Ikke uventet så er Dubai-reisen min kansellert igjen. Jeg hadde en reise rundt 20 mars som ble kansellert tidligere, og i tilfelle det ble kortvarig "der borte", så bestilte jeg en ny en mot slutten av april. Nå er denne nye også ikke uventet kansellert, men det som overrasker meg er at jeg ikke får noe beskjed fra SAS om disse kanselleringene. Dette er partnerreiser med KLM. Jeg fikk beskjed fra KLM (epost) begge ganger, men fikk aldri noe fra SAS. Reisene bare forsvant gradvis fra bestillingene mine hos SAS (først AMS - DXB - AMS, så AES-AMS-AES også). Venter også på poengene for siste reisen. Den første kontaktet jeg SAS for å kansellere, da AES-AMS-AES hang igjen lenge). Venter på 3-4000 kr i fees for første bestillingen, og som nevnt både poeng og fees for den siste. Men den siste ble kun nettopp helt kansellert)
Har funnet en reise som er avreise fra AMS, men mellomlanding i LHR. Jeg kunne jo tenke meg å fly direkte til LHR fra OSL i stedet for via AMS, men direkte fra LHR dukker ikke opp med biz i søket. Er dette noe de kan fikse på telefon? Eller er disse businessplassene låst til AMS + mellomlanding i LHR?
Nei, om du fjerner legget vil du sitte igjen med en ugyldig rute, så det vil de neppe godta, med mindre det blir en invol change. Det var mest for å legge fram et forslag der du kan få godkjent turen som open jaw. Om du mot formodning ikke bruker CTer, og ikke er interessert i ekstra flytid, kan jo to enveis også være et alternativ.