Du må legge inn per flight i app og i format EBG000000000. Deretter kan du søke på reservasjon med ref.nr og navn i Vietnam Airlines app og velge seter.

4. Mobiltelefon

Mobiltelefon Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Har prøvd å legge inn per flight i SAS-appen men fikk feilmelding da også, eller mener du at jeg skal legge det inn i Vietnam-appen?

5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,720
    Bonuspoeng:
    183
    Det fungerte for meg å legge inn per flight i SAS app på VN flight. Bare for å dobbeltsjekke, du har fått pdf på epost fra SAS, og navn på bestilling er identisk med din SAS profil?

Preference and Mobiltelefon like this.
  6. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    93
    Kjapt spm som kanskje er besvart et sted (men som jeg ikke finner). Dersom jeg booker bonusreise fra CPH og ønsker å legge på tilslutning for cash (bonusreiser fra BGO til CPH er jo like sjelden som sol i Bergen), vil det da medføre noen ekstra gebyrer pga endring?

7. Mobiltelefon

Mobiltelefon Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, har fått alt. Dette ordnet seg uansett ved å legge inn Eurobonusnummer i KLM-appen. Da kunne jeg velge seter på KLM-strekkene, for å velge hos VA så hentet frem bestillingen på hjemmesiden deres og la til der.

Nordlands liker dette
  8. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt jeg vet så er det ikke mulig å legge tilslutninger for cash til en bonusreise. Du får med andre ord separate reiser på bonusreisen og tilslutningen og det er vanlige betingelser på den "cashbestillingen" din som da gjelder for den. Altså avhengig av hvilken type billett du kjøper ?

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,828
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som kan hjelpe en trøtt småbarnsmor med beste strategi for bestilling av SAS bonusreise for 2 voksne og 1 barn?

På utreise finner jeg bare CPH-MIA for 2 pax i C (kun 1 billett i C fra OSL).
    På returen finner jeg Plus via ARN til OSL, men da med 7 timer mellomlanding.

For det første - for å få de to billettene i C, tenker jeg å dele bestillingen i 1 voksen og 1 barn i C, og så 1 voksen i Plus.

Bestillingssiden til SAS tillater jo bare å bestille retur fra en annen flyplass, ikke ankomst til en annen flyplass enn utreisen. Så da må jeg vel booke to enveis billetter, eller er det bedre med tanke på endringsgebyret å booke CPH-MIA-ARN-CPH?

Men det blir kanskje ikke å legge til feeder hvis jeg skal bytte ut ARN-CPH med ARN-OSL? Det blir vel endring og 750,- i gebyr?

Og man man legge på feeder selv om poeng og CT er utløpt da det ikke utløser nytt poengtrekk?

Sorry for rotete innlegg

10. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, så en diskusjon der noen virket å ha gjort det, men muligens en misforståelse. Ganske umulig for oss med ukurante flyplasser å få til sammenhengende bonusreiser slik det er nå. Tør ikke ta sjansen på å ha reiser delt opp i to bookinger.

11. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Etter de siste innleggene ble jeg litt svimmel og usikker selv.

Med ren SAS award cph - xxx - cph. Tillater kundeservice å legge på feeder fra Oslo og tilbake hvis det finnes ledige awardbilletter osl-cph-osl?

Regner med tilgjengeligheten fra CPH og ikke OSL skyldes en lås på origin og destinasjon?

Jeanette liker dette
  12. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,750
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med å fly hjem fra ATL/IAD/NYC/BOS om det er ledig her, og heller booke cash fra MIA til en av disse?

Jeanette liker dette
  13. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,564
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått schedule change (sannsynligvis bare ruteendring eller triksing - samme avganger, men ankomst er forskjøvet med 4t ene veien). CTen er fra 2023, dermed utgått. Ruting er OSL - BKK, BKK - AMS (var ingenting ledig på returen). Er det mulig å benytte schedule changed til å legge på AMS - OSL på returen? Får jeg evt lagt på den feederen uten å bruke CT mot gebyr på 150 eller hva det er?

Må jeg da evt bare godta/ordne schedule-changen, og så ta feeder-biten oppå der igjen?

14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,828
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er en mulighet jeg har vurdert, men var ikke ledig på aktuelle datoer pr nå.

Rapolo liker dette
  15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,846
    Bonuspoeng:
    113
    Tidligere var dette iht sassalesinfo lov ifm. SAS bonus (men de færreste har noen gang fått det til), men dette ser ut til å være fjernet. Nå er det et nyt (?) punkt om at en reise på bonus en vei kan kombineres med en betalt reise den andre veien, i samme booking.

16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor sender jeg claim når jeg mener at jeg ikke har fått riktig refusjon? Holder det med diamant mail?

17. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager, jeg bumper meg selv på denne, da jeg forsøkte å finne svar med søkefunksjon uten å bli klok.

Vet dette er ok med CT, men er det mulig på ren SAS awardbooking?

18. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,750
    Bonuspoeng:
    183
    Flytter diskusjonen til diskusjonsteåden.

Det handler ikke om kabinklasse, men om bookingklasse. Så lenge SAS Plus-billetter legges ut i bookingklasse I (som regnes som biz, så er det good to go.
    Det skal heller ikke være biz fra Skandinavia til CPH, med unntak av fra OSL og ARN, kun premium. Tilsvarende på innenriksflighter. SAS legger dog fortsatt ut billetter her som bookingklasse I.

RoadKing liker dette
  19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,828
    Bonuspoeng:
    183
    Er det mulig å legge til feeder på ren SAS-bonusreise på mail eller chat? Og hvor står det at gebyret kun er 150,-? Finner det ikke igjen.

magnusant liker dette
  20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått chat til å billettere men da var flightene lagt til

Jeanette liker dette

Del denne siden