1. Tilsynelatende avhenger dette av hvem du treffer på kundeservice jf. tidligere poster her og i bookingtråden. Står vel ikke noe plass utenom at man kan hevde det dekkes av regelen om å legge til tilslutningsfly til "eksisterende bestilling". Dvs. ikke noe som bør forventes, praktisering kan når som helst endres. (Var strengere før under *A). 2. Har fått lagt til CT etter bestilling flere ganger, men i vilkår står det motsatte "kan kun brukes på bestillingstidspunktet". I noen perioder har det vært praktisert at du ikke får lagt på en CT som er opptjent etter bestillingstidspunktet. Når jeg gjorde det var det enten med en gang fordi det ikke gikk å gjøre på nett, eller i forbindelse med tillegg av retur. Muligens en fordel å kunne ringe premium kundeservice også (EBD+).
Mange har rapportert om suksess med å legge til feeders etter utløp av CT fordi poengene ikke trekkes på nytt, men jeg har ikke sett noen som har fått endret flighter på samme langstrekning selv om heller ikke det utløser nytt trekk..
Det har jeg gjort. Det vil si: Jeg ringte inn før utløp av CT, endringen skjedde nesten tre måneder etter utløp. Null problem sa de.
Nytt intervju med EB-teamet. Det er vel mye av det samme, men de sier bonusbilletter med TP blir tilgjengelig i Q1. https://eurobonusguiden.se/2026/02/skyteam-1-ar-senare/
Jeg personlig er mest spent på om de endelig får gitt oss tilgang på Premium Economy hos partnere. Og mixed class bookinger er også greit.
Hva er egentlig gjengs mening rundt PE? Er egentlig PE hos SkyTeam interessant for poeng? I mitt hode er det ikke noe poeng å aktivt samle poeng for å fly PE hos ST. Hos AF/KL er det knapt forskjell på maten, og jeg sover ikke vesentlig bedre i PE enn i eco. Er man heldig i eco kan man få fattigmannsbiz (hel rad for en selv) og da kan man jo faktisk sove godt nok. Den muligheten finnes ikke i PE. Cateringmessig synes jeg både QR og TK leverer bedre mat i eco enn det AF/KL gjør i PE, så om man skal østover tar heller en cash-billett med TK og en runde i TK-loungen.
Blir spennende å se om det blir vanlig poengpris for TAP. Og på lengre sikt kan man håpe på Singapore First.
Jeg syns PE er bra produkt hos SAS. Ser på bilder at KLM har litt like seter, så hvis KL og SK er sammenlignbart på PE så vil jeg absolutt vurdere det hvis det ikke er ledig i biz når man skal til USA/Asia. Hadde man tilgang til SQ F når SK var med i *A? Hadde ikke hatt for høye forhåpninger.
Hadde LHR - SIN - FRA i SQ First for meg og fruen. I tillegg gammel suite PEK - SIN. Det gikk å booke i en periode før pandemien.
Feilmelding i SAS appen, på sas.no/flysas.com osv på å booke ren SAS bonusreise, men den dukker opp på partnersøk. Workaround annet enn å ringe inn?
Bonusplasser som er forbeholdt nye bookinger. -Disse dukker opp når du søker, men kan ikke settes inn i en eksiterende booking. Dette er veldig irriterende når en skal endre/forbedre en eksisterende reise. Noen som har tips til en workaround, eller erfaring på at agenteulett virker? Jeg har prøvd 3 agenter alt…