SAS har som policy å sjekke bagasjen gjennom dersom reisen starter med en SK-flight, forutsatt at det finnes en interline-avtale og at minimum connection time er innenfor kravene: Merk at gjennomgående innsjekk på separate billetter ikke automatisk gir utvidet beskyttelse i tilfelle forsinkelser som gjør at man mister neste flight.
Jeg har lett etter billetter fra Roma til Oslo i januar 2027, men finner bare eco fra 17.januar 2027, før det er det ledig business. Da begynner jeg å lure på om de legger ut billetter 300 dager før i business. Jeg skal vente til det evt legges ut billetter for ca 31.jan. Men jeg tror du bør bestille eco som foreslått fordi det vil være ute i april til denne eventuelle 300 dagers grensen nås.
Da er returreisen vår fra JNB til LHR i sep 2026 med Kenya airways borte fra bookingen (ikke fått beskjed, men var tilfeldigivs inne å så i appen. Tok tid før jeg skjønte hva det var for alle fligtene jeg kunne godkjenne i ny reisierute var identiske. Booket til gammel poengpris med nå utløpt CT. Er det dette som i prakisk er muligehtene mine? Avbestille, få tibake penger, men miste CT? Sitte stille i båten og håpe at det dukker opp billetter fra CPT/JNB og ringe inn med en gang de dukker opp i awardfares? Noe håp om at Diamantlinjen kan gjenopprette billetter? Håp om evt få Air Europe uten dobelt pris?
Du må regne med at det dukker opp et alternativ .... sjekk hva som står på hjemmesiden til Kenya Airways, men sitt stille i båten noen dager. KQ ryddet opp hos meg ....
Noen som vet hvor lang tid det tar før Virgin autokansellerer bonusbilletter som ikke er billettert? Og er erfaringen at det fortsatt tar lang tid før billettering skjer? Normalt synes jeg at jeg har fått billettene samme dag, eller før lunsj dagen etter. Men nå har jeg rykket ned et statusnivå så er vel ikke prioritert
Søk opp en annen flyplass, deretter endrer du reisemålet på "neste side" til RUN. Aner ikke hvorfor det er slik.
Flere som erfarer feilmeldinger "Oops! Something went wrong" når man prøver å gå videre med en CT-booking via flysas.com? Har prøvd ulike nettlesere og pc/mobil. Same story hver gang.
Ja, kundeservice mente at det ikke gikk og legge til CT online men måtte ringe inn etterpå. Så har du nok poeng prøv uten for å å ringe inn.
Ja, hvilke flyselskap? Kundeservice fant ut at det var ghost availability med noen VS flights... Men ring for å sjekke.
Mulig dette er dekket et sted, men fant ikke noe i mine spede forsøk på søk. Antar dette vil gjelde mange fremover, til diverse destinasjoner. Vi har booket høstferie til Dubai, og er litt spente på situasjonen. Bonusreise for 5 pax på 3 separate bookinger grunnet 2 CT. Den ene gikk ut nyttårsaften, men en er opptjent i fjor, og således ombookbar. KLM flyr oss til og fra DXB. Erfaringer på hva som vil skje her? Dersom det eskalerer og KLM kansellerer, vil jeg få poengene igjen, men ikke utgått CT? Dersom det er «som i dag» hvor det er reiseråd mot destinasjon, men ikke kansellert, faller alt på meg? Hva får jeg evt refundert? Noe smidighet fra bolaget mtp ombooking til annen destinasjon grunnet situasjonen? Hv med reiseforsikring? De fleste dekker vel heller ikke bonusbilletter på samme måte som revenue? mye spørsmål her, men tror kanskje mange lurer på samme.
Heisann! Er denne reisen faktisk mulig? OSL-CDG-MNL som utreise HND-CDG-OSL som hjemreise Pratet med SAS agent og mente at de var noen poengsoner osv. og måtte sjekke opp.. Takk for råd!
Etter sas sine sider er dette to forskjellige poengsoner, så det vil normalt ikke gå som open jaw. Det som kan være løsningen din, er om du finner et legg fra en av de andre sonene i Sørøst-asia til HND på returen (feks SIN/BKK/KUL/CGK-HND-CDG-OSL). Om agent er snill, eller om du er EBD, kan dette legget potensielt legges på før billettering, og dermed bli som en godkjent Open Jaw. Det sikreste alternativet ville vært om KE hadde ledig sete på MNL-ICN-HND til deg på retur, men erfaringsmessig varierer tilgjengeligheten mye her. Disclaimer: fordrer at backoffice ikke protesterer på at det reasonable routing, men det er umulig å vite før man har prøvd.
Forstår jeg Awardfares er Kenya Airways bookbar 361 dager frem i tid. På telefonen sier SAS i kveld 300. Erfaring?
Takk for tips! Forstår jeg det rett at hvis man evt legger til et leg fra f.eks. KUL/CGK-HND-CDG-OSL. Så fjerner man KUL/CGK legg etter billettering? Eller har jeg forstått forklaringen feil?
Jeg booket en reise i januar med behov for feed fra CDG i midten av jan 2026. Agenten sa og awardfares ga også beskjed om at både SK og KL C kom 300 dager før. Så hvis det er systemet får du ikke C feed før 22 feb før begynnelsen av mai.