Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,291
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en flygning BGO-AMS-BKK i mai.
    Første flygning er kl 06 og det er 9 timer til neste fly.
    Det er ledige bonusbilletter på senere fly til AMS.
    Billettene er bestilt før prisøkningen og med en CT som gikk ut ved nyttår.
    Dersom jeg ringer inn og får flyttet første flygning, vil det være mulig selv om CTen er gått ut?
    Vil det bli rekalkulering?
    Eller er det bare tull å prøve?

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,010
    Bonuspoeng:
    183
    Mener det er sagt at feeder kun er fra skandinavia til hubs i Europa

Norwegian_Traveller liker dette
  3. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,612
    Bonuspoeng:
    93
    Du må nesten prøve. Andre har prøvd og fått nei, noen har blitt fortalt at dersom det ikke trekkes poeng så går det. I fjor fikk jeg endret tilsvarende. Da ga jeg beskjed til SAS før utløp av CT, men endringene ble ikke foretatt før lenge etter utløp. Siste bookingen hele tre måneder etter.

4. Lastet

Lastet Lastet

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,
    Er det noen som har noen miles med Korean air som de har lyst til å selge?
    Trenger 16500 miles for en billett. Eventuelt så kan jeg kjøpte totalt 49500 miles hvis det lar seg gjøre

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,291
    Bonuspoeng:
    293
    Feil tråd

6. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Hei folkens,
    Ser det er forholdsvis god tilgjengelighet på ulike reiser i sommer (juli) ut fra CDG. Men lite feeder både OSL-CDG og CDG-OSL. Er det noe håp om at det slipper noe her fremover som man kan ringe inn og legge til frem mot sommerferien, eller må man regne med å bestille cash-feeders og samtidig ikke få gjennomgående billett?

7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,934
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du kansellerer en bonusreise på grunn av endringer, som kansellering eller endring over 1 time, får du tilbake utgåtte poeng og CT av SAS.

lohelle liker dette
  8. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Har et spørsmål rundt en bonusreise.

Har booket følgende:

Utreise:
    26APR - OSL-CDG-MNL Air France biz med 1 CT - Ble belastet rundt 100k EB poeng.

Planen var å vente til at de la ut noe biz i senere kant. Men tiden begynner å renne ut. Så jeg vurderer følgende hjemreise:

19MAI - HND-HOI-CDG-OSL - Vietnam Airlines eco.

CDG-OSL blir da isåfall en feeder flight.

Kommer jeg til å bli belastet mer i EB poeng for denne hjemturen?

9. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. For det første ser det ut som du har fått priset turen slik den står nå basert på poengsatser som gjalt frem til 30.november 2025. Utreisen blir priset om basert på at sør-øst Asia nå koster 180 000 poeng, men du skal kun reise én vei så da er vi på 90 000 poeng. I tillegg kommer returen fra HND, som med Vietnam Airlines koster 2 x poeng, så for økonomi snakker vi da 45 000 poeng x 2 for en retur i økonomi. Totalt bør det bli 180 000 poeng.

gardamix liker dette
  10. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,934
    Bonuspoeng:
    183
    Her er du sikkert bedre tjent med å booke returen for cash. Du kommer til å betale 80,000 poeng + 750,- i endringsgebyr + skatter/avgifter på toppen av det du allerede har betalt.

For 4,060,- kan du booke følgende retur. Evt med SAS på siste flight for en hundrelapp mer.

Det finnes også alternativ via Kina som har kortere reisetid om du legger på 5-700 NOK.

upload_2026-3-8_21-35-25.png

11. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,
    Spørsmål om oppgradering fra eco til biz på married-segments.
    Jeg finner ledig gjennomgående economy fra OSL-CDG-XXX (2t transfer på CDG) begge flights med AF.
    På søk fra CDG-XXX er det ledig business på nøyaktig samme fly som gjennomgående flyvning på eco. Skjønner jo at eco-strekkene her er såkalt "married", men har noen hatt suksess med å oppgradere til biz på siste strekket i en slik situasjon. Enten under booking på tlf, eller ved bestilling og deretter innringing for å oppgradere til business.
    VIl tro minst ett av disse alternativene kan være mulig når setene er på nøyaktig samme flight som opprinnelig eco-flight?

12. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,934
    Bonuspoeng:
    183
    Du får i utgangspunktet ikke endret et leg på en utreise/hjemreise fra eco til biz. Dette trigger reprising og systemet takler ikke blandede klasser. Du må i så tilfelle booke biz-leget først, så koble på OSL-CDG.

magnusant and larsmagnus like this.
  13. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Manuell-prising er vel mulig for EBD?

14. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,791
    Bonuspoeng:
    93
    Har en cdg-mex i biz med AF og prøver å finne feeder flighter. Men er CDG en dyr flyplass med tanke på avgifter? Var vel ca 3300 per snute i avgifter ved nettbestilling. Vil det å starte i AMS/CPH/OSL gjøre avgiftene betydelig mindre, gitt at det kun er 150 for feeder.

15. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,373
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde ca 2900kr på en bestilling med CDG-SIN t/r, tilsynelatende redusert til 1600kr når jeg la på OSL-CDG t/r. Men har ikke fått noe refusjon, skal purre på den.

Edit: 2900kr inkluderte gebyr 450kr, mens 1600kr er uten så totalt ble det en reduksjon på 850kr.

Last edited: 09. mars 2026
  16. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,934
    Bonuspoeng:
    183
    I starten var det mulig, men nå vil de ikke gjøre det. Du kan sikkert treffe på riktig agent som både kan og vil.

Nordlands liker dette
  17. bXmi

bXmi Medlem

Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, Frankrike innførte det de kaller "solidaritetsskatt" som gir et tillegg på 120 EUR for long haul business class når reisen starter i Frankrike. Det er dermed gode grunner til å unngå reiser som starter der.

18. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,260
    Bonuspoeng:
    113
    Altså helt korrekt valg! Gleder meg til kidsa er gamle nok til at vi kan gjøre det der.

bighc liker dette
  19. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en flyvning med Air France sin nyeste business klasse fra CDG til JNB, nattflyvning. Har lest mye om de ekstra store bulk head setene på rad 1 og 10. Ser det koster 2800 for å reservere et av disse, hva tenker dere som har prøvd disse, er det verdt det?

20. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,612
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde 1A på en flyvning til PVG i vinterferien. Klarte å booke uten å betale.
    De er såklart noe større i bredden og ift benplass. Men synes ikke de er verdt den prisen.

Magnus77 liker dette

Del denne siden